Gå til innhold

Å la det ringe lenge

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg irriterer meg fryktelig over de som ringer, men som bare lar det ringe tre fire ganger før de legger på...

Jeg rekker ikke å ta telefonen på fire ring, og det er fryktelig irriterende å være nødt til å forsøke å beinfly, og allikevel ikke nå telefonen.

Hvor lenge bør man la det ringe syns du?

Hvor mange ring lar du ringe før du gir opp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Lar det ringe lenge hos alle utenom opplysningen. Ringer først 1880, tar de ikke telefonen etter tre ring, så legger jeg på og ringer 1881.

Skrevet

Det varierer en del hvor lenge jeg lar det ringe. Det kommer helt an på hvem jeg ringer til. Noen svarer på ring nr 2 dersom de er der, og da holder det i grunnen med 5 ring.

Jeg har ikke nummervisning på hjemmetelefonen, og derfor tar jeg den oftest ikke før det har ringt minst fire ganger. Vi har nemlig en venn som ringer i tide og utide og som legger på etter ca fire ring. Det er ikke alltid jeg har lyst til å snakke med ham, nemlig.

Skrevet

Jeg lar det som oftest ringe lengre enn 4-5 ring.

Men det som irriterer meg sånn er at de fleste telefonsvarere blir koblet inn etter bare 4-5 ring. Også vår egen, så det er jammen ikke lett å rekke telefonen alltid...

Skrevet

Jeg ringer så lenge jeg gidder, og som oftest til jeg får en telefonsvarer.

Gjest Gjest
Skrevet
Lar det ringe lenge hos alle utenom opplysningen. Ringer først 1880, tar de ikke telefonen etter tre ring, så legger jeg på og ringer 1881.

:ler:

Herregud, hva er vitsen med det da??

Gjest King James
Skrevet

jeg har en fast regel. Jeg lar det ringe 5 ganger tar de den ikke da så ja da kan de ringe opp igjen. Det gjelder familie og venner,

Til noe offentilig så lar jeg det ringen lenger kanskje 10-15 ganger før jeg legger på

Gjest Gjesta
Skrevet
:ler:

Herregud, hva er vitsen med det da??

Jeg gjør akkurat som Bjørnsdatter ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Lar det ringe 5-6 ganger. Kanskje lengre hvis det er noe spesielt, så jeg bare snakke med personen så fort som mulig.

Skrevet

Jeg lar det ringe lenge, eller helt til mobilsvar kobles inn. Vet selv at jeg ALDRI vet hvor mobilen min er og trenger minst 4-5 ring før jeg finner den, så det irriterer meg grønn når folk legger på etter 3 ring. ;)

Nenne :)

Skrevet

Jeg bruker å la det ringe lenge...

Gjest gjest1
Skrevet
Det varierer en del hvor lenge jeg lar det ringe. Det kommer helt an på hvem jeg ringer til. Noen svarer på ring nr 2 dersom de er der, og da holder det i grunnen med 5 ring.

:Nikke:

Jeg gjør det på samme måte.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg lar det ringe lenge. Det verste jeg vet er når folk legger på etter bare noen få ring. Da rekker jeg å begynne å stresse rundt for å finne ut hvor telefonen er, men så har det stoppet å ringe før jeg får tatt den :sur:

Skrevet

Det kommer helt an på hvem jeg ringer. Noen pleier å ta telefonen raskt, mens andre ikke. Jeg har ei vennine som aldri hører telefonen, så da ringer jeg leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge. Kanskje jeg er heldig og at ho tar den.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg gjør akkurat som Bjørnsdatter ;)

Men hvorfor..?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg lar det ringe 8- 10 ganger, så folk rekker å svare. Er en som pleier å ringe meg, og han ringer til den kobler seg ut, ca 30 ring. DET blir litt i overkant synes jeg.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Men hvorfor..?

For det første ringer jeg 1880 først pga de idiotiske reklamene til 1881. Men jeg gidder ikke å sitte der og vente - og etter å ha gjort det et par ganger, så vet jeg at hvis de ikke svarer etter tre ring, så svarer de ikke på leeeeenge. Da er det kjappere å ringe det andre nummeret med en gang.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg lar det ringe i 16-23 sekunder.

Og det vet jeg for etter ca 16 sekunder blir jeg lei, og da pleier jeg å se på telefonen hvor lenge det har ringt. Stort sett har har det gått 16 sekunder da. Er det viktig jeg snakker med personen lar jeg det ringe litt til, eller så legger jeg på.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hater at folk lar det ringe lenge :sur: har jeg ikke tatt telefonen innen fem ring betyr det at jeg enten ikke hører telefonen eller at jeg er for opptatt til å prate. Da gir jeg heller beskjed senere når jeg er å treffe igjen.

Skrevet
Jeg lar det ringe lenge, eller helt til mobilsvar kobles inn. Vet selv at jeg ALDRI vet hvor mobilen min er og trenger minst 4-5 ring før jeg finner den, så det irriterer meg grønn når folk legger på etter 3 ring.  ;)

Nenne :)

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...