Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes dette forslaget er litt interessant. Liker tanken på en feireuke som jeg kan ta når det passer meg, i stede for når kalenderen sier at jeg skal ta dem.

Det er vel et flertall av den såkallt kristne befolkningen her i landet som bruker dagene nå i mai til å rydde i hagen i stede for å gå i kirka uansett, så man kan trygt si at dagene har utspillt sin rolle som helligdager.

Samtidig er det jo litt godt når det plutselig dukker opp en fridag som man ikke hadde tenkt på at man hadde, men jeg tror jeg skulle kunne leve uten det om jeg får en ferieuke som jeg kan disponere som jeg selv vil.

Hva synes dere andre? Vil dere ha helligdagene, eller er det bare å gjøre dem om til en selvdisponert ferieuke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg liker mai jeg, med alle de deilige feriedagene som ligger der uåpnet og ubrukte....

Gjest Espera
Skrevet

Jeg vil myyyyye heller ha disse "enkle" fridagene enn en ekstra ferieuke - disse dagene er rene vitmaininnsprøytningene for min del.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg vil heller ha en ekstra uke ferie - ukene blir så oppstykka og kompliserte av disse fridagene. Jeg innbiller meg at det er mandag opptil flere ganger i uka, og mandager er ikke morsomme...

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg innbiller meg at det er mandag opptil flere ganger i uka, og mandager er ikke morsomme...

:hoho:

Gjest BagLady
Skrevet
Jeg innbiller meg at det er mandag opptil flere ganger i uka, og mandager er ikke morsomme...

Kjenner til den følelsen, men på fredag blir det jo mandag og fredag samtidig. Så akkurat når du glir inn i mandags-morra-blues :sprettoy: husker du at det egentlig er hoppe-sprette fredag :hoppe:

Er ikke det litt fint da?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet (endret)
Kjenner til den følelsen, men på fredag blir det jo mandag og fredag samtidig. Så akkurat når du glir inn i mandags-morra-blues :sprettoy: husker du at det egentlig er hoppe-sprette fredag :hoppe:

Er ikke det litt fint da?

Jeg har tatt meg fri på fredag ;)

Dessuten er ikke fredag hoppe-sprette-dag, det er SLIIIIITEEEEEN-etter-en-lang-uke-dag.

Negativ? Jeg? Hva snakker du om?

Endret av Bjørnsdatter
Gjest BagLady
Skrevet
Jeg har tatt meg fri på fredag ;)

Negativ? Jeg? Hva snakker du om?

Tihi :lol:

Men da er det jo fredag i dag da :hoppe:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Tihi :lol:

Men da er det jo fredag i dag da :hoppe:

Jupp, så jeg er SLIIIIIIITEN... er noe med å vite at det er siste dagen før helga, og så er helga fullstappet også.

Liker meg best på tirsdag-torsdag, jeg. :)

Skrevet

Jeg kunne fint byttet ut noen av disse dagene med en høstferie i sydligere strøk.

Skrevet

Det ville jo forsåvidt ikke være noe i veien for at de som ønsker det kan fortsette å ta ut fridagene på de gamle helligdagene, mens andre kunne ta dem når de ønsket.

Gjest Gjest
Skrevet

går for en ekstra ferieuke istedet for helligdagsfri. Som ansatt i helsesektoren er det nemmelig ingen selvfølge at man har "fri" de dagene andre har fri uansett.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Det ville jo forsåvidt ikke være noe i veien for at de som ønsker det kan fortsette å ta ut fridagene på de gamle helligdagene, mens andre kunne ta dem når de ønsket.

:enig: og de som har andre helligdager ifbm religionen sin, kunne ha sluppet å hatt egne permisjonsregler rundt det, og brukt ferien sin i stedet.

Gjest gjest1
Skrevet

Skulle veldig gjerne hatt en sammenhengende uke når som helst på året i bytte for disse single dagene i mai. Noen ganger kommer de ikke på hverdager en gang. Man blir snytt når 1. og 17. kommer på lørdag og søndag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...