Jasmin Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Jeg er 21 år...har en del kamerater i 20-21 års alderen... Synes få av dem egentlig er modne...de fleste har aldri lest en eneste bok, og liker ikke å reflektere over saker og ting... Vil de alltid forbli sånn, eller forandres gutter/menn mye i denne alderen? Noen som har erfaringer? ...kanskje dumme spørsmål, men jeg undrer meg bare litt...
Agurk Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 De fleste menn modnes ihvertfall mye senere enn oss jenter, desverre... Hvorfor det er sånn, det vet jeg ikke. Vi jenter har vel en liten genetisk fordel da
Gjest Bøllefrøet Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Hehe.. Jeg vet ikke jeg, men jeg har samme erfaring som deg med gutter på den alderen
Gjest d'Arc Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Faren min leste aldri mye bøker da han var ung, men nå som han har modnet (han er snart 45), så har han begynt å lese Donald.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 23. mai 2006 #6 Skrevet 23. mai 2006 Faren min leste aldri mye bøker da han var ung, men nå som han har modnet (han er snart 45), så har han begynt å lese Donald. ←
Gjest dang Skrevet 23. mai 2006 #7 Skrevet 23. mai 2006 visste ikke at det var etter antall bøker, modenhets-graden vår ble vurdert. Men det er nok sant!! Vi gutter blir nok aldri helt modne, og vil alltid ligge et par skritt bak dere jenter. heldigvis er alle forskjellige. Gutter som jenter. som 24 åring vil jeg si at jeg har vært moden ganske lenge, selv om jeg aldri har hatt sansen for bøker. reflektere over saker er en helt annen ting.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #10 Skrevet 24. mai 2006 Jeg lurte på hva du mente med når, la du til et ord for mye...? :klø:
punktom Skrevet 24. mai 2006 #12 Skrevet 24. mai 2006 Hva refleksjonsnivå angår har jeg likt meg best med godt voksne kvinner (40+) siden jeg var 18-19. Men nå har grubling og refleksjon for jenter kanskje noe med bryllup, forhold og husarbeid å gjøre, og ikke eksistensialisme og den virkelige meningen med livet. Slikt funderer vel kvinner først på når de har har fått unger og giftet seg.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. mai 2006 #13 Skrevet 24. mai 2006 Det kommer egentlig an på hva du mener med å bli moden. Å bli moden på et refleksjonsnivå, eller når det gjelder hvilke aktiviteter de bedriver på fritiden? Eller noe helt annet? Min erfaring med mennesker generelt, er at dersom de ikke kan diskutere på et saklig plan når de er et par og tyve vil de aldri bli i stand til det heller. Men de kan kanskje fungere fint som familiefar/mor. Når det gjelder aktiviteter man bedriver mener jeg at det ikke nødvendigvis har noe med modning å gjøre, men med livssituasjon. Man kan gjerne være 35 år og gå på byen til stadigheter og sove til kl 12 hver dag hvis man er en singel freelancer, men det betyr ikke nødvendigvis at man ikke er moden. Selv om man snakker om at gutter modner senere enn jenter, mener jeg at dette er noe som jevner seg ut etter puberteten.
razmatazz Skrevet 24. mai 2006 #14 Skrevet 24. mai 2006 Hva refleksjonsnivå angår har jeg likt meg best med godt voksne kvinner (40+) siden jeg var 18-19. Men nå har grubling og refleksjon for jenter kanskje noe med bryllup, forhold og husarbeid å gjøre, og ikke eksistensialisme og den virkelige meningen med livet. Slikt funderer vel kvinner først på når de har har fått unger og giftet seg. ← Unnskyld?? Det der finner jeg rimelig nedsettende! Jeg og mange mange andre jenter som ikke enda har unger og er gift har da virkelig mer å bidra med enn tanker omkring husarbeid, bryllup og forhold?? Jaja, det finnes dessverre mange trangsynte og sjåvinistiske mennesker som deg i denne verden... Heldigvis kjenner jeg ikke deg (iom at jeg er under 40 mener jeg)
Gjest Godjenta79 Skrevet 24. mai 2006 #15 Skrevet 24. mai 2006 Det er vel veldig avhengig av både eksterne og interne betingelser. Samboeren min har på en måte vært voksen mann siden jeg møtte han, da var han 23. Og jeg har en kamerat som er 38 og er like moden som en atten - åring. Ellers så kan man vel ikke måle modenhet etter om man er opptatt av de samme tingene? Vil ikke si at sambo er mindre moden enn meg fordi han heller vil se på boksing/rally enn et dypt filosofisk program.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. mai 2006 #16 Skrevet 24. mai 2006 Men nå har grubling og refleksjon for jenter kanskje noe med bryllup, forhold og husarbeid å gjøre, og ikke eksistensialisme og den virkelige meningen med livet. ←
Gjest Neffi Skrevet 24. mai 2006 #17 Skrevet 24. mai 2006 Da de tar ansvar for konsekvensene deres handlinger har fått. Min mann var moden da jeg traff han som 24-åring. Min eks ble aldri moden frem til han var 25. Han er det ikke ennå. Selv er jeg moden i blandt, og svært umoden til tider.
Cognizance Skrevet 24. mai 2006 #18 Skrevet 24. mai 2006 Jeg las en artikkel i bladet Psykisk Helse om menn og midtlivskrise, der det sto at menn modnes når de er mellom 30 og 40 år. Det er først da de begynner å bli bevisst følelser og slikt og prater om det, i følge artikkelen.
Gjest Godjenta79 Skrevet 24. mai 2006 #19 Skrevet 24. mai 2006 Oi, så det betyr at om noen år så skal endelig samboeren min begynne å snakke om følelser, gleder meg!
punktom Skrevet 24. mai 2006 #20 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Unnskyld?? Det der finner jeg rimelig nedsettende! Jeg og mange mange andre jenter som ikke enda har unger og er gift har da virkelig mer å bidra med enn tanker omkring husarbeid, bryllup og forhold?? Jaja, det finnes dessverre mange trangsynte og sjåvinistiske mennesker som deg i denne verden... Heldigvis kjenner jeg ikke deg (iom at jeg er under 40 mener jeg) ← *fnis* Men startinnlegget og alle andre innlegg var ikke nedsettende? Morroklumpen! Og nei, mest sannsynlig har jeg bare hatt sex med deg, mens jeg har valg moren din for å prate om de viktige tingene.. Endret 24. mai 2006 av punktom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå