Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har veldig lyst på en ny parfyme, men det blir litt for overveldent i parfymeriene; det er så mange og jeg synes ikke personalet er særlig flink til å foreslå utifra mine preferanser. Men dere er kanskje flinkere ? Jeg liker Lolita Lempicka, Gucci EDP II, Chanel no.5 og noen dufter fra Armani. Liker ikke altfor lette (Dolce Cabbana Light Blue o.l) Ikke for tunge og krydrete og heller ikke for mye blomster og frukt. De kan gjerne ha litt maskulint tilsnitt og være litt sære dufter. Noen ?
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 kanskje uoriginalt, og jeg vet mange synes de er veldig nitti-tallet, men jeg er fremdeles forelsket i ck one og ck be. har du prøvd dem? hva synes du? (jeg elsker parfymer som kan brukes av både menn og kvinner. )
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 jeg liker også de du nevner. og så liker jeg prada(ny i høst) og DKNY(rund eple). hva mer...er på let selv også etter noe nytt til sommern. har tenkt på envy me2(grønn flaske),men det er kanskje den du nevnte. og sommerparfymen til gaultier var god,sånn puppeflaske vettu. får følge med på tråden for flere tips!
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har veldig lyst på en ny parfyme, men det blir litt for overveldent i parfymeriene; det er så mange og jeg synes ikke personalet er særlig flink til å foreslå utifra mine preferanser. Men dere er kanskje flinkere ? Jeg liker Lolita Lempicka, Gucci EDP II, Chanel no.5 og noen dufter fra Armani. Liker ikke altfor lette (Dolce Cabbana Light Blue o.l) Ikke for tunge og krydrete og heller ikke for mye blomster og frukt. De kan gjerne ha litt maskulint tilsnitt og være litt sære dufter. Noen ? ← Cool Water synes jeg er ganske så mandig for å være en kvinneparfyme. Angel by Thierry Muegler (?) er litt maskulin synes jeg, men kanskje litt for tung. Calvin Klein har en del parfymer som er litt maskuline... Hm, jeg fikk prøve på en parfyme for ikke så lenge siden som jeg synes er maskulin og litt funky, men den ligger i bilen nå, ellers skulle jeg sjekket ut hva den heter Ellers har jeg ikke flere tips da vi ikke har helt den samme smaken
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har litt samme smak, og du kunne i hvertfall prøve følgende parfymer, som ikke er søte i det hele tatt: Bvlgari Omnia Bvlgari Black Donna Karan Cashmere Mist YSL Nu D&G Feminine (den i rund, blank flaske med sølvfarget kork) Muligens er Prada OK, men den er litt søt, da anbefaler jeg heller Gaulthier 2, som har vanilje i seg, men på en balansert måte. L'Or de Torrente er også en helt unik blomsterduft som jeg er veldig glad. Og hvis du finner den: Bvlgari Blv Notte! (ikke den vanlige, den er ikke noe god).
glaidyr Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Den aller nyeste fra Elisabeth Arden (tror den heter Provocative summer eller noe slikt, IKKE provocative woman originalen altså) kan ligne en del på Lolita Lempika faktisk. Ellers så er den nye til Naomi Campell også veldig god. Dette er nye parfymer, spør etter prøver på parfymeriet og gå hjem og prøv dem i ro og mak. Det bruker jeg å gjøre.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Og forresten, hvis du finner den, så er Shalimar Light ganske god.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #10 Skrevet 24. mai 2006 Og muligens også Narciso Rodriguez. ← ja,den er ganske god.jeg vinglet mellom den og prada.endte med prada,da jeg syns den andre ble litt kvalm.rart det der.først god,så kvalm.hmmm...
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #11 Skrevet 24. mai 2006 ja,den er ganske god.jeg vinglet mellom den og prada.endte med prada,da jeg syns den andre ble litt kvalm.rart det der.først god,så kvalm.hmmm... ← Jeg kjøpte også Prada, men nå synes jeg den er litt for søt, og vurderer igjen Narciso...Men å impulskjøpe er ikke så lurt, for en parfyme trenger tid på å utvikle seg på huden.
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #12 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Tusen takk for alle gode forslag. Noen av disse har jeg prøvd, men jeg skal iallefall ta en sniff på duftene fra Bvlgari. Endret 24. mai 2006 av Blanca
Gjest a. Skrevet 27. mai 2006 #13 Skrevet 27. mai 2006 Cristobal fra Balenciaga er kjempefin. Ellers anbefaler jeg å prøve klassikerne som noen dessverre bare forbinder med gamle damer - men som faktisk er veldig gode! YSL Rive Gauche Estee Lauder White Linen YSL Opium Guerlain Shalimar - jeg digger disse!
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2006 #14 Skrevet 27. mai 2006 Cristobal fra Balenciaga er kjempefin. Ellers anbefaler jeg å prøve klassikerne som noen dessverre bare forbinder med gamle damer - men som faktisk er veldig gode! YSL Rive Gauche Estee Lauder White Linen YSL Opium Guerlain Shalimar - jeg digger disse! ← Jeg likte forslagene dine, men må bare få legge til at Cristobal er ganske søt og vaniljeaktig, og ikke særlig krydret, men allikevel kjempegod. Men for meg er det en duft jeg kun klarer å bruke i korte perioder.
Gjest gjest1 Skrevet 27. mai 2006 #15 Skrevet 27. mai 2006 Jeg tror jeg har funnet en ny favoritt. Chanel Allure Sensuelle. Denne er passe krydret og lett for meg. Tror jeg.. Men jeg skal sjekke ut min mors parfymer; mener hun har mange av de som er nevnt over her.
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2006 #16 Skrevet 27. mai 2006 Jeg tror jeg har funnet en ny favoritt. Chanel Allure Sensuelle. Denne er passe krydret og lett for meg. Tror jeg.. Men jeg skal sjekke ut min mors parfymer; mener hun har mange av de som er nevnt over her. ← Jeg fikk en prøve på den, og er sånn: "ja, kanskje, men kanskje ikke, kanskje den er for søt, kanskje jeg blir lei av den fort, men samtidig lukter den veldig godt, også". Ikke så lett å bestemme seg. Jeg har lyst til å teste ut den klassiske Coco, selv om den er ufattelig tung.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå