Gå til innhold

dere mammaer til små jenter...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

er det normal at små jenter har noe sånt? datter på 4 år, hun har klaget at hun hadde vondt i tissen når hun tisser, men det var ikke lenge og lege mente at det var ikke noe infiksjon, men jeg ser at det ofte noe greier på trusser? hva kan det var? ellers hun har det fint :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har hun nær kontakt med sin far, onkel eller bestefar?

Gjest Gjest
Skrevet

Til gjest; ja hun har nær kontakt med sin far, 100% sikkert ikke noe farlig der:-).

Til Nigo-san; hun er en av de som går på do siste sikunde, det må jo var det du nevner?!

Gjest Gjest
Skrevet

Er hun rød og sår nedentil så kan det skyldes sopp og kan behandles med cannesten. Er hun sluttet med bleier om nettene så kan det være lurt å la henne sove uten truse.

Gjest Hufsa
Skrevet
Ja, min erfaring er ihvertfall at jentas truser etterhvert blir "skitne" på en måte som ikke lar seg vaske bort. Tror rett og slett det er fordi hun er så "med" i leken at hun ikke går på do raskt nok, og at dette setter flekker.

Men det er bare min erfaring.

Denne signerer jeg

:Nikke:

Skrevet
Ja, min erfaring er ihvertfall at jentas truser etterhvert blir "skitne" på en måte som ikke lar seg vaske bort. Tror rett og slett det er fordi hun er så "med" i leken at hun ikke går på do raskt nok, og at dette setter flekker.

Men det er bare min erfaring.

Dette tror jeg også. Er hun ikke rød eller sår er det nok ingenting, men om hun klager over at det gjør vondt når hun tisser kan det jo være en urinveisinnfeksjon. Ta henne med til legen og hør.

Skrevet
Har hun nær kontakt med sin far, onkel eller bestefar?

Trist at noen med en gang må spekulere i overgrep. Og en evt. overgriper må da ikke være en mannlig slektning! Jeg vil tro at ved et misbruk vil nok mor og far merke andre foandringer på jenta, i oppførsel, reaksjon og væremåte. En fireåring ville nok rett og slett fortalt om et overgrep vil jeg tro.

Små jenter som ofte skal klare seg selv på do får vel lett litt irritasjon i underlivet. Vær nøye med vask med en mild såpe beregnet på intimvask, om det er illeluktende/ sårt og varer noen dager ville jeg kontaktet lege/ helsesøster.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde utflod da jeg var liten. Jeg vil tro det var helt naturlig, det var ihvertfall ingen som hadde tuklet med meg eller noe annet som feilte meg.

Skrevet

Min datter er ikke så flink å tørke seg så hun får også flekker i trusa. Av og til har hun sluntret unna tørkingen å. Vi har terpet mye på dette. Tror ikke du skal begynne å bekymre deg,det er sikkert dette. Sjekk om det er urinveisinfeksjon da-lett å få det på denne tiden av året. Lykke til. :)

Skrevet

Hvis legen ikke har noe nevneverdig å si, burde alt være greit.

Husk at god hygiene nedentil gjelder også for barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...