Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 23. mai 2006 #1 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg skal på bryllupsreise til Skiathos i sommer, ( ) lurer på om noen har forslag på utflukter/opplevelser/steder vi bør då med oss? Skal bo rett utenfor selve byen (1 km) vil gjerne ha tips til resturanter med god mat, fine strender og andre ting som vi ikke vet om på forhånd, greit å vite hva man må oppleve og hva man bør styre unna.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #2 Del Skrevet 23. mai 2006 Dere må absolutt få med dere Koukanaris-stranda. Kåret til Hellas flotteste strand. Videre bør dere leie bil, å ta turen nordøstover på øya, til den gamle fastningen Kastro, og på veien dit kan dere besøke et gammelt fint kloster. Restauranter finnes det masser av, jeg har ikke bitt meg merke i noen spesiell, men nede ved havna i Skiathos By er det masse bra restauranter. Hvorfor ikke ta en dagstur med hurtigbåten over til naboøya Skopelos? En koselig, idyllisk og rolig øy med noen flotte steinstrender på vestkysten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kokoos Skrevet 24. mai 2006 #3 Del Skrevet 24. mai 2006 Var i Skiathos i fjor sommer, kjempekoselig øy! Husker ikke hva som er øst eller vest der, men det er iallfall et stort havneområde. Den delen av havna som ligger like ved det store kommunehuset på en halvøy med masse lykter som lyser opp bygningen og trær rundt, har endel restauranter. Det er også her alle turistbåtene ligger inne om kvelden. Her spiste vi de første dagene og var middels fornøyd. Det var først dag 5 (av 7;)) at vi fant et helt nytt område. I motsatt retning av denne halvøyen er det nemlig en laaaaang gate langs vannet med masse vanvittig kule og fine restauranter, og det er heller ikke så dyrt. De er utrolig fine, med svaiende papirlykter, blafrende gardiner, lyse sofaer og så videre. Superstilig og romantisk! Under åpen himmel Og noen av disse har de mest fantastiske retter!! Uten at det koster det hvite ut av øyet. Dessuten var det mange utrolig moderne og kule barer der. Så ikke "get stuck" midt i havneområdet der handlegaten slutter. Maten der er helt middels og gir ingen stor opplevelse. Og ja forresten! I handlegaten er det en FANTASTISK butikk med alt man kan drømme om av hudpleie, hår- og matprodukter i en salig blanding. Høres litt rart ut, men det er vel en slags organisk olivenoljebutikk med utrolig mye delikate produkter, tusen forskjellige flasker med oljer, krydder, oliven, hudkremer ++. Kjøpte soltørkede tomater og pizzakrydder med i gave til svigers og de hadde aldri smakt noe så godt før (og de er verdensvante;)). Anbefaler VIRKELIG en tur innom der, kan kjøpe med slike ting som souvernirer eller ha noe å fylle opp kjøkkenhylla med hjemme. Skulle bare ønske jeg kjøpte mer... Koukonaries (eller hvordan det staves) var vi aldri på, fordi jeg er livredd for veps - og reiselederne og de lokale fortalte oss at det svermet av dem der. Det var forresten endel veps på enkelte av de andre strendene vi besøkte med båt, så vær litt obs på det. Det er også endel mygg der, fikk ca 5 bitt hver dag Husk å slokke lyset når dere åpner verandadøren, ha gjerne mygglys på verandaen. Dessuten selger alle supermarkeder en sånn liten sak til å putte i stikkontakten som utskiller en viss lukt som myggen ikke tåler. Funker kjempebra. Mange av veiene på Skiathos er ganske dårlige, så reiselederne frarådet oss å kjøre rundt på moped. Akkurat hvor nøye det er, er jeg litt usikker på - har hørt om flere som har gjort det uten problemer. Bare vær forsiktig og bruk hjelm, og unngå de bratteste og mest kronglete stiene med masse grus. Håper dere får en super bryllupsreise. Skiathos er utrolig sjarmerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå