Gjest Alea Skrevet 2. juni 2006 #81 Del Skrevet 2. juni 2006 Skal si du er flink som styrer og steller med surpriseparty, mat, sang og i det hele tatt, Calla! Blir sikkert kjempekoselig i morgen, og så mange dere hadde klart å samle sammen da! Utrolig kjekt å overraske andre slik. Ønsker deg en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #82 Del Skrevet 2. juni 2006 Ida og Alea!! Nå har jeg handlet inn det jeg trenger av mat til festen. Blant annet 5 kilo mel.. Svigermor (og resten av svigerfamilien) er jo så glad i foccaciabrødet mitt, så jeg regner med å måtte lage en 8-10 stk. Fant ut at det er best å dra på jobben å lage de, så får jeg stekt alle på en gang! Nå kommer snart mamma en tur. Hun skal lage gresk salat og tzatziki til i morgen, mens jeg lager cous cous- salat. Ellers "fant" jeg en busk med hvite syriner på gården til svigerfar, som jeg skal plukke etterpå og sette i vaser. Alt annet av pynt er klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Izaria Skrevet 2. juni 2006 #83 Del Skrevet 2. juni 2006 jeg vil også på fest til calla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 2. juni 2006 #84 Del Skrevet 2. juni 2006 Så snill du er som steller i stand fest for svigermor! Hun blir sikkert kjempeglad! Håper du får ei god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mart`n Skrevet 2. juni 2006 #85 Del Skrevet 2. juni 2006 Ha en super helg Calla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 2. juni 2006 #86 Del Skrevet 2. juni 2006 Åh! Morsomt med overraskelsesfest! Hun blir sikkert kjempeglad både for festen, maten og sangen (imponert over hvor fort du skrev den forresten...men så kan jeg ikke dikte sanger i det hele tatt selv så ), flink du! :rosasmil: Du får ha en super helg vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. juni 2006 #87 Del Skrevet 2. juni 2006 Ha en kjempekooooos pinsehelg vennen! Så gøy med surpriseparty!! Hvordan går det med prøvinga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #88 Del Skrevet 2. juni 2006 Takk for besøk Izaria, Iselin, Mart´n, Eline og Epica! Ha en kjempekooooos pinsehelg vennen! Så gøy med surpriseparty!! Hvordan går det med prøvinga? ← Joa.. Er i PP3 nå (høres lenge ut, men med de syklusene jeg har, så har vi jo ikke prøvd i mer enn halvannen mnd! ) Er så mye som skjer ellers for tiden også, så vi tenker ikke så mye på dette med prøving. Men hadde jo vært gøy om det skjedde noe snart da! GOD HELG til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 2. juni 2006 #89 Del Skrevet 2. juni 2006 Ha en fin pinsehelg, håper festen blir bra! Lykke til med prøvinga også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 2. juni 2006 #90 Del Skrevet 2. juni 2006 går fort de pp dine. Får satse på at sommeren bringer mer enn bare regn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Izaria Skrevet 4. juni 2006 #91 Del Skrevet 4. juni 2006 Hvordan var festen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 5. juni 2006 #92 Del Skrevet 5. juni 2006 Ja, hvordan var festen? Ble det skikkelig surprise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #93 Del Skrevet 5. juni 2006 Gleder meg til å høre om festen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #94 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei dere!! Akkurat kommet hjem fra jobb, og er egentlig fortsatt sliten etter helgen.. Festen var meget vellykket og svigermor ble skikkelig overrasket! Hele familien hadde jo løyet om både det ene og det andre, og svigermor trodde hun skulle på fest hos en venn av en venn.. Men først skulle de bare svippe min svoger oppom gården til svigerfar. Jubilanten fikk seg et stort sjokk da hun så mengden av mennesker som sto å ventet utenfor låven! Moro! Ellers var det en artig fest, med god mat og drikke og litt underholdning nå og da. Vi holdt på til kl.04, og var temmelig slitne i går. Og det var heller ikke lett å komme seg opp klokken 6 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mart`n Skrevet 5. juni 2006 #95 Del Skrevet 5. juni 2006 Hørtes ut som en vellykket fest!! Skulle jo bare mangle, sånn som du har stått på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 5. juni 2006 #96 Del Skrevet 5. juni 2006 Høres ut som du har hatt en vellykket fest ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola Skrevet 6. juni 2006 #97 Del Skrevet 6. juni 2006 Så gøy at festen ble vellykket! Har du forresten en oppskrift på foccacia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 6. juni 2006 #98 Del Skrevet 6. juni 2006 Så gøy at festen ble vellykket! Har du forresten en oppskrift på foccacia? ← ....den vil jeg gjerne ha også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 6. juni 2006 #99 Del Skrevet 6. juni 2006 Håper jeg får en svigerdatter som steller i stand sånne fester for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #100 Del Skrevet 6. juni 2006 til Mart´n, Ida, Isola, Markblomsten og Søndagsengel! Hjemme fra jobb.. Må si jeg trives veldig godt på jobb for tiden, særlig de ukene (som denne) når vi bare er meg, sjefen og nestleder på jobb. Trives veldig bra med nestlederen, enkel og morsom å ha med å gjøre! Ellers er det jo bryllup til helgen. Kg-Bethina og hennes kjære gifter seg!! Min mann er toastmaster og har en del å tenke på for tiden stakkar, men kjenner jeg han rett så går det nok strålende! --Og her er oppskrift på foccacia-- Ett brød: 25g. gjær 2dl lunkent vann 2ss olivenolje 1ts grovt salt 350g. hvetemel "Garnityr": 2ss olivenolje 2ss grovt salt 3ts hakket rosmarin eller 2ts tørket rosmarin Rør ut gjæren i lunkent vann. Tilsett olje, salt og mel. Elt. Dekk bollen med plast og la heve i 40min. Elt og klapp deigen flat (ca.2cm tykk), og legg på stekebrett. Dekk til med klede og hev i 20min. Lag små groper med fingeren og drypp i olje. Dryss over salt og rosmarin. Stek midt i ovnen, 200 grader i 25-30 min. Passer godt til middager, grillmat osv. Med smør på, eller f.eks aioli. Evt. kan man gjøre det ekstra spennende ved å også pynte brødet med hakkede oliven, hvitløk eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå