Frøken Freken Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Vet ikke om jeg poster det her riktig, men. Dere som har barnevakter, hvor mye betaler dere de? Eventuelt, dere som er barnevakter, hvor mye får dere?
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 50 kroner for en og en halv time får barnevakten vår. Da passer hun enten ett-åringen eller tre-åringen. Hun er 12,5 år.
momo Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Niesen min bruker vi, hun er nå 17 år, men vi har allerede brukt henne en stund. Hun får 25 kr i timen, men hun får stort sett mer, hvis det er snakk om kort tid. Hun får aldri mindre enn 50 kr hvis det feks er bare en time. Også kjøper jeg inn mat, brus og snop etter hvor lenge hun skal sitte.
La Luna Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Du kan jo lese denne tråden fra tidligere: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=141595&hl= Kopiert fra det jeg svarte der: Da jeg jobba gjennom et barnevaktfirma i Oslo var de anbefalte prisene slik: 1 time: 100 kr 2-4 timer: 90 kr/time 5-8 timer: 80 kr/time 9-12 timer: 70 kr/time 13-24 timer: 60 kr/time Men dette var bare barnevakter over 18 år med gode referanser. Så det spørs jo gjerne hvor gammel hun er, og også hva slags forhold du har til henne. Passa kusina og fetteren min endel før, og da fikk jeg gjerne 200 kr for en kveld + at jeg sto opp med dem om morgenen så mamman kunne sove litt lenger
Frøken Freken Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2006 Du kan jo lese denne tråden fra tidligere: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=141595&hl= ← Takk Jeg er en del barnevakt selv, derfor jeg lurte. Moren til ungene jeg passer har spurt meg om hva jeg synes, og jeg har jo egentlig ikke peiling på hva som er vanlig. Vanligvis får jeg 250 kroner for en kveld, 3-8 timer. Hvis jeg har de over natta 500 kroner. Jeg har et veldig godt forhold til de, og ungene er herlige, så jeg synes dette er veldig greit. I tillegg har jeg blitt tatt veldig godt imot av foreldrene, og føler meg vel nesten mer som en av familien enn "bare barnevakt".
Cilla Skrevet 25. mai 2006 #8 Skrevet 25. mai 2006 Barnevakten min er 13 år, hun får 25 kroner timen. Det var hun selv som sa denne summen, at det var det venninnene hennes fikk. Jeg runder alltid oppover til nærmeste 50 eller 100lapp. Jeg setter frem litt snacks/frukt og brus. Hun har aldri passet lengre enn 3 timer, men hvis det blir snakk om en del timer kommer jeg til å ha en ferdigpizza i fryseren som hun kan steke seg. Hun bor i nabohuset så slipper taxi hjem.
Gjest vega i.i. Skrevet 25. mai 2006 #9 Skrevet 25. mai 2006 Jeg har ikke småbarn lenger, men for cirka femten år siden ga jeg tohundrekroner fra ca. klokken ni til klokken 01. I dag ville jeg betalt 3-400 kroner. Barnevakten jeg pleide bruke, var 12-13 år, men foreldrene var naboer, så hvis noe skulle oppstå kunne hun kontakte dem. Chips og brus er en selvfølge for barnevakter i tillegg til lønn.
Gjest Gjest_ella_* Skrevet 26. mai 2006 #10 Skrevet 26. mai 2006 så når jeg betaler 50 kr timen til min 14 år gamle nabo...så er det litt mye? ....synes det blir litt mye, de gangene hun passer han noen timer etter at han har sovnet..hun bor rett over gangen i en liten leilighet med mor og to søsken, så tror egenltig hun bare synes det er deilig å ha litt tid alene her... Vurderer å spørre om det er greit med litt mindere når han sover...da er det jo bare å sitte der...
Gjest gjesta Skrevet 26. mai 2006 #11 Skrevet 26. mai 2006 Jeg synes 25 kr er for lite, barnevaktene har tross alt et stort ansvar. Er mange år siden jeg satt barnevakt, men fikk mer enn 25 kr timen da. Synes man i hvertfall bør betale 50 kr timen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå