Gå til innhold

Div pass i London

sushigirl

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal til London 3 dager i august, og ser at det finnes turistpass som man kan kjøpe, som kan inkludere travelcard til undergrunnen.

Er det noen som har erfaring med slike, lønner det seg å kjøpe sånt? Vi er begge studenter, finnes det kanskje studentrabatter rundt omkring som lønner seg mer? Har tenkt å farte litt rundt, dra på museer og andre turistattraksjoner, se en musikal osv. Alle gode tips mottas med takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Turistpass har jeg ikke prøvd. Husk at de fleste museer i London har gratis inngang.

Firedagerspass på metroen her jeg hatt, og det lønte seg absolutt. Kjøpte det av et norsk firma (husker ikke navnet) før avreise, og det var billigere enn å kjøpe det fra England. Kjøpte også flytogbilletter på forhånd.

Musicaler kan det lønne seg å bestille på forhånd, både på grunn av pågang og for å få gode plasser.

Kos dere, London er deilig! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Travelcard er i hvert fall helt uvurderlig hvis du skal rundt i byen uten å bruke masse masse penger på taxi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, travelcard blir det uansett, lurer på om det lønner seg å kjøpe her, eller der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Musicaler kan det lønne seg å bestille på forhånd, både på grunn av pågang og for å få gode plasser.

Jeg kjøper ofte musikalbilletter 5 minutter før forestillingen begynner. Funker helt fint, og får ofte veldig gode (og ikke minst billige) plasser på denne måten! Men det spørs hvilken musikal du skal se da. Musikaler som Billy Elliot og Evita kan det være vanskelig å få slike billetter til, men Les Miserables går helt fint (kanskje ikke på fredag og lørdag kveld).

God tur!

Hilsen fra London, hvor det er litt grått i disse dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har ikke vært på musical der borte men har sett på prisene som står overalt der borte. Også har jeg sjekket priser på norske sider, og fy søren, det må nå være MYE billigere å kjøpe det der borte hvis du ikke er så kresen..

Vi hadde også travelcard der borte, vi bodde i sone 4, måtte derfor betale litt ekstra for kortet, men hvis du bor i sone 1 eller 2, koster det ikke så mye. Sjekket også disse prisene på norse billettsider, og der var det også KJEMPEDYRT! Så jeg vil så absolutt anbefalt å kjøpe alle billetter der borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ofte musikalbilletter 5 minutter før forestillingen begynner. Funker helt fint, og får ofte veldig gode (og ikke minst billige) plasser på denne måten! Men det spørs hvilken musikal du skal se da. Musikaler som Billy Elliot og Evita kan det være vanskelig å få slike billetter til, men Les Miserables går helt fint (kanskje ikke på fredag og lørdag kveld).

God tur!

Hilsen fra London, hvor det er litt grått i disse dager...

Hvor kjøper du disse? I døra? Og hvor mye betaler du?

Har fortsatt noen jeg har tenkt å se før jeg stikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp noe hjemmefra, det blir bare dyrere. Billetter skal jo sendes også, ergo ekstrakostnad. Et travelcard sone 1-4 koster nå £4.50, i desember kostet det £4.10. Billig er det uansett med tanke på at man kan reise overalt med buss og undergrunn hele dagen. Travelcards fås kjøpt på stasjonene eller kiosker/lokale butikker rundt om kring.

Turistpasset de har der borte gjelder for over 60 attraksjoner/museer/rabatter på diverse spisesteder og lignende. Jeg har sjekket prisen for 1 dag, og jeg syns ikke det er verdt det. Det er begrenset for hvor mye man får med seg på en dag i London. Det går mye tid vekk på reising og annet dill. Jeg tror jeg ville følt meg ganske stresset med et slikt pass. Finn heller ut hva DERE vil se, og betal heller prisen det koster. London Eye og Madame Tussauds har en kombibillett forresten, sjekk ut websidene deres.

Man kan kjøpe teater- og musikalbilletter i luken ja. Søk på google etter den forestillingen du vil se, for å se hva prisene ligger på og evt på hvilke dager du kan finne billigere billetter. Jeg har funnet priser som begynner på £18 på teater og musikaler, dette er naturligvis for seter som er høyest oppe/lengst bak. På og rundt Leicester Square finnes flere utsalgssteder for rabatterte billetter, de er godt skiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når du er i London (Leicester sq.), er det det samme hvor du kjøper disse musical billettene? Da jeg var der i fjor stod det jo skilter overalt, der du kjøpte i små luker. Ellers så va der jo også sånne små hus der du kunne kjøpe de. Er det det samme hvor du kjøper de? Er det bare til å se på skiltene og finne de billigste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvor kjøper du disse? I døra? Og hvor mye betaler du?

Har fortsatt noen jeg har tenkt å se før jeg stikker...

Kjøper de på teateret i box office. Får de beste billettene for £20 1 time før forestillingen starter når man har studentkort. Dette gjelder for de fleste musikaler, unntatt de aller nyeste eller de som selger veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Når du er i London (Leicester sq.), er det det samme hvor du kjøper disse musical billettene? Da jeg var der i fjor stod det jo skilter overalt, der du kjøpte i små luker. Ellers så va der jo også sånne små hus der du kunne kjøpe de. Er det det samme hvor du kjøper de? Er det bare til å se på skiltene og finne de billigste?

Skal du kjøpe "half-price"-billetter, bør du kjøpe fra den største boden. Den heter tkts og ligger midt på Leicester Square. Denne

Du bør IKKE kjøpe fra noen andre av bodene. De tar ofte dyrere priser enn det du får hvis du kjøper direkte fra teatrene, og du får ofte dårlige seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...