Gå til innhold

Shopping i Milano

Fremhevede innlegg

Gjest Tudeliduu
Skrevet

Jepp, samboer overrasket med en helgetur til Milano i slutten av juni. Gleder meg skikkelig! Har forstått det sånn at shopping er en viktig del av denne byen, og lurer litt på hvor jeg skal gå og så videre.

Er student, så dessverre er ikke Gucci og Versace noe alternativ :( Tenkte mer på om det var noen kule markeder, bra Zara-butikker o.l., store og fine kjøpesentere og så videre, rundt omkring. Noen som kan gi meg litt tips? Har en enkel, klassisk, søt eller sporty stil, alt ettersom.

Har aldri vært der før, men får titte litt på kartet og gjøre meg kjent :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er nesten "lommekjent" i Milano. Har vært på shoppingtur dit ihvertfall 30 ganger :sjenert:

Det er absolutt en shoppingby! Mest kjent for forholdsvis dyre designerklær, men du finner også et stort utvalg av rimeligere butikker der. Zara ligger midt i sentrum, like ved domkirken. I samme gate ligger H&M, med et større utvalg enn det man vanligvis finner her hjemme. Du finner også billigbutikk-kjeder som Upim og Oviesse. Veldig billige. Men der må du må gjerne lete litt for å finne noe brukbart (litt "voksent"), men supert for basisplagg som topper, tskjorter mm.

Ørlite grann dyrere er Mötivi. Der har jeg funnet mye bra i årenes løp. I samme gate som Mötivi ligger også en skobutikk med mye billige sko. Jeg kjøpte tre par i forrige uke til 25 euro pr. par.

Vil du ha mer detaljer, er det bare å spørre i vei :)

Gjest Gjest
Skrevet

Meg igjen!

glemte å nevne min yndlingsbutikk, Nadine. Men de har bare forholdsvis små størrelser.

Gjest Tudeliduu
Skrevet

Er du her fortsatt, gjest? Tusen takk for svar :) Det blir nok hovedsakelig shopping på Zara og andre rimelige kjeder. Er det noen av Zara-butikkene som har bedre utvalg og er generelt bedre enn de andre, synes du? Fant ut at det er hele syv Zara-butikker i Milano så ;)

Har også lest om fabrikkutsalg av de kjente designmerkene. Vet du noe om hvor vi finner det?

Hvor ligger denne Mötivi? Skobutikken i samme gate hørtes nemlig veldig bra ut ;)

Så tenkte jeg også på om det kunne være billigere å handle hudpleieprodukter der nede, for eksempel Decleor, men det er kanskje ikke det?

Ikke verst å ha vært i Milano 30 ganger altså ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Er her, jeg :)

Svarer så godt jeg kan: Den største Zarabutikken finner du midt i shoppingsentrum, bare et par hundre meter fra domkirken. (Hvis du tar utgangspunkt i kirken, begynner gaten der kirken slutter....på venstre side) Fin gågate med utekafeer og butikker. Der finner du først H&M på venstre side, deretter Zara. På høyre side litt lenger oppe i gata ligger "min" butikk, Nadine. Like etter ligger enda en H&M. Gaten er ikke lengre enn ca. 1 km. Eneste negative med den store Zarabutikken: Kan være ganske lange køer og kaotiske tilstander der, så prøv å unngå mellom 12.30 og 14.30 (lunsjpause, og alle skal shoppe), og etter kl. 18.00. Og ikke lørdag. Det ligger en litt "roligere" Zarabutikk i en av de andre store shopping-gatene, Corso Buenos Aires. Men den er ikke så stor. Corso Buenos Aires er en fin shopping-gate, hovedsakelig rimelige butikker.

Mötivi finner du i Via Dante: Ta igjen utgangspunkt i domkirken, følg galleriet (til høyre for kirken), fortsett rett frem. Etter et par hundre meter er du i Via Dante, ved enden ser du det store slottet. En av de første butikkene på høyre hånd er Mötivi. På slutten av gaten, rett før slottet, er det en rimelig skobutikk.

Designerutsalg: Jeg går vanligvis til et som ligger nesten helt i enden av Corso Buenos Aires. Husker ikke adressen i farten, men skal prøve å komme på den i løpet av kvelden. Det er også et utsalg i Via Montegani 7a, ca. 15 min. med taxi fra domkirken. Lett å komme dit med trikken også. Men jeg synes utvalget der er veldig varierende og det tar lang tid å bla seg igjennom mangdene med tøy, lite oversiktlig.

Svipper innom igjen her i morgen, så bare spør videre! :)

Gjest Tudeliduu
Skrevet

Takk for svar igjen =) Da har jeg fått svar på masse av det jeg lurer på og tror det skal gå greit å finne frem i byen rundt kirken der! Bare en siste ting, er det egentlig TopShop i Milano? Har hørt så mye positivt om den butikkjeden, men jeg finner ikke noe om det på internett eller noenting. Lurte på om det bare er i England eller om det er en mer internasjonal kjede.

Gleder meg til god middag, shopping, trasking i gatene, italiensk is :)

Gjest Gjest
Skrevet

har aldri hørt om eller sett top shop i Milano, men det er ganske mange butikker der.... :ler: så kanskje du finner en? Men tror egentlig at du finner så mye butikker i Milano at du ikke savner top shop.

Glemte å ta med at det ligger også en annen billigbutikk i nærheten av kirken, mener at den heter noe med Blu. Den ligger på fremsiden av kirken, på hjørnet av enden av taxiholdeplassen og trikkeskinnene.

Kommer sikkert på flere også.....

Og på spørsmålet fra i går: Det lønner seg ikke så mye å kjøpe f.eks. Decleor i Italia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...