Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gnager litt på meg. Jeg er fra en liten bygd, hvor alle hvet alt om alle.

Alle snakker om alt og alle og alle bryr seg om hva andre driver med!

Dette er noe jeg har tatt veldig hardt på meg selv for å ikke å gjøre, og vil heller ikke lære barna mine dette stygge vissvaset!

Men hvorfor klarer ikke folk å la være med å bry seg om andres liv?

Og jeg kan ikke for det, men jeg synes synd i dem.

Her sitter gamle damer å titter ut vinduet og ser hvem som er hjemme og prøver å finne ut hva andre gjør...

Det er greit nok med litt sladder om vennene, men om vennina til bestemoren som har ei datter som igjen har en unge og hun gjorde det og det.. Folk de ikke engang kjenner snakker de om.

Uff dette er meg et mysterium, for hvorfor være opptatt av folk de kanskje ikke engang kommer til å møte?

(Var dette riktig plassiering? :icon_question:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel en slags overlevelses mekanisme i hverdagen. I gamle dager brukte de jo å utveksle nytt om folk når de møttes. Overalt fins det sladder-forskjellen må vel være å lære barna at de ikke må leve sitt liv gjennom andres ved å slarve i tide og utide om andre. Noe ofte damer i godt voksen alder gjør. Jeg synes personlig aat å snakke direkte stygt om andre får man forholde seg for god til-man vet jo ikke årsaken til alt.

Husker verset min lærer leste "Ikke si alt du hører.Ikke si alt du vet-da sparer du mange bører på sinn og samvittighet"

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke noe godt råd å gi deg egentlig. Der jeg kommer fra er det på samme måte. Jeg har flyttet til en storby og har det mye bedre her. Gamle damer som sjekker om folk står opp om morgenen, folk som må ha samme vinduskarmer som naboen og at alle vet alt om alle (eller i det minste tror det) er ikke noe for meg.

Skrevet

Trenger vel egentlig ikke noe råd, dette bare irriterer meg, kanskje litt for mye.

Åkalle det en overlevelses mekanisme er vel å ta litt hardt i? Å utveksle nytt er blitt til storsladder. Dette av gamle damer som synes det er synd å henge ut klær på syndagen, men å bry seg om alles amdre liv, det er det jo ingenting galt i?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...