Gå til innhold

Manglende utløsning

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kan det være en ørliten mulighet for at menn faktisk er bittelitt forskjellige på det seksuelle plan? Jeg undres...

Næh! De er helt like akkurat som oss kvinner! :ironi:

Videoannonse
Annonse
Gjest Chantal
Skrevet

Nå for tiden er jeg ganske lik menn (tror jeg).

Skrevet
Løsninga er mer generelt å lære seg opp til å nyte fysisk stimulans, uten spesifikke fantasier. Dette kan også gjøres på egen hånd, for eksempel ved å ikke fantasere når man runker.

Heh, lettere sagt enn gjort ;)

Skrevet
Mange har dette problemet, spesielt dersom de er vant til å runke i stedet for å ha samleie. Det skyldes ofte at runking stimulerer penis mer enn vanlig samleie. Dessuten er kondom en stor synder der. Dette går over av seg selv dersom han unngår å runke. Ellers må han få opp farta, om du skjønner hva jeg mener.

Dette er korrekt og sannsynligvis løsningen på problemet til vennen din.

Det er helt vanlig og det er ikke noe galt verken fysisk eller psykisk.

Menn som er omskjært har dette problemet hyppigere ettersom den følsomme huden på glansen blir herdet grunnet mangel på beskyttende forhud.

Skrevet
Hold kjeft. Det er sexologer som anbefaler å trappe ned på runkinga. Det har ingen ting med meg å gjøre.

Selvsagt må enkelte trappe ned på onaneringen (for å ikke bruke opp sæden og sexlysten), men det har ikke noe med friksjon og gjøre, det jeg svarte deg på.

Gjest Gjest_Oldtimer_*
Skrevet

Her sitter nok problemet mest i hodet. Utløsningen skapes jeg vil tro 80% i hodet og 20% i pikken, så friksjon og lignende har mindre betydning. Kjenner meg litt igjen i problemet, da jeg under de første samleiene kunne holde på i evigheter uten utløsning. Så jeg måtte være en drøm for kvinner i den tiden på en måte.

For min del skyldtes nok dette at jeg tenner på fetisjistiske ting og ikke kvinnekroppen som sådan.

Må legge til at jeg hadde en uvanlig pubertet/ungdom, begynte vel ikke med "standard" onanering/runking før jeg var ca. 20 år. Tror dette skyldtes en slags fysisk/psykisk sperre, veldig komplisert.

Skrevet
Dette er korrekt og sannsynligvis løsningen på problemet til vennen din.

Det er helt vanlig og det er ikke noe galt verken fysisk eller psykisk.

Menn som er omskjært har dette problemet hyppigere ettersom den følsomme huden på glansen blir herdet grunnet mangel på beskyttende forhud.

Enig. Her må han finne en stilling som gjør at tempoet kan settes betyderlig opp. Vått-dampende-full fart-en saftig fantasi-villig dame-og plutselig.....tatta, en utløsning :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært borti problemet, ja. Da jeg ble sammen med mannen min, hadde han vært singel lenge, og naturligvis hatt godt selskap i høyrehånda si. Han kom ikke ved samleie, men måtte avslutte for "egen hånd" ved siden av meg. Jeg prøvde også å runke ham/suge ham, men like lite skjedde. Etter å ha observert hvordan han runket, innså jeg fort at jeg ikke hadde sjans i havet til å stimulere ham på samme måte. Han hadde lagt seg til en runketeknikk som ikke gikk an å kopiere, perfekt timing med hastighet, styrke og koordinering med stramming av mage- og rumpemuskler. Ikke sjans å kopiere, hverken med hendene eller underlivsmusklene mine!

Men det gikk over. Aner ikke hva han gjorde, vi hadde bare masse deilig sex, vi prøvde ulike stillinger og plutselig en dag kom han. Det var nok bare en vanesak, rett og slett. Tror nok at kombinasjonen med mindre runking, økt tillit til meg, ulike stillinger og mer erfaring med samleie gjorde at han til slutt klarte å "slippe seg løs". Men den dag i dag klarer jeg ikke å runke eller suge ham til utløsning, men vi har det morsomt mens jeg øver! :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet
Dette er faktisk helst feil.

En vagina omfatter penisen mye mer effektivt og glidende enn en bar hånd. I tillegg er et samleie med et _menneske_ en mye mer sterkere opplevelse, rent psykisk, enn å onanere alene.

Kondom senker friksjonseffekten, så det er for så vidt riktig, men klarer man ikke å få utløsning med kondom, så er man enten ikke kåt nok, kåt på partneren eller har, som jeg har nevnt i denne tråden, presentasjonsangst.

Har ikke lest alle innleggene så hvis andre har svart på dette før beklager jeg.

Det er faktisk ikke uvanlig at enkelte som bruker mye kraft og gir pikken sin hard behandling når de runker, får problemer med å komme ved vanlig samleie. Nettopp på grunn av at de har vendt pikken sin til hardere behandling enn det et valig samleie gir. Ofte hjelper det å la være å runke lenge nok til at sensitiviteten i penis øker igjen.

Ganske vanlig problem når man har vært uten sex lenge og har runka mye for eksempel.

Kvinner kan ha et lignende problem: hvis de venner seg til å onanere seg til orgasme med en kraftig vibrator vil det etterhvert bli vanskeligere å komme uten denne kraftige stimuleringen.

Jeg tror kanskje kameraten din enten har et sensitvitetsproblem på grunn av hardhendt runking, eller han kan være plaget av prestasjonsangst i forbindelse med samleie.

Begge deler lar seg jo fikse så det bør være håp for han!

Gjest Gjest
Skrevet
Selvsagt må enkelte trappe ned på onaneringen (for å ikke bruke opp sæden og sexlysten), men det har ikke noe med friksjon og gjøre, det jeg svarte deg på.

Det er vanlig at sexologer anbefaler runkepause som et ledd i sensitivitetstrening ved problemer med å oppnå orgasme kun ved samleiestimulering.

Både for kvinner og menn, så her er det du som tar feil seEnsAtion.

Det er vanligst å få slike problemer etter en tids avholdenhet hvor man samtidig har onanert flittig.

Merket stor forskjell på mannen min etter at han plutselig mistet interessen for å runke (hans eget utsagn). Nå skal det ingenting til før det går for han. Penisen har blitt nesten hypersensitiv, så jeg ber ham om å runke litt så den blir "herda" igjen. Men når han ikke føler for det så...

Gjest padawan
Skrevet
Mange har dette problemet, spesielt dersom de er vant til å runke i stedet for å ha samleie. Det skyldes ofte at runking stimulerer penis mer enn vanlig samleie. Dessuten er kondom en stor synder der. Dette går over av seg selv dersom han unngår å runke. Ellers må han få opp farta, om du skjønner hva jeg mener.

dette stemmer ikke. problemet skyldes utelokkende at perosnen har en psykisk sperre som skyldes at han anspenner seg under sex... det finne endel øvelser som kan løse dette. send pm hvis interisert i noen av disse...

Skrevet

De er sikkert ikke gift derfor er det nok gud som straffer han.

Gjest Gjest
Skrevet
dette stemmer ikke. problemet skyldes utelokkende at perosnen har en psykisk sperre som skyldes at han anspenner seg under sex...

Du tar veldig feil her. Som gjesten over deg skriver er det både kvinner og menn som etter en viss tid med kun onanering får problemer med orgasme under samleie fordi de har vendt seg til onaniteknikker som innebærer tildels kraftig stimulering for å klare å komme. Og da anbefaler sexologene onani-avholdenhet en tid, som et av leddene i sensitivitetstreningen.

Mulig det er mange svært unge mennesker her, siden dere tydeligvis ikke har informasjon om dette. Det sier seg jo selv at man vanligvis er eldre enn 20 år for å både ha hatt seksuell erfaring med andre, i tillegg til at man har vært singel og avholdende lenge nok til å ha følt dette problemet på kroppen. Men å utelukke noe fordi man ikke vet noe om det er litt drøyt.

Hvis du hadde giddet å lese andres svar i tråden her, ville du sett at det er flere som har erfart dette i sine parforhold. Og i lengre parforhold blant voksne mennesker er det ikke alltid at det dreier seg om prestasjonsangst.

Prestasjonsangst sitter i hodet ja, og det er det andre av de to alternativene jeg ville foreslått til denne problemstillingen. Spesielt hvis gutten er veldig ung. Det er vel denne problemstillingen dere helt unge føler dere mest kjent med.

Det fine med prestasjonsangst er jo at det alltid blir bedre etterhvert som man blir tryggere på partneren. Kommunikasjon er alfa og omega! Og å prøve å ikke fiksere på den manglende orgasmen - da kommer den ihvertfall ikke. Prøv å slappe av og nyte istedet!

Gjest padawan
Skrevet
Du tar veldig feil her. Som gjesten over deg skriver er det både kvinner og menn som etter en viss tid med kun onanering får problemer med orgasme under samleie fordi de har vendt seg til onaniteknikker som innebærer tildels kraftig stimulering for å klare å komme. Og da anbefaler sexologene onani-avholdenhet en tid, som et av leddene i sensitivitetstreningen.

Mulig det er mange svært unge mennesker her, siden dere tydeligvis ikke har informasjon om dette. Det sier seg jo selv at man vanligvis er eldre enn 20 år for å både ha hatt seksuell erfaring med andre, i tillegg til at man har vært singel og avholdende lenge nok til å ha følt dette problemet på kroppen. Men å utelukke noe fordi man ikke vet noe om det er litt drøyt.

Hvis du hadde giddet å lese andres svar i tråden her, ville du sett at det er flere som har erfart dette i sine parforhold. Og i lengre parforhold blant voksne mennesker er det ikke alltid at det dreier seg om prestasjonsangst.

Prestasjonsangst sitter i hodet ja, og det er det andre av de to alternativene jeg ville foreslått til denne problemstillingen. Spesielt hvis gutten er veldig ung. Det er vel denne problemstillingen dere helt unge føler dere mest kjent med.

Det fine med prestasjonsangst er jo at det alltid blir bedre etterhvert som man blir tryggere på partneren. Kommunikasjon er alfa og omega! Og å prøve å ikke fiksere på den manglende orgasmen - da kommer den ihvertfall ikke. Prøv å slappe av og nyte istedet!

Jeg har hatt dette problemet selv... så jeg vet faktisk veldig godt hva jeg snakker om i dette tilfelle...

Skrevet

Hallois gutter: Dere kan faktisk ha det samme problemet med forskjellige (bak)grunner. Ikke noe rett eller galt her. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har hatt dette problemet selv... så jeg vet faktisk veldig godt hva jeg snakker om i dette tilfelle...

Ja det forstår jeg.

Men hvis du leser ordentlig det jeg skrev vil du få med deg at jeg kritiserer at du mener dette er den eneste årsaken til problemet, bare fordi du har opplevd det selv! Man må være litt åpen for at et problem kan ha mange årsaker!

Jeg nevnte jo også prestasjonsangst som en mulig årsak, så du ikke det?

Det trenger bare ikke være den eneste! Du avviste bastant andre løsninger i det forrige innlegget ditt!

Det finnes faktisk flere årsaker enn de to som er nevnt hittil, men de er vel mer sjeldne.

Gjest padawan
Skrevet
Det finnes faktisk flere årsaker enn de to som er nevnt hittil, men de er vel mer sjeldne.

joda.. klart det, men jeg tolket svaret ditt som at jeg ikke hadde peiling på hva jeg snakket om.... så da ble jeg vel litt ivrig til å svare tilbake.

Gjest Gjest
Skrevet
joda.. klart det, men jeg tolket svaret ditt som at jeg ikke hadde peiling på hva jeg snakket om.... så da ble jeg vel litt ivrig til å  svare tilbake.

Da tolket du meg bare litt feil i farta - er lov det! :)

Er litt vel kjapp til å lese innlegg selv av og til, og da er man i gang med misforståelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...