Gå til innhold

Manglende utløsning

Fremhevede innlegg

Gjest Undulaten
Skrevet

Jeg har en kamerat som har litt problemer med sexlivet... Han har spurt meg om råd flere ganger, men jeg har ikke noe særlig råd å gi han, for jeg har ingen erfaring med problemet hans. Problemet er at han sliter med å komme under sex, altså han får ikke utløsning av å ha sex med ei dame. det går helt greit når han runker sier han. Jeg tror han alltid har hatt det problemet, i hvert fall i de siste forholdene.

Virker veldig kjedelig da :( er det noen som har noen erfaringer med sånne problemer, og har noen råd som jeg kan bringe videre til han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
han sliter med å komme under sex, altså han får ikke utløsning av å ha sex med ei dame. det går helt greit når han runker sier han. Jeg tror han alltid har hatt det problemet, i hvert fall i de siste forholdene.

Mange har dette problemet, spesielt dersom de er vant til å runke i stedet for å ha samleie. Det skyldes ofte at runking stimulerer penis mer enn vanlig samleie. Dessuten er kondom en stor synder der. Dette går over av seg selv dersom han unngår å runke. Ellers må han få opp farta, om du skjønner hva jeg mener.

Skrevet
Jeg har en kamerat som har litt problemer med sexlivet... Han har spurt meg om råd flere ganger, men jeg har ikke noe særlig råd å gi han, for jeg har ingen erfaring med problemet hans. Problemet er at han sliter med å komme under sex, altså han får ikke utløsning av å ha sex med ei dame. det går helt greit når han runker sier han. Jeg tror han alltid har hatt det problemet, i hvert fall i de siste forholdene.

Virker veldig kjedelig da :( er det noen som har noen erfaringer med sånne problemer, og har noen råd som jeg kan bringe videre til han?

Hvis han får utløsning under onanering, har han ikke noen fysiske problemer (med penis eller andre kjønnsfunksjoner), og kan slå seg til ro med det.

Mulige årsaker:

# Presentasjonsangst

- Mange gutter sliter med presentasjonsangst. De blir nervøse og usikre når de skal ha sex med en partner. Årsakene kan være mange, men i hovedsak er gutten usikker på seg selv eller sin partner. Det kan være at han er usikker og blyg som person (personlighet) eller at partneren stiller for høye krav eller har en autoritær holdning. Dette er noe han og hans partner bør snakke sammen om, fordi da kan de endre sine seksuelle samleier til noe mer uskyldig eller lekent, så at han føler seg trygg.

# Annen seksuell legning

- Når han onanerer, onanerer han til bilder/video/fantasi av damer? Det er mange som fortrenger en annen seksuell legning, så hvis han ikke onanerer til noe spesielt, kan han prøve andre ting å onanere til. Det er ikke sikkert det alltid er en hyggelig oppdagelse man finner, men alt bør prøves!

Dette er stort sett hva som kan være problemet. Mest oftest er det det første punktet.

Ønsk han lykke til med informasjonen! :)

Skrevet
Mange har dette problemet, spesielt dersom de er vant til å runke i stedet for å ha samleie. Det skyldes ofte at runking stimulerer penis mer enn vanlig samleie. Dessuten er kondom en stor synder der. Dette går over av seg selv dersom han unngår å runke. Ellers må han få opp farta, om du skjønner hva jeg mener.

Dette er faktisk helst feil.

En vagina omfatter penisen mye mer effektivt og glidende enn en bar hånd. I tillegg er et samleie med et _menneske_ en mye mer sterkere opplevelse, rent psykisk, enn å onanere alene.

Kondom senker friksjonseffekten, så det er for så vidt riktig, men klarer man ikke å få utløsning med kondom, så er man enten ikke kåt nok, kåt på partneren eller har, som jeg har nevnt i denne tråden, presentasjonsangst.

Skrevet
Dette er faktisk helst feil.

En vagina omfatter penisen mye mer effektivt og glidende enn en bar hånd. I tillegg er et samleie med et _menneske_ en mye mer sterkere opplevelse, rent psykisk, enn å onanere alene.

Dette er ikke helt feil. Rent fysisk er musklene i en mannlig hånd sterke er enn musklene i skjeden. Den psykiske effekten er naturligvis sterke ved samleie med et menneske, men her er nok som du skriver, det vanligste prestasjonsangst. Dersom ikke mannen naturligvis fornekter en annen legning. Det sistnevnte tror jeg nok er svært lite sannsynlig. Man hører ofte om homofile menn som har vært gift i utallige år med kvinner. Når de kommer ut av skapet hadde kvinnen ingen mistanke.

For å oppsummere kan probleme skyldes større fysisk stimulans ved onanering kombinert med psykisk prestasjonsangst.

Skrevet

Velvel, her er det to menn som er helt uenige i årsaker.

Jeg er kvinne, og min erfaring gir Valentino rett.

I mitt siste (kortvarige) forhold, hadde han problemer med å komme under samleie. Han hadde vært ungkar i veldig mange år (stort sett hele livet, og han var nesten 40). Han hadde vent seg til et mønster for runking som førte til utløsning som selvsagt passet for han. Problemet var at han måtte runkes veldig hardt og lenge, og siden han ikke var drømmemannen da forelskelsen ga seg, ga jeg opp hele typen. Vi måtte nok igang med sensivitetstrening om vi skulle prøvd å få sexlivet til å fungere ok, men så langt kom vi altså ikke.

Skrevet

Løsnigen er, som jeg skrev lenger opp, å slutte runkinga. En må huske på at å få orgasme med runking er et nytt fenomen biologisk sett. Det er ikke mange arter som gjør dette. Det forusetter et visst minimum av fantatsi. Dette igjen forutsetter en velutviklet hjerne. For millioner av år siden kunne ikke mennesket stimulere seg selv til orgasme.

Hadde ikke mennesket kunnne stimulere seg selv hadde vi hatt uendelig mer sex enn det vi har i dag. Alle hadde gått rundt sprengkåte hele tiden ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Han kan da kombinere live sex og onani? Jenter gjør det hele tiden.

Gjest Gjest
Skrevet
Løsnigen er, som jeg skrev lenger opp, å slutte runkinga. En må huske på at å få orgasme med runking er et nytt fenomen biologisk sett. Det er ikke mange arter som gjør dette. Det forusetter et visst minimum av fantatsi. Dette igjen forutsetter en velutviklet hjerne. For millioner av år siden kunne ikke mennesket stimulere seg selv til orgasme.

Hadde ikke mennesket kunnne stimulere seg selv hadde vi hatt uendelig mer sex enn det vi har i dag. Alle hadde gått rundt sprengkåte hele tiden  ;)

For noe tull :ler:

Har du aldri hatt ei bikkje som jukker på beinet ditt? Face it, valentino, selv ikke du vet hva mennesker gjorde for millioner av år siden.

Skrevet
For noe tull :ler:

Har du aldri hatt ei bikkje som jukker på beinet ditt? Face it, valentino, selv ikke du vet hva mennesker gjorde for millioner av år siden.

For hunden er dette overhodet ikke forbundet med sex! Det er en form for "provokasjon".

Jeg er for øvrig også kvinne og jeg tror valentino har helt rett! Enkelte gutter/menn har et onanimønster som innebærer en langt mer voldsom mekanisk stimulans enn noen vagina kan tilby. Når man da endelig får tilgang på en vagina uteblir den fysiske stimulansen man har vent seg til at er nødvendig for å oppnå orgasme og man får det rett og slett ikke til. Dette er faktisk ikke noe uvanlig problem for gutter/menn som har vært single en stund og valentinos råd om å avstå fra onani i en periode er helt på linje med hva sexologer og andre anbefaler. Over tid kommer følsomheten tilbake og da kan man naturligvis gjenoppta vanlig praksis med en kombinasjon av onani og seksuelt samvem med andre.

Jeg må si at jeg undrer meg over at menn med seksuelle problemer alltid "mistenkes" for å være homofile? Skyldes alle seksuelle problemer jenter/kvinner har at de egentlig er lesbiske?

Gjest Gjest
Skrevet
For hunden er dette overhodet ikke forbundet med sex! Det er en form for "provokasjon".

Jeg er for øvrig også kvinne og jeg tror valentino har helt rett! Enkelte gutter/menn har et onanimønster som innebærer en langt mer voldsom mekanisk stimulans enn noen vagina kan tilby. Når man da endelig får tilgang på en vagina uteblir den fysiske stimulansen man har vent seg til at er nødvendig for å oppnå orgasme og man får det rett og slett ikke til. Dette er faktisk ikke noe uvanlig problem for gutter/menn som har vært single en stund og valentinos råd om å avstå fra onani i en periode er helt på linje med hva sexologer og andre anbefaler. Over tid kommer følsomheten tilbake og da kan man naturligvis gjenoppta vanlig praksis  med en kombinasjon av onani og seksuelt samvem med andre.

Jeg må si at jeg undrer meg over at menn med seksuelle problemer alltid "mistenkes" for å være homofile? Skyldes alle seksuelle problemer jenter/kvinner har at de egentlig er lesbiske?

Ja, spesielt når 6 cm rosa hundepenis stikker ut ;)

Men signalet er null onani, og det skjønner jeg godt ..

Gjest Gjest
Skrevet

Kjære vene, nå fikk jeg på en måte bilder av han i hodet mitt som jeg kanskje ikke ønsket meg :)

Jeg vet 110% sikkert at han er hetro. Finnes ikke tvil.. :)

Jeg tror valentino har litt rett, men hvordan pokker skal jeg få snakket med han om DET?

Han får heller ikke utløsning med sex uten kondom...

Skrevet

Hmm så langt jeg har lest og erfart dreier dette seg ikke om forskjellen i den fysiske stimulansen mellom runking og vanlig sex, men at man blir avhengig av den kognitive stimulansen som runkefantasier gir.

Løsninga er mer generelt å lære seg opp til å nyte fysisk stimulans, uten spesifikke fantasier. Dette kan også gjøres på egen hånd, for eksempel ved å ikke fantasere når man runker.

Gjest lurven
Skrevet

som sagt tidligere, be han kutte ut runkinga

Gjest Undulaten
Skrevet
Kjære vene, nå fikk jeg på en måte bilder av han i hodet mitt som jeg kanskje ikke ønsket meg :)

Jeg vet 110% sikkert at han er hetro. Finnes ikke tvil.. :)

Jeg tror valentino har litt rett, men hvordan pokker skal jeg få snakket med han om DET?

Han får heller ikke utløsning med sex uten kondom...

Dette var meg, trådstarteren.

Tusen takk for masse god hjelp, nå får jeg se om jeg finner en passe anledning til å snakke med han om dette igjen :)

Skrevet
Dette er ikke helt feil. Rent fysisk er musklene i en mannlig hånd sterke er enn musklene i skjeden.

Det handler ikke om å ha kraftigst grep, men mest mulig overflatestimulanse og glidning.

Den dagen du får deg dame, vil du skjønne hva jeg snakker om.

Skrevet (endret)
Den dagen du får deg dame, vil du skjønne hva jeg snakker om.

Hold kjeft. Det er sexologer som anbefaler å trappe ned på runkinga. Det har ingen ting med meg å gjøre.

Innlegget endret i h.t. Kvinneguidens regler. Trille (mod)

Endret av Trille
Skrevet

Kan det være en ørliten mulighet for at menn faktisk er bittelitt forskjellige på det seksuelle plan? Jeg undres...

Skrevet

Veldig ømt punkt det her for deg Valentino ser det ut som :P

Tror vi har lest forskjellige bøker om sexologi, Valentino. Jeg har lest den av Thore Langfeldt, og den til Elsa Almås og Esben Esther Pirelli Benestad. Hvilke har du lest?

Gjest d'Arc
Skrevet
Kan det være en ørliten mulighet for at menn faktisk er bittelitt forskjellige på det seksuelle plan? Jeg undres...

Samme her. :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...