L@dy Skrevet 8. desember 2002 #21 Skrevet 8. desember 2002 Jeg tror ikke at vi skal overdrive innflytelsen miss World har på viktige områder og personer (heldigvis). Jeg tror ikke at selv om ei miss stiller på ett arrangement med den riktige lepestiften og de riktige designer klærene så vil folk "juble, og la være å slippe ei bombe". For "hun sa så mye fint om "fred og sånt". Men det er publisiteten omkring ei miss som kan gjøre en forskjell. På samme måte tror jeg ikke Mette Marit som privat person kan hindre så mye"elendighet". Men hennes rolle og posisjon kan være med å skape oppmerksomhet og forhåpentligvis kan det resultere i noe positivt. Jo mer jeg tenker på det, så synes jeg det er rart at det ikke kreves at ei miss har noe høyere utdanning. Tenk om dette hadde vært en stilling i det private næringsliv. En hadde krevd at vedkommende hadde hatt mange år bak seg fra universitetethøyskole i tillegg til at hun han kunne være representativ.
starie Skrevet 8. desember 2002 #22 Skrevet 8. desember 2002 Jeg synes Miss Tyrkia var mye penere og virket mer oppegående enn Miss Norge. En verdig vinner mener jeg!
PIA Karoline Skrevet 8. desember 2002 #23 Skrevet 8. desember 2002 Kathrine Er da SØT hun?!! Synd at hun ikke vant,hun er/var flottere enn vinneren. MEN det finnes da sikkert MANGE like flotte Jenter i Norge også;kanskje noen ikke fullt så flotte også,Kathrine er nok blant de SØTESTE i Norge akkurat nå.Men mange av Jentene i Norge er like Søte som Kathrine,(det håper jeg for da noen i toppen neste år også!) Krunglete forklart,men det blir som det blir. :-?
Miss Fishy Skrevet 8. desember 2002 #24 Skrevet 8. desember 2002 De kan sikkert delta på veldedighetsarrangement og samle inn penger, men face it; det stilles ikke veldig høye krav til engasjement og kunnskap. Jeg tror ikke at vi skal overdrive innflytelsen miss World har på viktige områder og personer (heldigvis). Åh, men her sier du det jo selv, Gurimalla! Det stilles ikke krav til engasjement og kunnskap, og derfor er det jo ikke så rart at man får misser med liten innflytelse og som ikke akkurat er de skarpeste knivene i skuffen... Men tenk om Miss World var ei vakker, intelligent, engasjert og initiativrik ung kvinne!? Jo, jeg tror, som L@dy, at Miss World faktisk KAN bidra, men selvsagt ikke om hun mangler ekte engasjement og forståelse for menneskerettigheter, internasjonal politikk, globalisering og U-hjelp..
Gjest gurimalla Skrevet 8. desember 2002 #25 Skrevet 8. desember 2002 Jeg tror egentlig at jeg er ganske enig med deg Sia, men jeg mener at det å tro at man kan få en Miss World som oppfyller disse kravene er å tro på julenissen. Mine kommentarer er rettet mot konkurransen slik den er i dag og ikke slik den kunne ha vært.... Miss World er ikke en konkurranse som legger stor vekt på kunnskap om resten av verden og kommer heller ikke til å gjøre det. Jeg mener derfor at de heller ikke skal fremstille Miss World som en person som har politisk innflytelse for det har hun ikke og bør heller ikke ha det.
Miss Fishy Skrevet 9. desember 2002 #26 Skrevet 9. desember 2002 Joda, vi er nok ganske enige.. Slik som konkurransene og deltagerne er i dag, så blir nok aldri missene noe mer enn til pynt... Pyntedukke... åh, jeg kunne absolutt ikke hatt en sånn rolle! :-? Ville følt et enormt behov for å vise at jeg var god for mer enn utseendet mitt! Kanskje jeg skal blåse liv i debatten ved å stille spørsmålet: Ville du likt å være Miss Universe/Miss World? og mer interessant: Hvorfor/Hvorfor ikke? Sia :-)
Gjest KATTAstrofe Skrevet 9. desember 2002 #27 Skrevet 9. desember 2002 Kunne aldri i verden ha tenkt meg å deltatt, liker ikke tanken på å bli bedømt ut fra sånne overfladiske premisser. Men det er artig å se på
Mathias Skrevet 9. desember 2002 #28 Skrevet 9. desember 2002 Jeg blir nesten fysisk kvalm av det overfladiske, tomme, fesjået som slike konkurranser er! Alt dreier seg om utseendet til folk, alle snakke rom det (alle komentatorer og dommere snakker og roser hverandres utseendet...) For en falsk og grunn verden! Fysj!!!
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2002 #29 Skrevet 9. desember 2002 Uh, litt bitter for at du selv aldri hadde hatt sjans i verden til å være med på noe sånt kanskje Definitivt ikke! Alle som er pene er ikke dumme vet du! nei.. selvfølgelig ikke.. det har jeg da ikke påstått.. (??) :o [Hilse du sa mye bra syns jeg :D Hilde mente du vel lille venn? Nei.. jeg mente bare at det er totalt uinteressant med slike missekonkurranser.. og at de som bryr seg om resultatet av dem må ha fritidsproblemer.. det er totalt typisk kvinneguiden å dra inn en påstand om misunnelse.. fatter faktisk ikke hvor det kom i fra.. nei, jeg er ikke på langt nær pen nok til å være med i en slik konkurranse.. men det plager meg definintivt ikke.. for hvor mange er i grunnen pene nok til det..? jeg aner ikke hvem som er smartest av meg og miss Norge.. helt uinteressant faktisk... så lenge jeg vet at jeg er fornøyd med meg selv.. først og fremst pga det inni hodet.. men også litt pga det utenpå.. slev om ingen av delene (verken iqen min eller utsednet mitt) er verdens beste.. så er det bra.. jeg er fornøyd.. -ikke missunnelig.. men jeg synes fortsatt ikke at missekonkurranser er interessante.. og de som faktisk synes det er synd at miss Norge ikke vant; get a life (fortsatt)
Madison Skrevet 9. desember 2002 Forfatter #30 Skrevet 9. desember 2002 Skikkelig tiltak å svare nå,men gjør det likevel. Ja det var først og fremst Hilde jeg mente, ikke hilse eller hva jeg skrev. Er mange som ikke liker missekonkurranser, det gjør ingenting for meg det. (du var ikke den enetse som sa det da) Høres ut som jeg syns det er kjempegøy å se på.. Det er det ikke heller, 1/3 av programmet er nok. Men er det så galt å ville vite sluttresultatet? Og fordi man syns norge var mye penere, å mene at hun burde vunnet? åja dæven, det var fordi jeg har så fritidsproblemer. Det er mitt problem det da i såfall. Og om tråden var så ille så tvang ingen deg til å svare. Til slutt, kvinneguiden skal ikke "få skylden" for at jeg dro inn misunnelse. Det var faktisk det første jeg tenkte. Og tenker fortsatt om mange... mer skal jeg ikke si om det.. At du er fornøyd med deg selv er jo kjempebra, det skal jeg ikke si noe imot! :D
Gjest Diva Skrevet 9. desember 2002 #31 Skrevet 9. desember 2002 Jøjemeg. Her er det ikke lett å ha sine egne meninger. Jeg fulgte med på misseshowet og synes det var moro! Har jeg fritidsproblemer da ? Nei! Jeg bare velger hva jeg vil se på og når jeg vil se det jeg ønsker- uavhengig av andres innbitte meninger. Dette showet er noe som VELDIG MANGE følger med på og underholdningsverdien er stor. What`s the problem ????? Kan ikke folk få lov til å interessere seg for dette ? OG Kan ikke folk få lov til å ikke like dette ? Trodde man var såpass lite fordømmende her jeg men......
Madison Skrevet 9. desember 2002 Forfatter #32 Skrevet 9. desember 2002 Bra Kattepus! :D tenk om man skulle bli sååå styrt av andre, at man ikke engang kan se på det en selv vil på tv engang.. Fordi den eller den syns det er teit.
@lfa Skrevet 9. desember 2002 #33 Skrevet 9. desember 2002 Med fare for å få hele nabokommunen i nakken, så må jeg si at jeg ikke synes det var noe spesielt ved det norske bidraget i år. Ikke har hun utstråling, og utseendemessig, så ser hun ut som hvilken som helst gjennomsnittlig norsk blondine... Men det var min mening, andre må gjerne mene det motsatte. :blunke: Hvor ofte er det blondiner vinner missekonkurranser for tiden, foressten? Synes brunettene stikker av gårde med seieren hver gang, jeg... 8)
Gjest Hilde Skrevet 9. desember 2002 #34 Skrevet 9. desember 2002 Selvsagt må det komme opp en diskusjon om vakkert utseende kontra intelligens. Som vanlig er det den norske misunnelsen som rår - da vil jeg bare legge til at den norske deltakeren faktisk holder på med høyskole-utdannelse - hun har ett år igjen før hun er ferdig utdannet barneverns-pedagog. Så helt "lost" in space tror jeg neppe hun er. For meg kan de kåre så mange misser de bare vil - det har vel aldri skadet noen, eller har det ? Hvorfor ikke heller kjempe for det som er urettferdig her til lands og ellers i verden ? Det skulle så absolutt ikke mangle kampsaker...
Avatar Skrevet 10. desember 2002 #35 Skrevet 10. desember 2002 Det var såååå leit at ikke Norge vant. Ikke at jeg intreserer meg stort for misse konkuranser. Men denne var det umulig å ikke få med seg at foregikk. Hele opplegget var en miss. Og den største missen var som sagt at Norge ikke vant. Noen som tenker på hva det her førte til...??
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2002 #36 Skrevet 10. desember 2002 Jeg syns at tyrkia fortjente å vinne.Kjempe søt jente.Mn hun var ikke akkuratt den peneste.Men de ser ikke bare på utsende.De ser på hvordan de går,hvordan de prater,svarene de gir teller også.Altså ett pent ansikt holder ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå