Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

åååååå, norge vant ikke i fainalen i miss world :(

Teite dommere :evil:

...hun fortjente 1.plassen..

var kjempebra med en 4. da, men ble så irritert :-?

Jaja, thats life :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Buhuu.. :(:wink:

Er det nå man skal skryte på seg å være i slekt med miss norge..? (Veldig veldig laangt uti et sted..) :lol:

Skrevet

hehe, bare å skryte det vettu:)

Hum er kjempepen syns jeg, ligner du litt? :wink:

Familielikheter og sånn? :) hehe

ikke bare meg som er oppe i natten, godt det :D

Skrevet

Familielikheter..? Eh, joa, hvorfor ikke.. :briller:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Ja, hun er kjempepen, skilte seg klart ut fra de andre med sitt "kjølige" utseende!

Skrevet

Familie eller ikke.......... den uteseende-fikseringa i denne "misse-verdenen" er ikke akkurat hva jeg digger.

.....og den falske - uten-på-klistrede skjønnheten er ikke hva jeg definerer som skjønnhet hvertfall! :x

Nei - takk med til en naturlig skjønnhet - en skjønnhet som kommer innenfra! DET er det jeg forbinder med skjønnhet! 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

buhu.. så synd :o :o

hva er det for slags folk som faktisk bryr seg om en MISSEKONKURRANSE?

get a life

:kul:

Skrevet

Jeg så ikke selveste kåringen i går, men etter hva jeg har sett av finalisten fra Norge, så var hun helt nydelig i mine øyne. Og siden vi er fra samme sted, så synes jeg jo det var ekstra stas.

Usikker: missekåringer har funnet sted i årevis og vi må ikke bli så navlebeskuende at vi rakker ned på alt som har med utseendet å gjøre. Og hvordan kan du påstå at det er "utenpåklistret skjønnhet" - litt farlig å si når man ikke kjenner jentene. Det er nemlig ikke slik at med et vakkert ytre så følger et "stygt" eller "lite intelligent" indre.

De varmeste, hyggeligste og vennligste mennesker jeg kjenner er kvinner som har utseendet med seg - vakre mennesker. Og i motsetning til deg, så har jeg inntrykk av at endel mennesker som "ikke har utseendet med seg", ofte bærer på så mye bitterhet og undertrykt sinne at dette lett gjennomsyrer deres væremåte. Selvfølgelig finnes der unntak, men jeg mener at det er farlig å generalisere og ta det for gitt at vakre mennesker ikke kan inneha gode kvaliteter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes ikke hun er spesielt pen. Langt fra den 4. peneste i verden, og langt fra den peneste i Norge.

Skrevet

Det kan godt være at hun er pen, men spesielt smart virker hun i hvert fall ikke. Damas største ønske var å få møte Amina i Nigeria, og det trodde hun at det var store sjanser for at hun ville få lov til også... Hallo? Skulle stakkars Amina - som nå altså ikke skal steines, men bare holdes fengslet resten av livet, sitte der og bli avbildet sammen med ørten PR-kåte dilladalle-misser, som liksom skulle fortelle henne at "Gid, vi støtter deg sånn asså - Det var lissom bare såååå bra at de ikke steinet deg!! Og nå som du skal sitte i dette litt sånn kjiiiipe fengselet resten av ditt liv og sånn, så kan du jo vite at lissom alle de peneste jentene i verden tenker på deg. Og det hjelper deg sikkert DØDSmye! *Oi et kamera* Say cheese, Amina! "??

Norske missefrøkna mente det sikkert bra, men det blir jo bare FOR naivt!

Skrevet
buhu.. så synd  :o  :o  

hva er det for slags folk som faktisk bryr seg om en MISSEKONKURRANSE?

get a life

:kul:

Uh, litt bitter for at du selv aldri hadde hatt sjans i verden til å være med på noe sånt kanskje :ler:

Alle som er pene er ikke dumme vet du!

Hilse du sa mye bra syns jeg :D

Skrevet

Missekonkurranser ER fesjå. Det skal være glitter og glamour.

Jeg såg akkurat de siste minuttene i går, og jeg synest det var synd at ikke hun Norske vant. For hun var selfølgelig den peneste. :wink:

Sia, synest ikke hun virker særlig smart. Det er godt mulig hun ikke er det. Jeg har bare sett bilder av henne. Men jeg synest det virker litt nedlatene og komme med en dom om at hun ikke er smart utifra ett ønske om å treffe Amina. Hadde det vært en "mindre pen" politiker som hadde sagt det samme, så hadde ingen reagert på det. Men når det er en miss, så er det naivt. Jeg tror uansett hva en sier i en sånn kåring, så kan en tolke det som mindre smart uansett.

Skrevet

Med fare for å svikte fedrelandet... :ler:

Jeg synes at det var ganske mange av deltagerene som var svært mye penere enn den norske "missen". (Og jeg mener ikke at hun er stygg)

Så bare starten (er ikke så fryktelig interessert), men i år var det faktisk ganske mange som virket litt "oppegående".

Blant annet synes jeg at vinneren (var det Tyrkia?) var en verdig vinner, jeg visste jo at hun vant etter å ha hørt det på radioen.

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg har ingen problem med missekonkurranser, men jeg synes ikke man skal forsøke å gjøre en missekonkurranse til mer enn det er; kåring av den peneste og mest sympatiske jenta. Ikke lat som om man må være politisk bevisst og kunnskapsrik for å vinne en slik konkurranse, for det er faktisk ikke slik.

Det er også klart at det finnes andre og penere jenter enn disse, for man må jo melde seg på en slik konkurranse for å vinne vet dere.

Skrevet

Sitat L@dy:

Men jeg synest det virker litt nedlatene og komme med en dom om at hun ikke er smart utifra ett ønske om å treffe Amina. Hadde det vært en "mindre pen" politiker som hadde sagt det samme, så hadde ingen reagert på det.

For det første sier jeg at hun ikke virker særlig smart, og det syns jeg det må være lov å si basert på intervjuer med henne om bl.a. Amina. På samme måte sa jeg også at Britney Spears ikke virket spesielt smart da hun 2 dager etter presidentvalget i USA sa at hun hadde tenkt å stemme, og at hun sannsynligvis kom til å stemme på det som foreldrene hennes stemte på - siden hun stolte på deres dømmekraft. Og når vi først er inne på presidentvalg: George Bush er vel ikke spesielt pen, er han? Men jeg vil jo i aller høyeste grad påstå at han virker mindre smart han og! Og det reagerer jeg på!

Kanskje har du likevel rett i at vi lettere henger oss opp i dumheter blant skjønnheter, L@dy, og for min egen del så reagerer jeg kanskje mer på det fordi jeg alltid håper at disse jentene skal kunne motbevise alle forestillingene vi har om dem. I utlandet virker det som om de har forstått dette, og sender høyt utdannede misser til konkurransen. I Norge har vi vel til gode å se en miss med høyere ambisjoner enn TV-karriere og/eller barnepleier i Afrika (= Mona Grudt sitt svar den gang hun var i finalen).

Skrevet
Jeg har ingen problem med missekonkurranser, men jeg synes ikke man skal forsøke å gjøre en missekonkurranse til mer enn det er; kåring av den peneste og mest sympatiske jenta. Ikke lat som om man må være politisk bevisst og kunnskapsrik for å vinne en slik konkurranse, for det er faktisk ikke slik.  

Gurimalla, jeg er enig i at jentene bør slutte med å prøve å gi seg ut for å være noe annet enn det de er. Men jeg er helt uenig i at ikke samfunnsbevissthet bør ha noe å si. Dette er ei jente som i et år skal reise verden rundt, hun får møte mange viktige personer og skal samle inn penger til veldedighet. Hun skal delta i mange TV-show og hun har faktisk en bitteliten mulighet for å gjøre nettopp det mange av dem sier de vil: Redde en bitteliten del av verden. Men da må man jo forstå littegrann av hva "politikk og fred og krig og sånn" dreier seg om, da!

Jeg er enig i at skjønhet er det viktigste, men det hjelper ikke om man har et pent smil dersom man ikke kan ha meningsfulle samtaler med andre enn sjimpansebabyer, små barn og George Bush :wink: (Ok, nå satt jeg det litt vel på spissen, men misforstå meg rett...)

Skrevet

Sia; jeg er helt enig med deg at samfunnsbevistheten bør ha noe å si. Utifra jobben, som det er meningen at jentene skal gjøre i ett år, så burde det nesten vært ett krav at jentene har en viss utdannelse bak seg. Såg på et tv progran for en stund siden ( tror det var reiseprogrammet Silje&Sigurd), så har de egen "misseskole" i Venezuela. Og hva lærer de der? hvordan gå, sitte og spise pent. Og da virker det jo litt snålt at når de da ender opp i en så stor konkurranse, så har de egen tolk. For engelsk lærer de visst ikke på denne skolen.

Skrevet

Jeg synes ikke at norge fortjente og vinne heller jeg da. hu virker ikke som den riktige der. Det hadde vært gøy med en norsk miss world, men ikke henne.

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg er enig i at det beste hadde vært om de hadde hatt noe å tilføre utover "krig og fred og sånn....". Jeg så på deler av programmet i går og må si at ingen av damene virket inteligente nok til å faktisk redde en liten del av verden.

De kan sikkert delta på veldedighetsarrangement og samle inn penger, men face it; det stilles ikke veldig høye krav til engasjement og kunnskap.

Jeg tror ikke at vi skal overdrive innflytelsen miss World har på viktige områder og personer (heldigvis).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...