Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #1 Del Skrevet 23. mai 2006 Medarbeidersamtaler i kommuner, hvordan pleier de å være? (Tenker ikke på de som er lærere, eller jobbe rmed helse, mer de som jobbe rmed administrasjon). Er det meningen at både arbeidstaker og sjef skal si noe, eller er detlagt opp til at det mest er arbeidstaker? Hva gjør man hvis man har en "taus" sjef, hvordan får man noe ut av de? Kan man/bør man si akkurat det man føler for og mener om situasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 23. mai 2006 #2 Del Skrevet 23. mai 2006 Det er jo en medarbeiderSAMTALE, ikke en sjefen-snakker-til-den-ansatte-time. Så ja, du både kan og bør ta opp det du har på hjertet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 23. mai 2006 #3 Del Skrevet 23. mai 2006 Har ikke sjefen din fortalt deg hvordan du bør forberede deg? De fleste steder leverer ut relevante spørsmål til de ansatte som det kan være greit å ta opp under medarbeidersamtalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. mai 2006 #4 Del Skrevet 23. mai 2006 Du skal få informasjon av sjefen om hva du kan vente deg av saker som skal/kan tas opp på medarbeidersamtalen. Du kan også nevne for sjefen at du har lyst til å snakke om sånn og sånn. Som de andre sier, det er en samtale, ikke en sjefen-snakker-til-deg-time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #5 Del Skrevet 23. mai 2006 Min sjef snakket mest da jeg jobbeti kommunen, men jeg sa også hva jeg hadde på hjertet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #6 Del Skrevet 23. mai 2006 Har ikke sjefen din fortalt deg hvordan du bør forberede deg? De fleste steder leverer ut relevante spørsmål til de ansatte som det kan være greit å ta opp under medarbeidersamtalen. ← Nei, hva om han sier at det ikke finnes noen forberedelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest splæsj Skrevet 23. mai 2006 #7 Del Skrevet 23. mai 2006 Klart du kan stille spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. mai 2006 #8 Del Skrevet 23. mai 2006 Nei, hva om han sier at det ikke finnes noen forberedelse? ← Da er han dårlig forberedt selv. Det bør han ikke være som sjef. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 23. mai 2006 #9 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg holder på med slike samtaler med mine assistenter nå (barnehage) og de skal i følge min sjef igjen få et ark om hva samtalen skal inneholde(punkt) og et ark der de skal notere ned ting de vil ta opp. Det skal være en samtale der det ikke skal taes opp negative ting men fokuseres på mål-laging og fremtidsrettede oppgaver, samt personlig utvikling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #10 Del Skrevet 23. mai 2006 Hvis man bare får nevne fremtidsrettede og positive temaer, er det da en reell medarbeidersamtale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 23. mai 2006 #11 Del Skrevet 23. mai 2006 Det er meningen at den ansatte skal ta opp ting som en mener er negative, sjefen derimot skal ikke ta dette på medarbeidersamtelen men heller ta en egen samtale for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #12 Del Skrevet 24. mai 2006 Medarbeidersamtale er medarbeiderens samtale og skal ha fokus på denne. Hvordan denne trives, hva som er langsiktige og kortsiktige mål, hva medarbeideren føler skal til for å nå disse målene osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 25. mai 2006 #13 Del Skrevet 25. mai 2006 Vi har et skjema med spørsmål, som vi fyller ut før vi gå til medarb. samtale, og så snakker vi rundt de. Som: Hva liker du best ved jobben din. Hva liker du minst. Forhold til kollega / overordnede. Hva er du god på / din sterkeste side Hva ønsker du å lære mere om Fysiske og psykiske sider med jobben Andre ting du har lyst til å ta opp Osv. Osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #14 Del Skrevet 25. mai 2006 Det er meningen at den ansatte skal ta opp ting som en mener er negative, sjefen derimot skal ikke ta dette på medarbeidersamtelen men heller ta en egen samtale for det. ← I og med at min sjeg er en taus, lite åpen, og konfliktsky mann, regner jeg med at han ikke vil ta opp eventuiell negativiteter i en "egen samtale". Jeg er litt skuffet over mannlige sjefer, eller sjefer generelt. Det beste jeg kan gjøre er vel å bli en selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå