Gjest Neffi Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Hei, Jeg får ikke mensen punktlig hver måned, derfor lurer jeg på når en menstrasjon regnes for å være innenfor normalen - En uke pluss/minus? Eller skal det ikke variere såpass mye?
Cymbidium Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Tja, jeg vet ikke helt. Jeg har lest at hvis den varierer med mer enn 4-5 dager så er den uregelmessig, men jeg har variasjoner på 9 dager, og det er helt normalt ifølge legen min.
Gjest Neffi Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Tja, jeg vet ikke helt. Jeg har lest at hvis den varierer med mer enn 4-5 dager så er den uregelmessig, men jeg har variasjoner på 9 dager, og det er helt normalt ifølge legen min. ← Takk for svar
Arielle Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 jeg har variasjoner på 9 dager, og det er helt normalt ifølge legen min. ← Oi.. det synes jeg er rart.... At det skal regnes som regelmessig.
Gjest Godjenta79 Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 ...synes 9 dager hørtes mye ut jeg også...da hadde jeg helt sikkert vært sikker på at jeg var gravid da!
Cymbidium Skrevet 30. mai 2006 #6 Skrevet 30. mai 2006 ...synes 9 dager hørtes mye ut jeg også...da hadde jeg helt sikkert vært sikker på at jeg var gravid da! ← Ja, heldigvis temper jeg, så jeg vet når jeg har EL. Så da har jeg oversikt over når jeg kan vente mensen, men hvis ikke hadde jeg nok blitt litt stressa.
Gjest Neffi Skrevet 30. mai 2006 #7 Skrevet 30. mai 2006 Sist gang hadde jeg en uke forsinkelse, og før den gangen igjen kom den en uke for tidlig... ... Kan det være farlig? (var på ferie i den perioden, og byttet jobb - kan det påvirke, virkelig?)
Gjest Godjenta79 Skrevet 30. mai 2006 #8 Skrevet 30. mai 2006 Tror ikke det er farlig, noe variasjoner i perioder er vel vanlig? Vil heller ha den for tidlig enn for seint, får jeg den for seint leter jeg etter alle mulige graviditetstegn (håper) og innbiller meg at hvis jeg bare ønsker det sterkt nok så kommer ikke mensen Konklusjon: for psyken er det best å få den akkurat den datoen man har tenkt den skal komme, men det gjør den stort sett aldri
Holly Hobbie Skrevet 31. mai 2006 #9 Skrevet 31. mai 2006 Jeg tror nok saapass store variasjoner som 9 dager ikke blir regnet for normalt. - dvs. for noen er det normalt, men da er det gjerne en hormonforstyrrelse som ligger bak. Men stress kan jo virke inn hvis det skjer noen faa ganger.
Litle Lady Skrevet 31. mai 2006 #10 Skrevet 31. mai 2006 Har hørt at en syklus på 28 til 32 er d mest normale...?
Hildis Skrevet 31. mai 2006 #11 Skrevet 31. mai 2006 Har hørt at en syklus på 28 til 32 er d mest normale...? ← Det har jeg også, men jeg fikk beskjed av legen om å fylle ut et skjema med hvilke dager jeg hadde blødning og hvilke jeg ikke hadde. Holdt på slik i et halvt år og da så hun at selv om jeg hadde lengre sykluser enn 32 dager, så var det et mønster i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå