Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin
Skrevet

Nå er ikke jeg kjent for å være verdens mest pålitelige jente når det gjelder å komme for sent, men..

Jeg PRØVER iallefall mitt beste på å komme i tide, og når jeg ser jeg har bommet og burde tatt en tidligere buss eller andre teite ting, så sender jeg en melding om at jeg er på vei og blir 2, 5 eller ti minutter for sent. Hvis folk må vente lenger fordi jeg har bommet på tiden, så er jeg helt langflat når jeg kommer pesende bort!!!

Men jeg har ei venninne som tar helt av når det gjelder tid.

Sånn som i dag.

Vi skulle møtes kl 15.

Men så får jeg en melding om at det er greit vi møtes kl. 12 heller, sent i går kveld. Nei, sier jeg, det ble for tidlig.

Så i dag, når klokken er to, får jeg melding om at vi kan møtes halv fem heller.

Greit nok, men det var litt teit fordi jeg har jo andre ting å gjøre i dag også, og kunne prioritert annerledes om jeg visste om denne ekstra tiden litt før.

Så får jeg plutselig melding, klokken halv fire, om vi kan møtes fire heller!!

:murvegg:

Så svarer jeg at nei, for nå hadde jeg tatt ting mer med ro her hjemme, og ville ikke rekke inn til byen innen den tid.

Nei vel.

Tror dere sørenmeg ikke jeg får en melding til, om vi kan møtes fem, fordi hun fikk et uventet besøk!?

:sur:

Sånn som dette er det hver eneste gang vi skal treffes, og jeg begynner å bli mildt sagt gal. Hun vingler frem og tilbake på tidspunkt, og når vi først møtes skal hun fortelle om dumme venninner som ikke vil være med henne mer, eller dumme eller bra ting i forholdet sitt. Ingenting annet.

Så jeg kjenner jeg begynner å bli sliten...

Heh. Nå hørte jeg det pep i en sms igjen... :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

Ja, og så glemte jeg..

Uansett hvilket tidspunkt det til slutt blir, så er hun alltid mellom 5 og ti minutter for sein, og sender gjerne melding om at hun er på vei, ofte må jeg vente i tyve minutter på møtestedet.

Når hun endelig kommer ser hun aldri ut til å legge merke til at jeg faktisk har ventet lenge, hun kommer bare bort og gir en klem og spør hvilken cafè vi skal på!!

Skrevet

Det høres veldig irriterende ut at hun har så lite respekt for andres tid. Kanskje hun rett og slett ikke tenker så langt, at hun glemmer at det ikke bare er henne en avtale skal passe for.

Har du snakket med henne om det? Tror den eneste måten du kan få henne til å skjerpe seg på er å fortelle henne at du er lei av det hun driver med og at du ikke orker å ha det slik. Kanskje hun innser hva hun driver med da, og prøver å skjerpe seg.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det ville jeg ikke giddet, hadde noen venninner som var sånn før, og som regel sa jeg at det ikke passet, og avtalen ble avlyst. Så nå snakkes vi ikke så ofte lenger, og det er egentlig det greieste...

Nå jeg skal møte noen synes jeg 5 min for sent/tidlig er helt akseptabelt, men ser jeg at det blir 10 min eller mer sender jeg en melding og sier fra.

Gjest Gjesta
Skrevet

Skjønner dilemmaet ditt :forvirret:

Jeg har en venninne som er omtrent på samme måten.

Jeg selv er som deg, jeg hater å komme for sent til noe - men om jeg mot all formodning blir det, da sier jeg i fra med en gang og beklager meg.

Men venninnen min er mer den som legger planer med meg, jeg legger da mine planer etter dette - og før jeg vet ordet av det, så blir det avlyst eller utsatt.

Jeg fant meg i det lenge, men kjenner nå at jeg begynner å blir veldig lei :sur:

Jeg kommer fra nå av til å unngå å legge så mange konkrete planer og heller holde meg litt "passiv".

Jeg gidder ihvertfall ikke å holde på å omrokere på mine planer for å få til ting med henne, bare for å høre fra henne at det og det er kommet i veien.

Håper hun tar hintet etterhvert.

Skrevet (endret)

Har ei venninne som også er sånn, som gjerne endrer og avlyser avtaler på kort varsel, det gikk så langt til slutt at jeg tok alle avtaler vi gjorde med en klype salt... Prøvde å ta det opp med henne en gang, etter at jeg hadde sittet hjemme og ventet på henne i timesvis mens hun satt og skravlet hos en annen og jevlig sendte meldinger om at "nå kom hun snart"... :frustrert: Hun sa hun skjønte at det var irriterende, men det var nå slik og sånn... Tror man bare må innse at noen mennesker mangler antenner på enkelte områder...

Endret av Pheps
Gjest Gjest
Skrevet

Har du fortalt henne at du ikke synes noe om å kaste bort tiden din med å vente på henne? Prøv det først.

Deretter kan du prøve å svare med samme mynt en gang. Avtal noe og kom mye senere. Kanskje tar hun hintet.

Har ei lignende venninne. Det ble til at jeg sluttet å avtale ting med henne alene, hun får heller bruke mobilen sin på å finne ut hvor vi andre har gått i mellomtiden. Eller hun får komme på besøk til meg, da kan jeg bruke ventetiden på noe fornuftig.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg synes det er greit å måtte utsette noe en gang i blant, forskyve avtaler etc. så lenge det er unntaksvis. Men det som da er svært irriterende, er når man f.eks. skal møte en venninne på kafe klokka 6, og man skynder seg hjem for å rekke å dusje etter jobben, hiver innpå en brødskive og klokka ti på seks, når man er på vei ut døra, ringer venninnen og sier: "Du, jeg har hatt det så travelt, jeg har ikke kommet hjem ennå, så må jeg dusje først, og spise litt, så er det greit at vi møtes klokka åtte i stedet?"

Grrr, noen folk må lære seg å si fra med en gang de vet de blir forsinket, og ikke rett før avtaletidspunktet!!!

Endret av soleil~noir
Skrevet

Antakelig hadde jeg latt henne få smake sin egen medisin.

Enten får du si til henne at du kun er interessert i å treffes til oppsatt opprinnelig tidspunkt, eller så får du vise henne en gang for alle hvor irriterende det er at noen kommer for sent, og endre tidspunkt flere ganger - så ser du om det går opp et lys.

Gi iallefall ikke etter neste gang hun foreslår å endre tidspunkt, og ikke kom på minuttet du heller slik at hun må vente på deg.

Noen eier ikke respekt for andres tid, og eneste metode for å få slike folk til å forstå hva de driver med, kan være å ta igjen med samme mynt, slik at de selv får oppleve hvordan det er.

Skrevet

Jeg har gjort det enkelt, og bare gitt beskjed om at jeg ikke kan på noen andre tidspunkt, så det får bli da, eller ingenting. For jeg har selvsagt ei sånn venninne.

Jeg begynte med det i den perioden jeg bodde utenfor byen, for da var jeg ofte på bussen på vei inn til byen, og fikk sms med spørsmål om utsettelse i et par timer. Og det har faktisk funket greit, hun skjønte greia.

Skrevet

Jeg har ingen venniner som er slik, og er heller ikke slik selv, men moren min!

Hun sier ofte at hun skal komme klokka 1300, MEN hun er der ikke før 1400.. Irriterende, og det bare for at hun ikke klarer å planlegge..

Gjest Thalassa
Skrevet

passiv/agressive mennesker har jo en tendens til alltid komme alt for sent da.. uten at dem vil det selvsagt.

Men her kan det jo også være snakk om at venninnen din egentlig ikke er så god venninne..

Gjest Jalileh
Skrevet

Jeg ville ha sagt det til henne.

Jeg hadde en slik venninne for en stund tilbake. Hun kom både 1 og 2 timer for sent. Veldig irriterende. Og jeg sa det til henne, at man bruker av andres tid, og det er respektløst.

Gjest baby-E
Skrevet

Det verste jeg veit er folk som kommer for seint. Selv er jeg alltid litt tidlig ute.

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner deg godt kanin :sur:

jeg hadde en venninne som var sånn. Men den dagen hun ikke møtte opp i det hele tatt til en avtale om å møtes på cafè tok kaka: Jeg satt der og ventet og ventet med maten og kaffen min, helt alene. Sendte meldinger à là "hvor er du" osv uten å få svar. Flau og skuffet betaler jeg kelneren og går hjem. Kl 23:30 (!) får jeg mld om at hun beklaget at hun ikke kunne komme, hun hadde følt seg dårlig pga mensen så hun måtte bli hjemme...... :grine2: :grine::frustrert::sur: Jeg gadd ikke prøve mer med henne, og nå møtes vi aldri.....

Gjest Ninakanin
Skrevet (endret)
Skjønner deg godt kanin  :sur:

jeg hadde en venninne som var sånn. Men den dagen hun ikke møtte opp i det hele tatt til en avtale om å møtes på cafè tok kaka: Jeg satt der og ventet og ventet med maten og kaffen min, helt alene. Sendte meldinger à là "hvor er du" osv uten å få svar. Flau og skuffet betaler jeg kelneren og går hjem.  Kl 23:30 (!) får jeg mld om at hun beklaget at hun ikke kunne komme, hun hadde følt seg dårlig pga mensen så hun måtte bli hjemme...... :grine2:  :grine:  :frustrert:  :sur:  Jeg gadd ikke prøve mer med henne, og nå møtes vi aldri.....

:overrasket::overrasket::overrasket:

Okay DEN var ille!!!

Vel, nå har jeg møtt henne da. Vi skulle møtes fem. Satt på cafè med kake og brus klokken fem, jeg. Så kom meldingen. Hun kom om ti minutter.

"Hehe går bra det. Du kommer jo fem minutter før jeg trodde ;) " svarte jeg.

"Åh er du også sen?" svarte hun.

"Nei jeg sitter her jeg! :) " svarte jeg da :ler:

Tror hun tok hintet, for hun var litt mer beklagende når hun kom, og virket litt nervøs det første kvarteret. Var sikkert redd jeg skulle kjefte eller noe...

Endret av Pheps

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...