Gå til innhold

Hva spiser dere som er på slanker'n?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bør gå ned noen kilo, men er glad i mat, og må variere en del. Det hadde vært fint om vi kan utveksle noen ideer. Skriv hva du liker å spise til frokost, middag og kvelds og hva du koser deg med innimellom.

Kommer tilbake med ideer så snart jeg er kommet i gang. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

jeg har prøvd forskjellige dietter før men jeg syns det er lettere nå som jeg har komponert min egen spesialdiett: jeg passer på kalorier samtidig som jeg tenker lavkarbo/lav GI. prøver å unngå mat som inneholder sukker og hvetemel, potetmat osv. spiser mye babygulrøtter (høy GI men likevel, de er så gode), fettredusert yoghurt, nutrilettsjokolader (inneholder sukker dessverre men man kan ikke være for streng mot seg selv). rugknekkebrød med gulost. fisk med bønner og brekkbønner er kjempegodt. blir det for tørt heller du litt soyasaus og litt vann over. litt frukt innimellom. masse vann og sukkerfri saft. prøver å gå minst 1 time hver dag i ulendt terreng (mye bakker). på slike regnværsdager som idag så tar jeg mange øvelser på stuegulvet for rumpa, mage og push ups. jeg ser resultater, har gått ned ca 4 kg på 3 uker.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg følger bare prinsippet om å telle kalorier, spiser det meste.

Går mye i kalkun/ kylling og karbonadedeig til middag. Masse grønnsaker, salat og frukt. Og fiberknekkebrød/ fullkorn til de andre måltidene. Minst mulig fett og sukker.

Prøver i tillegg og bevege meg litt mer enn vanlig. Har gått ned ca en- to kg i måneden til nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Viktig å spise hyppige små måltider istedenfor få store... Ikke alltid så lett å få til.. Grovt brød med salat, kyllingskinke og tomat sammen med et glass juice er godt til frokost, næringsrik mat å starte dagen med... knekkebrød er også godt syns jeg:) Prøver også å spise mindre om kvelden, er fryktelig lett å stappe innpå masse godteri om kveldene syns jeg - jeg går ned et par kilo bare ved å kutte ned på det egentlig, samt å stort sett bare drikke vann til måltidene.. bortsett fra til frokosten.. er også lurt å drikke et glass vann før hvert måltid, det fyller litt opp slik at du føler deg mett fortere... lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hm... slanker`n? Er veldig slank, og har sikkert et "slanke-kosthold" uten at jeg tenker noe på akkurat det!. Dette spiser jeg vanligvis:

-Frokost: to grove knekkebrød m hvitost og paprika, el. m brunost. Glass skumma melk. Masse kaffe!

-Lunch: det samme! Og litt sjokolade eller et eple eller litt smågodt.

-Middag: alt mulig normalt, men bytter ut endel kjøtt m grønnsaker fordi jeg liker de bedre enn kjøtt! Ingenting som er forbudt, ihvertfall! Spise seg mett!

-Kveld: Litt ost og kjeks, oliven, paprika. Litt snacks, kanskje? Noen ganger en øl, el et glass vin.

Sikkert noen som mener dette er usunt, og. Men jeg er ihvertfall tynn, og er så og si aldri syk. Så det fungerer! :ler:

Skrevet

Jeg har bytta ut 90% av all brødmat med knekkebrød. Det funker fint for meg, men jeg var veldig negativ til tanken før jeg ga det et forsøk. Når det gjelder kveldskos så har dette alltid vært mitt største problem. Jeg er veldig glad i iskrem, så det jeg har beynt med er å fryse yoplait 1% og spise de som is hvis jeg er fysen på noe på kvelden. Man kan bruke sånne tupperware "isformer" og lage pinneis av de eller bare fryse de i den pakken de kommer i. Jeg syns de med blåbær har den beste smaken.

Det er selvfølgelig masse andre fornuftige ting, men for meg så er dette de to tingene som jeg er mest fornøyd med og som jeg tror kan være en del av en livsstilsendring mere enn bare en midlertidig slankekur.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg blir stadig fortalt at jeg spiser så sundt. Noen har lurt på om jeg slanker meg, men jeg spiser større mengder mat enn en av venninnene mine som veier mer enn meg.

Frokost: to grove brødskiver (evt. tre grove knekkebrød), gjerne med makrell i tomat eller peppermakrell

Lunsj: to grove brødskiver, f.eks. med cottage cheese og paprika (en sjelden gang klarer jeg å slenge sammen en salat, gjerne med tunfisk og evt. pasta. andre ganger har jeg med meg fruktsalat til "dessert")

Middag: fisk og/eller grønnsaker. sjelden saus. prøver å kutte ned på pasta, og heller velge ris og poteter (noe som funker bedre for meg).

Kvelds: to grove brødskiver med fiskepålegg eller en skål youghurt/skummet kulturmelk med kornblanding (ikke søte). litt syltetøy hvis kulturmelk

innimellom spiser jeg frukt, vanligvis to om dagen

ingen kaker eller godteri på hverdager (faller meg egentlig ikke inn). Hvis jeg får søtsug, er det druer eller bananer.

Har ikke spist kjøtt på over 10 år, noe som funker bra for meg. Men skjønner at dette kan bli vanskelig for andre. Men hører jo at det er lurt å bytte ut mye rødt kjøtt med hvitt. Fisk er forøvrig mer enn fiskepinner eller ihjelkokt torsk. Og grønnsaker kan tilbredes på forskjellige måter: wok, damping, baking i ovn.

Når jeg ikke har smakt noe søtt på lang tid, får jeg det ut av systemet, og glemmer at det fins. Men for noen funker det å unne seg noe i små mengder innimellom, for å unngå store sprekker.

I tillegg; husk trening! Får inntrykk av at det nesten er viktigere enn hva man spiser. Vet om folk som trener hovedskalig for å kunne unne seg pizza og søte ting.

Gjest Lise-Lotte
Skrevet

Jeg har verdens beste råd:

www.vektklubb.no

Dette er rett og slett helt genialt. Jeg har betalt for et år - det koster ca. 500 kroner. Her fører jeg inn alt jeg spiser i løpet av en dag - og nesten samtlige matvarer ligger inne med nøyaktig utregnet kalorier. I tillegg legger man inn all trim i løpet av en dag, ikke bare det du tror er trim - her ligger også opplysninger om hvor mange kalorier du forbrenner ved jobb i hagen, ved husvask, osv, osv ... det finnes ikke den aktivitet som ikke er registrert med antall kalorier du forbrenner pr. minutt el...

De fleste som slanker seg er ikke selv klar over hvor mye de spiser i løpet av en dag .. Du har alt å tjene på å skrive ned alt det du spiser i løpet av dagen, samt regne ut hvor mange kalorier.

På vektklubb.no har jeg lagt inn høyde og vekt og fått regnet ut hvor mange kalorier jeg skal ha pr. dag når jeg ønsker å gå ned x-antall kilo i løpet av x-antall måneder...

Anbefales på det varmeste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...