Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lurven
Skrevet
Bra talt  :klappe:

:roll:

Så nå var du saklig? Dine uttalelser lyser misunnelse fordi du ikke er like smart som mange av de andre her inne!  :sprettoy:

du virker heller ikke så smart "gjest".

som ikke skjønte hva jeg mente

Videoannonse
Annonse
Skrevet
KR-Øst: Klarer du aldri å holde deg til temaet i en tråd?

At du får spørsmål om hvorfor du skriver om emner helt utenfor trådens tema, betyr ikke at den som spør ikke har greie på det du spør om.  Ei heller er det en påstand, men et spørsmål.

Du har åpenbart ikke kunnskaper om islam, noe man bude forvente at folk som uttaler seg om den religionen har for å bli tatt seriøst.

Gi meg en link til hvor i Koranen det står at muslimene skal drepe kristne og jøder, så skal jeg svare deg utfra det. 

Til din informasjon så forsøker jeg nå å ta deg seriøst - så er det opp til deg om jeg finner grunn til å gjøre det i fortsettelsen.

For det første så kommenterer jeg de som har innlegg her i KG.

Om det er deg eller andre, får jeg aldri vite, siden du og andre ikke tør å gi dere til kjenne på noe vis. Men siden jeg kommenterer andres utsagn, så må det da være disse andre som ikke holder seg til det rette temaet.

Det holder ikke å slenge med leppa, for så å kreve at ingen skal kommentere utsagnet.

For det andre så må jeg spørre deg om du påstår at alle de som forfølger og endog dreper kristne og jøder, og også arabere som konverterer til kristendommen, ikke forholder seg til det som koranen tillater?

I så fall, hvordan kan de fritt gjøre dette uten at noen andre arabere reagerer?

Å finne en link om alt hva koranen sier, på norsk, er nok ikke så enkelt, men jeg skal iallfall gjøre et forsøk.

Imens kan du kose deg med denne:Se side 7 høyre side.

http://www.norskisraelsenter.no/pdf/nis-info/2005_3.pdf

Gjest Gjest
Skrevet
For det første så kommenterer jeg de som har innlegg her i KG.

Om det er deg eller andre, får jeg aldri vite, siden du og andre ikke tør å gi dere til kjenne på noe vis. Men siden jeg kommenterer andres utsagn, så må det da være disse andre som ikke holder seg til det rette temaet.

Det holder ikke å slenge med leppa, for så å kreve at ingen skal kommentere utsagnet.

For det andre så må jeg spørre deg om du påstår at alle de som forfølger og endog dreper kristne og jøder, og også arabere som konverterer til kristendommen, ikke forholder seg til det som koranen tillater?

I så fall, hvordan kan de fritt gjøre dette uten at noen andre arabere reagerer?

Å finne en link om alt hva koranen sier, på norsk, er nok ikke så enkelt, men jeg skal iallfall gjøre et forsøk.

Imens kan du kose deg med denne:Se side 7 høyre side.

http://www.norskisraelsenter.no/pdf/nis-info/2005_3.pdf

Denne tråden handler om en meningsmåling hvor 14% av de spurte muslimene i målingen svarte at de ønsker det skal innføres sharialover i Norge.

Hvis du vil debattere noe annet, så kan du starte andre tråder.

Skrevet
Denne tråden handler om en meningsmåling hvor 14% av de spurte muslimene i målingen svarte at de ønsker det skal innføres sharialover i Norge.

Hvis du vil debattere noe annet, så kan du starte andre tråder.

Så la være å komme med utsagn som ikke har med tråden å gjøre.

Skrevet

Disse 14% komme til å falle etterhvert som årene går å velstanden blandt innvandrer i Norge øker, akkurat som det har gjort med kristendommen, de fleste i Norge er vel kristene men kansje ikke akkurat relgiøse.

Når velstanden øker er det etter mitt syn mindere behov for tro på "noe bedre" og resultatet kommer til å komme blant folk med muslims bakrunn også, i tillegg så har vel grunnleggende skolegang annet en relgion noe å si også, 2 og 3 Genrasjons innvandrere hjelper vel også på om noen år.

Gjest *sommerfugl*
Skrevet

"Det antas at det er mellom 67.000 og 70.000 muslimer i Norge i dag. I tillegg kommer 400-450 norske konvertitter til islam. Av Norges befolkning på 4,3 millioner er omkring 1,5 prosent muslimer."

dette står å lese her : Islam i Norge

Dersom man regner 14% av 70.000 blir det 9.800 mennesker - av en befolkning på 4,3 millioner er det kanskje ikke så mange alikevel da??

Når det er satt tall på slik er det vel lettere å se - dersom det var snakk om 14% av norges totale befolkning ville det bli 476 000 mennesker og det er fortsatt ikke sååå mange..

Men om du snur det er det i så fall litt skremmende at nesten en halv million nordmenn ser for seg å endre grunnloven for å innføre Sharia ja, men oppriktig talt dere - As if!!

For øvrig har UiO en utrolig innholdsrik side side her ; Statestikk om Islam i Norge

som opplyser f.eks hvor du finner muslimske trossamfunn i din region..

Så til koranen og dens tro og lære;

Den hellige Koranen beskriver Allah:

”Øst og vest tilhører Gud. Hvor dere enn vender dere – der er Guds åsyn. Gud omfatter alt, og vet alt.” 2:115

“Deres Gud er én Gud, det er ingen gud unntatt Ham, den Barmhjertige, den Nåderike.” 2:163

Jeg mener dette er nesten ordrett hva "vår" Jesus i vår bibel også sier om vår gud..

Maria (på arabisk: Mariam) er en fremtredende skikkelse innen islam. Hun er den eneste kvinnen som er navngitt i Koranen. Et helt kapittel, sure 19 er tilegnet henne og hennes historie. Maria blir nevnt flere ganger i Koranen enn i hele Det nye Testamente, og vi finner mer biografisk informasjon om henne i Koranen.

Koranens fremstilling av Maria omfatter hennes mors graviditet, Marias fødsel, bebudelsen av Døperen Johannes og Jesu fødsel, og stadfestelsen av jomfruunnfangelsen og jomfrufødselen: “Og hun (Maria), som beskyttet sin kyskhet. Så blåste Vi Vår ånd inn i henne, og gjorde henne og hennes sønn til et tegn for all verden.” (K. 21:91) Koranen forteller at vi skal ha ærefrykt for Maria, fordi hun underkastet seg Guds vilje på tross av at hennes familie ville beskylde henne for ukyskhet da de oppdaget at hun var gravid. (K. 19:16-21)

Koranen beskriver barnet Jesus som forsvarer hennes uskyld: ‘“Da sa barnet, “Jeg er Guds tjener. Han har gitt meg Skriften, og gjort meg til profet! Han har velsignet meg hvor jeg enn ferdes, og Han har pålagt meg bønn og godgjørenhet så lenge jeg lever, - og godhet mot min mor! Han har ikke gjort meg arrogant eller ussel. Måtte fred være over meg den dag jeg ble født, den dag jeg dør og den dag jeg gjenreises levende!”’

Jesus er en viktig skikkelse i Koranen, som anerkjenner Jesu lære slik den fremstilles i Evangeliene. Muslimene tror, på lik linje med de kristne, på jomfrufødselen gjennom den hellige ånd. Koranen beskriver også noen av Jesu mirakler, som da han helbredet den blinde og den spedalske, oppvekket den døde og blåste liv inn i leirfuglen som ble til en levende fugl. (5:110) Det siste miraklet blir ikke beskrevet i det nye testamente, men i Tomasevangeliet.

Muslimene og de kristnes synspunkter skiller seg fra hverandre på to områder. For det første; selv om muslimene tror på jomfruunnfangelsen og jomfrufødselen som en handling gjennom Guds Ånd, tror de ikke at Jesus er Guds Sønn. De tror at han er en av en lang rekkeprofeter og var nest etter Mohammed i rang (K. 6:83-87). For muslimene representerer den kristne lære om treenigheten en form for polyteisme, idet den kunngjør troen på tre guder i stedet for èn (K. 4:171, 5:17, 5:72-77).

For det andre; muslimene tror ikke på Jesu korsfestelse og oppstandelse (K. 4:157-58). De mener at selv om det synes som om Jesus ble korsfestet, tok Gud ham til seg (K. 3:55, 4:157-158) Muslimene tror ikke på den kristne lære om synd, slik at det, teologisk sett, ikke er behov for at Jesus skulle ofres gjennom korsfestelsen og oppstandelsen. Videre tror muslimene at hver av oss vil komme til å stå til ansvar for våre handlinger på Dommens Dag og dermed være ansvarlige for vår egen frelse. Derfor kan vi ikke regne med at noen andre, selv ikke Jesus, kan frelse oss fra våre synder.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg mener dette er nesten ordrett hva "vår" Jesus i vår bibel også sier om vår gud..
Jøder, kristne og muslimer tror på den samme Gud.
Gjest Gjest
Skrevet
Hadde 14% av befolnkingen vært for shairalovgingning, vil det si at 14% vil kvitte seg med/endre grunnloven. Jeg synes det høres mye ut, og dersom det hadde blitt dannet et politisk parti av denne oppslutningen vil det kunne få konsekvenser dersom partiet hadde havnet i regjering. Selvfølgelig er det lite sannsynlig at andre partier ville hjelpe et slikt parti i regjering, men dersom de hadde kommet i regjering, ville de kunne kommet med shaira-inspirert lovforslag som ikke nødvendigvis bryter med Grunnloven(for det ville ikke blitt godtatt av Stortinget).

Dersom nordmenn fortsetter å være passive politisk sett og andelen av politisk aktive muslimer øker, skal man hvertfall ikke se bortifra at et rent muslimsk parti kan havne på stortinget.

For det første er det ikke snakk om 14 prosent av befolkningen - men 14 prosent av spurte muslimer - dvs en andel på noen promille.

For det andre er vel frykten din ganske ubegrunnet - til tross for at vi etterhvert har en god muslimer her i landet har det per dags dato ikke blitt dannet noe politisk parti basert på muslimske verdier - a la vårt kjære KRF.

Forøvrig er jeg ganske sikker på at om man hadde gjennomført en spørreundersøkelse blant norske kristne, ville man fått en tilsvarende liten andel som ville endret straffeloven ut fra gammeltestamentlig straffetenkning - som er ganske like sharialov, dvs "øye for øye, tann for tann"

Gjest gjest1
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men hva går denne loven ut på? Det står jo ikke i artikkelen.

Skrevet
"Det antas at det er mellom 67.000 og 70.000 muslimer i Norge i dag. I tillegg kommer 400-450 norske konvertitter til islam. Av Norges befolkning på 4,3 millioner er omkring 1,5 prosent muslimer."

dette står å lese her : Islam i Norge

Antallet muslimer i Norge er omlag dobbelt så høyt som det tallet du benytter. 120 000 er nok et mer korrekt anslag.

DOKUMENT 2 22. MAI

Gjest *sommerfugl*
Skrevet
Antallet muslimer i Norge er omlag dobbelt så høyt som det tallet du benytter. 120 000 er nok et mer korrekt anslag.

DOKUMENT 2 22. MAI

Det bor trolig om lag 120 tusen muslimer i Norge.
står det i linken din - hadde du gått inn i min hadde du sett jeg tok utgangspunkt i de troende muslimene - altså de som ville stemme for en slik lovendring ...

Vesentlig forskjell syns jeg..

Skrevet
Har ikke lest hele tråden, men hva går denne loven ut på? Det står jo ikke i artikkelen.

Det er et godt spørsmål, men den jevne nordmann tenker nok automatisk på steining av utro kvinner, selv om dette ikke nødvendigvis er tilfellet. Sharia er et ganske omfattende system, og vil kunne praktiseres forskjellig i forskjellige land.

Gjest gjest1
Skrevet

Hehe, så folk har altså fyrt seg opp over 5 sider med debatt så er de fleste usikre på hva det gjelder? :)

Jeg vil iallfall ikke bli provosert/begeistret før jeg vet nøyaktig hva det er snakk om.

Skrevet
Hehe, så folk har altså fyrt seg opp over 5 sider med debatt så er de fleste usikre på hva det gjelder? :)

Jeg vil iallfall ikke bli provosert/begeistret før jeg vet nøyaktig hva det er snakk om.

Ja, det er ganske artig at folk hisser seg opp for at et mindretall av et mindretall er for noe de ikke helt vet hva er.

Gjest Sexy Sadie
Skrevet

Poenget er ikke sant; at vi lever i et sekulært samfunn. Så derfor har ingen av de 3 monoteistiske religionene fra midtøsten en skit de skal ha sagt i lovgivningen. Eller utøvelsen av dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Du er nok inne på noe der. :)

De aller fleste i denne tråden har nok ikke særlig mer kunnskap om muslimer enn at de vet at noen av dem heter Ali og Muhammed.

Gjest Gjest
Skrevet

Vil resten av muslimene gjøre noe om de 14% vil kjøre sin vilje gjennom?

Tror nok ikke det.

Gjest Gjest
Skrevet

Om en undersøkelse ble gjennomført blant nordmenn som fant at 14% var nazister. Ville dere insistert på at man skulle fokusere på de 72% som tok avstand fra nazistenes holdninger?

Skrevet

Dette er Sharia loven

Sharia er betegnelsen for et regelkompleks og en retsopfattelse, der hævdes at bygge på Koranen og på den guddommeligt eksemplariske opførsel, der tillægges profeten Muhammed, hans samtidige tilhængere og de første fire khaliffer, dvs. hans efterfølgere som ledere af muslimernes fællesskab. Islamister og fundamentalister - i dag frem for alt repræsenteret af den saudiarabiske wahhabisme og de såkaldte deobandier fra Indien - mener, at denne samling af påbud og forbud er givet af Allah og derfor uforanderlig. Lovgivning, regeringsmyndighed og retspleje kan derfor ikke underkastes menneskelige beslutninger. Disse områder befinder sig per definition uden for fornuft, argumentation og forhandling, da de hævdes at være overnaturlige, guddommelige.

I moderne udformning håndhæves sharia som endegyldig vejledning i utallige af livets aspekter såsom påklædning, banketik, detailhandel, arvesager, ægteskab og skilsmisse. På denne måde begrænser sharia især kvinders liv fra fødsel til død og stiller dem retligt meget ugunstigt i forhold til mænd.

Det er videnskabeligt dokumenteret, at shariaen er en "litterær fiktion", som er opstået længe efter Muhammeds død i år 632. Forskellige studiekredse og skoler blev i århundrederne derefter dannet af selvbestaltede lovkyndige, der indsamlede eller selv producerede "overleveringer" - hadith - om den praksis, profeten og andre islamiske ledere skulle have fulgt, og i løbet af 8-900-tallet vandt disse ulema eller fuqaha stor anseelse i den islamiske civilisations byer. Efterhånden blev også khaliffer og andre politiske og militære ledere nødsaget til at bøje sig for sharia-juristerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...