hecuba Skrevet 23. mai 2006 #41 Skrevet 23. mai 2006 Så du er i mot religionsfrihet? ← Hvordan kan du se på det å ikke ha lover bestemt av en religion som å være imot religionsfrihet? :klø: Jeg synes hverken shaira, gamle jødiske, buddhistiske, hinduistiske eller kristne lover skal sette standarden for de dømmende lovene i samfunnet. Vet ikke om jeg gjorde meg forstått der, jeg? Jeg synes i tillegg det ville vært rart om en religion som ikke har noe med Norges fortid å gjøre skal bli fulgt slavisk av alle. Det er nesten slik jeg tolker dette. Shaira er faktisk ganske drastisk, vi snakker ikke akkurat om å blande inn positive inntrykk fra forskjellige religioner. Og shaira har jo ikke akkurat rom for religionsfrihet. Det må være lov til å reagere på slike ting. Blir du provosertfordi du anser meg som er sofaradikaler, eller fordi jeg har en annen holdning enn deg? Eller er det kanskje provoserende at folk brys seg om ting i det hele tatt og på grunn av det slenger ut alle mulig slags dumme kommentarer som du er for god til å lese? Jeg fatter virkelig ikke hvordan du kan bli provosert av noe slikt.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #42 Skrevet 23. mai 2006 Vell de er da bare 3 421 741 stemmeberettigede i landet. ← Og da er jo cirka 11 200 personer relativt få personer i forhold.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #43 Skrevet 23. mai 2006 Hvordan kan du se på det å ikke ha lover bestemt av en religion som å være imot religionsfrihet? :klø: Jeg synes hverken shaira, gamle jødiske, buddhistiske, hinduistiske eller kristne lover skal sette standarden for de dømmende lovene i samfunnet. ← Buddhismen og Hinduismen har ingen lover. Som er som de kristne og muslimske som går inn i politiken. De har bare lover på det Åndelige plan
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #44 Skrevet 23. mai 2006 Hvordan kan du se på det å ikke ha lover bestemt av en religion som å være imot religionsfrihet? :klø: Jeg synes hverken shaira, gamle jødiske, buddhistiske, hinduistiske eller kristne lover skal sette standarden for de dømmende lovene i samfunnet. Vet ikke om jeg gjorde meg forstått der, jeg? Jeg synes i tillegg det ville vært rart om en religion som ikke har noe med Norges fortid å gjøre skal bli fulgt slavisk av alle. Det er nesten slik jeg tolker dette. Shaira er faktisk ganske drastisk, vi snakker ikke akkurat om å blande inn positive inntrykk fra forskjellige religioner. Og shaira har jo ikke akkurat rom for religionsfrihet. Det må være lov til å reagere på slike ting. Blir du provosertfordi du anser meg som er sofaradikaler, eller fordi jeg har en annen holdning enn deg? Eller er det kanskje provoserende at folk brys seg om ting i det hele tatt og på grunn av det slenger ut alle mulig slags dumme kommentarer som du er for god til å lese? Jeg fatter virkelig ikke hvordan du kan bli provosert av noe slikt. ← Du skjønner at det aldri vil bli aktuelt å innfør sharialover i Norge..eller?
hecuba Skrevet 23. mai 2006 #45 Skrevet 23. mai 2006 Du skjønner at det aldri vil bli aktuelt å innfør sharialover i Norge..eller? ← NEI! Det skjønte jeg IKKE!Og det var absolutt poenget med innlegget.
Gjest lurven Skrevet 23. mai 2006 #46 Skrevet 23. mai 2006 Hvor mange prosent i Norge støtter hva som skjer i Irak? Det er nok en del, så bør muslimer i Norge da bekymre seg for at en nordmann skal skyte dem ned? Ærlig talt, det er en ting å støtte en eller annen form for terror. Noe annet er det å gå rundt og drepe folk selv. Til etterretning: rundt 40 000 sivile er til nå blitt drept i Irak. ← tror ike det er så mange i norge som støtter det som skjer i irak. men jeg tror det finnes mennesker i norge som er villige til å utøve terror i norge, men tror sjansen er liten for at det kommer til å skje noe, så jeg bekymrer meg ikke veldig, men poenget mitt var at det er mer bekymringsverdig at 6 prosent støtter terror enn at 14 prosent er for sharialovgivning.
punktom Skrevet 23. mai 2006 #47 Skrevet 23. mai 2006 Hvordan kan du se på det å ikke ha lover bestemt av en religion som å være imot religionsfrihet? :klø: Mest sannsynlig fordi du uttalte deg litt uklart. ]Jeg synes hverken shaira, gamle jødiske, buddhistiske, hinduistiske eller kristne lover skal sette standarden for de dømmende lovene i samfunnet. Vet ikke om jeg gjorde meg forstått der, jeg? Her er du nok enig med flertallet av innbyggerne av Norge, inkludert flertallet av muslimene. Blir du provosertfordi du anser meg som er sofaradikaler, eller fordi jeg har en annen holdning enn deg? Eller er det kanskje provoserende at folk brys seg om ting i det hele tatt og på grunn av det slenger ut alle mulig slags dumme kommentarer som du er for god til å lese? Jeg fatter virkelig ikke hvordan du kan bli provosert av noe slikt. ← Bytt ut meg/jeg med muslimer og deg/du med deg selv, og se hvor konsekvent du er. Til etterretning: jeg ble ikke provosert, jeg ville bare speile din retorikk.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #48 Skrevet 23. mai 2006 NEI! Det skjønte jeg IKKE!Og det var absolutt poenget med innlegget. ← OK. Hvis man tenker seg det offisielle regnestykket, der muslimene i løpet av 2060 skal ha pult seg til flertall i Norge. Det vil da si at dette tar 54 år. Glem nasjonalitet, etnisitet, politisk tilhørighet og individuelle meninger - det er åpenbart at alle muslimer vil reagere som én og øyeblikkelig gå til angrep på demokratiet dagen etter at flertallet er gjort kjent Og innføre sharia - det vil si offentlige hengninger, gjensydde mus et cetera et cetera. Når man nå vet at kun 14% (og her tar vi ikke med rom for feiltolkninger av spørsmål etc.) vil støtte et slikt kupp - vil det ikke da ta litt lengre tid? Sånn om man tenker litt, lissom?
hecuba Skrevet 23. mai 2006 #49 Skrevet 23. mai 2006 Sånn om man tenker litt, lissom? ← Ja, tenke er en fin ting.. Om man klarer å gjøre det utenfor boksen også, blir det bra.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #50 Skrevet 23. mai 2006 Ja, tenke er en fin ting.. Om man klarer å gjøre det utenfor boksen også, blir det bra. ← Du lever mer og mer opp til siggen din.
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2006 #51 Skrevet 23. mai 2006 har frp gitt noen kommentar til denne undersøkelse enda? har lagt merke til at du stadig maser om frp frp frp... ← Jeg har lagt merke til at det er vanskelig for deg å ha to tanker i hodet på en gang. Hvis du har fulgt med på annet enn Adult Channel har du muligens fått med deg Per Sandbergs (han er politiker her i Norge, for et parti som kaller seg "Fremskrittspartiet") "frykt" for sharialover i Oslo (En egen stat?) hvis vi tillater flere av disse ekle, farlige muslimene å komme til landet. Sikkert irrelevant og vanskelig å forstå for deg, men desto mer relevant for norsk politikk. Dessverre.
Gjest lurven Skrevet 23. mai 2006 #52 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har lagt merke til at det er vanskelig for deg å ha to tanker i hodet på en gang. Hvis du har fulgt med på annet enn Adult Channel har du muligens fått med deg Per Sandbergs (han er politiker her i Norge, for et parti som kaller seg "Fremskrittspartiet") "frykt" for sharialover i Oslo (En egen stat?) hvis vi tillater flere av disse ekle, farlige muslimene å komme til landet. Sikkert irrelevant og vanskelig å forstå for deg, men desto mer relevant for norsk politikk. Dessverre. ← jeg har lagt merke til at det er vanskelig for deg å diskutere saklig, mer vil jeg ikke si om deg, vil nødig falle ned på ditt nivå.
hecuba Skrevet 23. mai 2006 #53 Skrevet 23. mai 2006 Du lever mer og mer opp til siggen din. ← Jeg bare regnet med at det var flere faktorer som spilte inn enn andelen av muslimer i Norge. Hvis du ikke skjønner det, er det ikke meg du skal beskylde for å ikke tenke.
Gjest *sommefugl* Skrevet 23. mai 2006 #54 Skrevet 23. mai 2006 Islam er en komplisert religion, og det er ofte greit å ha noe bakgrunnsinformasjon om den før man diskuterer. ← Vet nå ikke hvor komplisert troen deres er og om Islam er komplisert - tror vi gjør det komlisert fordi det er fremmed og fordi noen som er ekstreme av troen gjør det mer ortodoks - akkurat som enkelte kristne gjør det... Jeg tok meg 5 minutter på nett og fant treff på første søk.. Dette er noe av det jeg fant.. Islam som tro begynte ved tidenes morgen. Det første menneske og den første profeten – Adam, var den første muslim i den betydning at han var en Guds tjener som trodde på og forkynte Guds enhet. På samme måte bekjente alle profetene seg til troen på den ene Gud og de underkastet seg hans vilje, og de var derfor muslimer. Altså rimelig likt kristendommen dette... Islam som sivilisasjon og samfunnssystem begynner på den arabiske halvøya på tidlig 600-tall med Profeten Muhammad som fikk åpenbart Koranen og et levevis. Koranen og profetens eksempel utgjorde stammen i denne nye sivilisasjonen som bygget på den samme troen på Guds enhet men på en ny lov som først nå ble åpenbart. Fortsatt som kristendommen bortsett fra at i kristen tro fikk Moses åpenbaringen og loven på stentavler... Islam er et arabisk ord som beskriver forholdet mellom oss mennesker og Gud. En som er muslim er han/hun som tror på Gud Allah som eneste Gud og på Hans sendebud Muhammad (fvmh) som siste profet. I tillegg må man tro på koran og alt den sier. Når det gjelder den praktiske delen av islam, skal den forekomme som et naturlig resultat av denne troen man har i hjertet. Alle handlinger som ikke har en god hensikt bak dem, blir ikke akseptert av Gud. Profet Muhammad (fvmh) sier om dette Handlinger er [blir bedømt etter] bare hva hesnikten bak dem er. Hensikten/Intensjonen bak handlinger er altså den viktigste. Kanskje flere kunne sette seg inn i Islam før de vedtok at dette var bare "ondt" ? ? Islam - Muslim
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2006 #55 Skrevet 23. mai 2006 jeg har lagt merke til at det er vanskelig for deg å diskutere saklig, mer vil jeg ikke si om deg, vil nødig falle ned på ditt nivå. ← Pisspreik som dette bør selv du holde deg for god til. Da har du i beste fall noe å bidra med på sadosex.
Gjest lurven Skrevet 23. mai 2006 #56 Skrevet 23. mai 2006 Pisspreik som dette bør selv du holde deg for god til. Da har du i beste fall noe å bidra med på sadosex. ← nok en gang klarte du ikke å svare saklig
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2006 #57 Skrevet 23. mai 2006 jeg har lagt merke til at det er vanskelig for deg å diskutere saklig, mer vil jeg ikke si om deg, vil nødig falle ned på ditt nivå. ← Minner om ditt forrige svar. Det var jo "saklig," på linje med det du nettopp avleverte. Prøv å se hva du har bidratt med i denne tråden, gjerne etter at du har lett frem ordene "selvkritisk sans" i fremmedordboken du kan låne på biblioteket. Jeg er lei av den sutrete stalkingen du prøver på. Heldigvis er innleggene dine fra dette øyeblikk ignorert.
Gjest splæsj Skrevet 23. mai 2006 #58 Skrevet 23. mai 2006 14% var vel omtrent det tallet jeg ventet meg, synes ikke at det er noe revolusjonerende.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #59 Skrevet 23. mai 2006 Minner om ditt forrige svar. Det var jo "saklig," på linje med det du nettopp avleverte. Prøv å se hva du har bidratt med i denne tråden, gjerne etter at du har lett frem ordene "selvkritisk sans" i fremmedordboken du kan låne på biblioteket. Jeg er lei av den sutrete stalkingen du prøver på. Heldigvis er innleggene dine fra dette øyeblikk ignorert. ← Du virker en smule bitter kvinneguden. Du som til stadighet slenger med leppa og kommer med personangrep burde tåle det når andre kritiserer deg bittelitt!
Gjest splæsj Skrevet 23. mai 2006 #60 Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jo, og en kompis av meg som jobber på Gallup hadde ikke sansen for undersøkelsen. Han mente det ble stilt ledende spørsmål. Man skal ikke alltid stole på statistikk. Noe som de fleste (?) har hørt før, men overraskende mange tar det ikke til etteretning. Edit: Skrev i svart for å understreke et viktig poeng. Endret 23. mai 2006 av G. Sky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå