Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns 14 % er skremmende nok jeg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor skremmende?
Skrevet (endret)
86% vil altså ikke ha. ;)

Hehe, ja det blir vel sånn :)

Men likevel........jeg kan ikke så mye om sharialovene, men jeg har hørt og lest veldig negative ting om litt av loven. Har også lest et utdrag fra loven og det var ikke positivt.

Så jeg vil ikke ha loven i Norge.

Endret av Kittykat
Skrevet

Tipper en 14% av nordmenn vil kaste alle muslimer ut også.

72% vil ikke ha sharialover noe som jo er en gladnyhet.

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvorfor skremmende?

Fordi jeg ikke er interessert i å bo i et overdrevent muslimsk miljø. Ei heller at barna mine skal oppleve muslimsk tro på for nært hold.

Gjest Gjest
Skrevet
Hehe, ja det blir vel sånn :)

Men likevel........jeg kan ikke så mye om sharialovene, men jeg har hørt og lest veldig negative ting om litt av loven. Har også lest et utdrag fra loven og det var ikke positivt.

Så jeg vil ikke ha loven i Norge.

Det er ingen fordel å få innført sharialover, og det vil heller ikke sje her til lands. 14% av de som ble spurt i meningsmålingen sa de ønsker innføring av sharialover -. hvor mange menensker er det egentlig? Rimelig få.

Vg's vinkling er valgt for å spre frykt. Å lese et utdrag fra en lov gir ingen innsikt i loven - ofte tvert om.

Islam er en komplisert religion, og det er ofte greit å ha noe bakgrunnsinformasjon om den før man diskuterer.

Skrevet
Fordi jeg ikke er interessert i å bo i et overdrevent muslimsk miljø. Ei heller at barna mine skal oppleve muslimsk tro på for nært hold.

Så hvis 14% av 3% (fire promille) vil ha sharialover i Norge får vi sharialover i Norge?

Skrevet

Enig.Samme om dette bare er en spørreundersøkelse eller ikke, det å innføre lover bassert på en religion er ikke aktuelt i Norge. En religion som ikke er og aldri har vært statsreligion(og som samfunnet ikke bygger på) burde være totalt uaktuelt. Jeg blir så provosert og skremt av slikt! Det er jo ingen grunn til å innføre denne typen lovgivning i Norge med mindre hensikten er å opprette en muslimsk stat. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Eh - det betyr da ikke at man bor i et overdrevent muslimsk miljø selv om 14% av de muslimene som svarte i en meningsmåling sa de vil at sharialovene blir innført i Norge.

Du har valgt å bosette deg i et område med stor tetthet av muslimer - det har vært ditt valg. ;) Du er fri til å flytte.

Gjest Gjest
Skrevet
Enig.Samme om dette bare er en spørreundersøkelse eller ikke, det å innføre lover bassert på en religion er ikke aktuelt i Norge. En religion som ikke er og aldri har vært statsreligion(og som samfunnet ikke bygger på) burde være totalt uaktuelt. Jeg blir så provosert og skremt av slikt! Det er jo ingen grunn til å innføre denne typen lovgivning i Norge med mindre hensikten er å opprette en muslimsk stat.  :forvirret:

Ring til VG og fortell det - det er de som har publisert artikkelen - ikke muslimene.

Snakk om å gå rett i tabloidenes klør. :ler:

Skrevet

Samme her.

Gjest Gjest
Skrevet
Så hvis 14% av 3%  (fire promille) vil ha sharialover i Norge får vi sharialover i Norge?

Åpenbart, så da har vi jo lært noe i dag også. :ler:
Skrevet
Enig.Samme om dette bare er en spørreundersøkelse eller ikke, det å innføre lover bassert på en religion er ikke aktuelt i Norge. En religion som ikke er og aldri har vært statsreligion(og som samfunnet ikke bygger på) burde være totalt uaktuelt. Jeg blir så provosert og skremt av slikt! Det er jo ingen grunn til å innføre denne typen lovgivning i Norge med mindre hensikten er å opprette en muslimsk stat.  :forvirret:

Så du er i mot religionsfrihet?

Jeg blir nesten provosert og skremt av at du henger deg opp i de 14% og ikke de 72% som ikke vil ha en slik lov.

Gjest Gjest
Skrevet
Samme her.

Hva får deg til å tro at du blir tvunget til å bo i et overdrevent muslimsk miljø fordi 14% av de muslimene som svarte i en meningsmåling sa de vil at sharialovene skal innføres i Norge?

"Alle" vet da at det er stor tetthet av muslimer oppover Groruddalen og på Rasta - flytt da.

Gjest Gjesta
Skrevet
Eh - det betyr da ikke at man bor i et overdrevent muslimsk miljø selv om 14% av de muslimene som svarte i en meningsmåling sa de vil at sharialovene blir innført i Norge.

Du har valgt å bosette deg i et område med stor tetthet av muslimer - det har vært ditt valg. ;)  Du er fri til å flytte.

Hvorfor skal jeg være nødt til å flytte? Jeg er født her, i den norske hovedstaden, i Norge, et land med statskirke, jeg har døpt barna mine og er gift i kirken. Hva har jeg gjort galt siden jeg må flytte fordi jeg ikke ønsker muslimske tilstander i mitt hjemmemiljø? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor skal jeg være nødt til å flytte? Jeg er født her, i den norske hovedstaden,  i Norge, et land med statskirke, jeg har døpt barna mine og er gift i kirken. Hva har jeg gjort galt siden jeg må flytte fordi jeg ikke ønsker muslimske tilstander i mitt hjemmemiljø? :klø:

Hva du har gjort galt? Sikkert mye det - en av tingene er kanskje at du mener samfunnet skal legges opp etter dine krav?

Hva mener du egentlig med at du ikke ønsker muslimske tilstander i ditt hjemmemiljø?

Skrevet
Hvorfor skal jeg være nødt til å flytte? Jeg er født her, i den norske hovedstaden,  i Norge, et land med statskirke, jeg har døpt barna mine og er gift i kirken. Hva har jeg gjort galt siden jeg må flytte fordi jeg ikke ønsker muslimske tilstander i mitt hjemmemiljø? :klø:

Jeg blir mer og mer skremt.

Jeg er født i et relativt verdiliberalt, demokratisk og solidarisk Norge. Kan de av dere som ødelegger dette Norge komme dere vekk? Dere ødelegger mitt hjemmemiljø og Norge.

Og for dere som ikke kan matte: 99.6% vil ikke ha sharia. 0.04% vil ha.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis man skal bekymre seg for hva en liten minoritet (14 %) av en liten minoritet (3 %) vil ha, har man ikke mange viktige ting å bekymre seg for.

;)

De eneste denne "nyheten" er dårlig for, bortsett fra de 14 % tullingene blant de spurte muslimene, er vel egentlig FrP. Argumentasjonen deres i forhold til faren for sharialover ved at vi tar inn noen muslimer faller liksom ganske brutalt i fisk når det viser seg at de ekle og farlige muslimene her til lands heller ikke ønsker slik lovgivning.

Ikke for dét, med FrPs forhold til tall og matematikk er vel 14 % synonymt med "flertall."

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...