Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Nå er det skikkelig sur stemning mellom meg og kjæresten min. Det har gått litt dårlig i det siste, og her om dagen presterte han å si at han synes at min venninne og vår tidligere felles klassevenninne er fin. det stakk skikkelig... I dag sa han at han skulle søke jobb i det firmaet der hun jobber, og da reagerte jeg fordi jeg synes det er kjipt at han skal jobbe der med henne som han synes er fin (vi sendte meldinger om dette). så sendte han tilbake: ja hun ser bra ut ja, men det er du som er jenta mi. jeg ble dritsur jeg ville vel heller at han skulle trekke det tilbake eller noe... Er kanskje litt mer følsom for sånt enn til vanlig siden det ikke har gått så knallbra med oss i det siste, men tror nok at jeg hadde synes det var kjipt å høre uansett. nå orker jeg ikke å svare på meldingene hans. Er jeg skikkelig teit? overreagerer jeg? hvordan ville du ha reagert? jeg vet at jeg er sjalu... er ikke noe jeg legger skjul på akkurat,
mallina Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Jeg hadde ikke likt det jeg heller. Finner han henne attraktiv, så kan han vel også få følelser for henne? Det hadde jeg tenkt iallfall... Han må jo kunne jobbe i samme firma uten at det skal bli noe mer.. Jeg hadde nok gitt beskjed om at jeg ikke likte det. Eller for å være litt barnslig så hadde jeg sagt at en kompis av han var fin.. Og sett om han likte det?
brumma* Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg må innrømme at jeg synes du overreagerer litt... Samtidig synes jeg det var unødvendig av typen din å nevne dette for deg når han vet du er sjalu. Meldingen hans synes jeg ihvertfall ikke du burde blitt sur for. Ja, han sier han synes hun er pen, men samtidig sier han jo at det er du som er jenta hans! Jeg har ingen problemer med at kjæresten min synes andre jenter er pene, så lenge det er meg han vil ha! (Men så skal det sies at jeg ikke er av den sjalu typen da...) Edit: Man har/får ikke nødvendigvis følelser for folk man synes er pene... Endret 23. mai 2006 av brumma*
Gjest Gjest_Trådstarteren_* Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Jeg er litt sjalu, og det vet han godt. jeg blir skikkelig lei meg for sånne ting... Må også nevne at han er veldig kresen, og synes ikke ALLE er pene. feks når andre gutter sier å hu var pen ass, så sier han veldig ofte nei jeg synes ikke det... Han sier veldig sjelden at han synes andre er pene, og det får meg til å føle at hun er VELDIG pen plutselig... ååå
Gjest Bellatrix Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Ja, du overreagerer. Selv om han er glad i deg, så betyr det ikke at han ikke ser på andre jenter. Det vil han antakelig alltid fortsette å gjøre, og jeg vil tro du synes andre gutter er fine også.
iselin Skrevet 23. mai 2006 #6 Skrevet 23. mai 2006 Du er ikke teit! Kanskje det er det at du er veldig forelsket som ligger bak? Men jeg syns du overreagerer litt.Det finnes da mange fine damer der ute som kjæresten din vil syns er fine,men hva spiller det for rolle så lenge det er deg han vil ha???? Jeg ville kanskje reagert med å si,ja det finns mange kjekke gutter å
Gjest gjest 0 Skrevet 23. mai 2006 #7 Skrevet 23. mai 2006 Jeg synes du overreagerer! Hadde min sambo sendt en slik melding hadde jeg smeltet fullstendig! Det er jo veldig tydelig at det er deg han vil ha! Man må få synes at andre er attraktive selv om man har kjærste. Og at han sier at han synes hun er fin synes jeg er en grunn til stole mer på han enn hvis han ikke hadde sagt noe. Tror du skal roe deg ned og heller prøve å tenke på at han er fornøyd med den kjærsten han har! Og så kan dere kanskje snakket ut skikkelig om dette når han kommer hjem.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 23. mai 2006 #8 Skrevet 23. mai 2006 Nå kommer det ikke frem hvilken situasjon han sa det i første gangen da, så det er vanskelig å si om du overreagerer eller ikke. Hvis han sa: "hun venninnen din er jammen lekker altså! Hun ville jeg klart sjanset på hvis ikke vi var sammen!" ut av det blå, eller hvis du spurte ham hva han syntes generelt om henne, så overreagerer du ikke. Hvis han sa: "jo, hun er jo fin" hvis du spurte ham om ikke hun er en jente som gutter kan falle for, så overreagerer du. Min samboer har flere ganger kommentert at jenter er pene, og jeg blir ikke sur eller sjalu for det ettersom han sier det ut fra et observerende perspektiv og konteksten gjør det hele ufarlig. Jeg har ingen problemer med at samboeren min gir venninnene mine komplimenter.
Gjest Piper Skrevet 23. mai 2006 #9 Skrevet 23. mai 2006 Hadde jeg vært deg, ville jeg snakket skikkelig med kjæresten din. Du må fortelle han at du ikke liker når han sier slikt, og spesielt ikke siden dette er en venninne av dere. Jeg kommer aldri til å forstår, hvorfor man må fortelle den andre i et forhold hvem man syns er fin eller ikke. Det er noe min mann kan diskutere med kameratene sine, men jeg behøver ikke vite det. Men spør man partneren om h*n syns en person er fin, så må man tåle sannheten også. For jeg liker ikke løgner.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #10 Skrevet 23. mai 2006 Jeg syns du overreagerer veldig. For å bli trygg på et forhold tror jeg man må akseptere at der alltid vil være noen som er finere enn seg selv og at kjæresten vil synes disse er pene. Det vil ikke dermed si en gutt heller vil være sammen med dem! Det er mye som skal klaffe for at man skal være i et fohold med en person. Typen din må synes du er spesiell siden han vil være sammen med deg. Du har en personlighet som han liker, utseende som han liker+ en masse mer som han liker. Jeg tror du undervurderer typen din når du oppfører deg sånn. Han går nok ikke bare etter utseende Men kan forstå at du blir usikker når han evt. skal jobbe sammen med henne. Men snakk med typen din om det, ikke vær sint på han. Du syns helt sikkert andre gutter er fine og, men du vil ikke nødvendigvis være sammen med dem for det. Han vil helt sikkert forstå deg hvis du forteller han hvordan du har det.
razmatazz Skrevet 23. mai 2006 #11 Skrevet 23. mai 2006 Det er helt naturlig for gutter å synes at andre damer er fine. Husk på at å være "fin" ikke betyr at hun er drømmedama! Kjenner ikke mange gutter som ville blitt sammen med f.eks. Jessica Simpson; ganske pen å se på men helt blåst!! Når det er sagt er det derimot ikke nødvendig av ham å fortelle deg hvem han synes er fine. Kan du ikke be ham respektere det? Så slipper du å gå rundt å være sjalu... Du må nok bare innfinne deg med at gutter er og blir gutter, samtidig som du må huske på at dette som oftest er helt uskyldig.
Gjest Piper Skrevet 23. mai 2006 #12 Skrevet 23. mai 2006 Det er helt naturlig for gutter å synes at andre damer er fine. Husk på at å være "fin" ikke betyr at hun er drømmedama! Kjenner ikke mange gutter som ville blitt sammen med f.eks. Jessica Simpson; ganske pen å se på men helt blåst!! Når det er sagt er det derimot ikke nødvendig av ham å fortelle deg hvem han synes er fine. Kan du ikke be ham respektere det? Så slipper du å gå rundt å være sjalu... Du må nok bare innfinne deg med at gutter er og blir gutter, samtidig som du må huske på at dette som oftest er helt uskyldig. ← Den der kommentarer blir jeg provosert av, for det er ikke slik det er. Det er slike som deg som unnskylder guttene, fordi de gjør noe som de fleste vet er respektløst. "Det er liksom greit å gjøre ting, fordi de er jo gutter likevel". Utrolig tåpelig, og det fritar guttene for alt ansvar. Dette går igjen ned i barnehageladeren, der guttene er mer voldsomme enn jentene og jentene får beskjed om at de må bare lære seg å leve med dette "for gutter er og blir gutter". Sorry, jeg er ikek enig, for en drittsekk er og blir en drittsekk uansett hvilken kledning h*n kommer i. Klarer man ikke å respektere partneren sin såpass, så er det faktisk ikke partneren sin oppgave å lære seg å leve med dette. For det er jo den personen som sårer den andre, som må ta ansvaret å lære seg å ikke såre den andre.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #13 Skrevet 23. mai 2006 Egentlig er du skikkelig teit, men skjønner deg godt jeg. Vi blir ganske teite når vi lar følelsene styre. Tror nok kjæresten din over ser dette og er like glad i deg for det. Det slutter ikke å finnes pene mennsker bare fordi man får seg kjæreste.
razmatazz Skrevet 23. mai 2006 #14 Skrevet 23. mai 2006 (endret) Den der kommentarer blir jeg provosert av, for det er ikke slik det er. Det er slike som deg som unnskylder guttene, fordi de gjør noe som de fleste vet er respektløst. "Det er liksom greit å gjøre ting, fordi de er jo gutter likevel". Utrolig tåpelig, og det fritar guttene for alt ansvar. Dette går igjen ned i barnehageladeren, der guttene er mer voldsomme enn jentene og jentene får beskjed om at de må bare lære seg å leve med dette "for gutter er og blir gutter". Sorry, jeg er ikek enig, for en drittsekk er og blir en drittsekk uansett hvilken kledning h*n kommer i. Klarer man ikke å respektere partneren sin såpass, så er det faktisk ikke partneren sin oppgave å lære seg å leve med dette. For det er jo den personen som sårer den andre, som må ta ansvaret å lære seg å ikke såre den andre. ← Herregud, jeg mente at "gutter er og blir gutter" som i at alle gutter TENKER PÅ og IAKTTAR andre jenter! Jeg synes selvfølgelig ikke det er greit å handle ut i fra disse tankene!! Mener du at en gutt ikke skal få lov til å drømme litt av og til?? I så fall er du ganske naiv... Jeg skrev jo også at han ikke burde si dette til kjæresten sin, når det sårer! Jeg har ikke noe problem med at kjærsten min kan synes andre jenter er fine (han er da bare menneskelig!), men jeg vil ikke høre om det. Har du aldri sett en kjekk kar og tenkt "hm, han var ganske fin"...?? Jeg burde kanskje heller sagt "mennesker er og blir mennesker"... Endret 23. mai 2006 av razmatazz
Frøken Freken Skrevet 23. mai 2006 #15 Skrevet 23. mai 2006 Jeg synes du overreagerer, men jeg kan også skjønne hva du mener. Men hvis du vrir litt på det, ser du aldri gutter du synes er kjekke? Stort sett er ikke gutter ute etter ei de synes er fin (for all del de må jo synes den de er sammen med er pen), men som han sier, det er deg han er sammen med. Det er helt naturlig at begge parter i et forhold ser andre mennesker de synes er attraktive, men det trenger ikke bety noe. Hvis jeg skulle blitt sjalu fordi kjæresten min så ei jente han syntes var pen, så hadde jeg blitt sliten tror jeg. Tenker med meg selv at de er kanskje pene, men det er hele "pakka mi" han vil ha...
Litle Lady Skrevet 24. mai 2006 #16 Skrevet 24. mai 2006 Opplevde d samme en gang... må bare si at jeg tenkte selv at jeg overreagerte litt.... men når d kom fram noen måneder senere at han hadde hatt drøøer om at hun også heslt skulle vært med oss i køyen.... så vet jeg med meg selv at hadde d ikke vært for at venninna mi overhodet ikke fant typen min attraktiv og hadde lyst på han så hadde han vært utro.... Hu sa vel at han hadde vært veldig flørtete mot henne også i ettertid.... Så jeg er glad jeg kvitta meg med ham.. Han gikk tydleig alltid å drømte å få noe som var bedre...og ville helst at gresset var grønnere på den andre siden..
smidja Skrevet 24. mai 2006 #17 Skrevet 24. mai 2006 Les meldingen hans en gang til og bli glad for det som står der: Han sier at han synes hun er pen, men at det er du som er jenta hans. Jeg synes det var veldig fint skrevet jeg. Tenk så glad han er for deg!
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #18 Skrevet 24. mai 2006 Jeg må innrømme at jeg synes du overreagerer litt... Samtidig synes jeg det var unødvendig av typen din å nevne dette for deg når han vet du er sjalu. Meldingen hans synes jeg ihvertfall ikke du burde blitt sur for. Ja, han sier han synes hun er pen, men samtidig sier han jo at det er du som er jenta hans! Jeg har ingen problemer med at kjæresten min synes andre jenter er pene, så lenge det er meg han vil ha! (Men så skal det sies at jeg ikke er av den sjalu typen da...) Edit: Man har/får ikke nødvendigvis følelser for folk man synes er pene... ←
Pilar Skrevet 24. mai 2006 #19 Skrevet 24. mai 2006 Ja, du overreagerer. Takler du ikke slike kommentarer, får du be han holde dem for seg selv.
Gjest Lovegeckos Skrevet 24. mai 2006 #20 Skrevet 24. mai 2006 Ja du overrreagerer. De fleste menn liker å se på pene damer, og de finnes det mange av så at du ikke liker at han skal jobbe på samme sted som denne dama så kan du trøste deg med at uansett hvor i verden han beveger seg kommer det til å være fine damer. Jeg syns du skal snakke med kjæresten din om at du ikke liker å høre om damer han syns er fine. Han bør respekterer dette og ikke fortelle deg det i framtida, men det kommer ikke til å få han fra å se på flotte damer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå