Gå til innhold

Horn med fyll

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns det er så godt med bakte horn (er det riktig navn? Ble litt usikker nå), godt å ha i fryseren, da har man alltid noe.

Men nå vil jeg ikke lage den ”vanlige” varianten lenger, for jeg vil gjerne ha noe som er litt sunnere.

Tenkte å lage grove horn i stede for fine, og putte i grønnsaker og lignende i, i stede for kjøttdeig, løk og tomatpurre som jeg pleier å bruke.

Jeg fikk noen ideer til fyll:

Spinat og lett feta ost

Grønnsaker

Fullkorns pasta og grønnsaker (kanskje med litt lett smøre ost)

Kylling med mini mais og sopp (kanskje med litt ”kylling og karry salat”)

Spinat og pasta

Brokkoli og fullkorns pasta

Svinekjøtt med noen grønnsaker og noe krydderier eller saus

Det er noe av det jeg kom på, er det noen som ser noe som ikke kommer til å smake godt sammen?

Er det bare fantasien som setter grenser for hva jeg kan ha som fyll?

Er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram, pastaen bør vel kokes på forveien. Men grønnsakene, bør de kokes helt ferdige, med tanke på at de skal i ovnen en stund (redd for at de skal gå i oppløsning).

Håper det er noen som har prøvd noe lignede før eller har tips til hvordan man går fram!

Kom gjerne med flere ideer til fyll :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Er ikke så kreativ av meg, men salami og cottage cheese er godt i horn.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan du legge ut en oppskrift på den grove deigen og forklare hvordan du lager dem?

Pasta høres for meg litt merkelig ut, siden det er omtrent det samme som hornene; et melprodukt.

Kanskje sopp og squash sammen med litt smøreost

Eller pesto og squash.

Aubergine og tomat

Soltørkete tomater

vårløk og dampet gulrot

purreløk og ost

paprika

Gjest Gjest
Skrevet

Oppskriften på den grove deigen har jeg ikke ennå :)

Jeg har aldri laget grove horn før, men tenker at jeg finner en oppskrift på nettet, hvis det ikke er noen her inne som har den?

Skrevet (endret)

Går det an å fryse horn med fyll inni? :sjenert:

Hvordan får dere inn fyllet?

Endret av Titti72
Skrevet

Bruk bare en oppskrift på grove rundstykker. Evt. en sånn 1-2-3 pakke. :sjenert:

Du kjevler ut deigen og skjærer den i passe store trekanter, legger fyllet på midten og surrer deigen rundt sånn at det blir et horn.

Pleier å gjøre det enkelt jeg, har bogskinke og ost inni. Men har var det mange gode tips da.

Skrevet
Går det an å fryse horn med fyll inni? :sjenert:

Ikke noe problem å fryse horn med fyll. Varm dem litt i ovnen, så blir de som nybakte igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Å kjøpe en silik en to tre pakning kan jo virke lurt hvis man ikke gidder å lage alt selv! Mange gode tips her nå!

Gleder meg kjempe mye til jeg kan sette min ide ut i live, her jeg bor nå har jeg bare stekeplater og ingen ovn. Flytter hjem igjen om tre uker, så da blir det fylte horn med masse gode grønnsaker!

Si i fra hvis det er noe som har laget noe av det som står her, og om det smakte godt :)

Skrevet

Jeg lagde horn med ost og skinke i dag, hadde en pakke skinke som jeg måtte bruke opp.

Mange gode tips jeg skal prøve en annen gang.

Kjempegodt å ha slikt i fryseren hvis man får lyst på noe enkelt men godt.

Skrevet

Vi lagde pizzasnurrer her om dagen, noen av dem hadde kjøttdeig i. I kjøttdeigen hadde jeg hatt i masse muskatt, allehånde og kardemomme (krydder som vanligvis brukes i moussaka) og det ble stor suksess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...