Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg har en hund som HATER bur og skulle gjerne ha vendt den til å sitte i bur. Det kan jo være litt praktisk.. Saken er den at den var ett år når vi fikk henne, og jeg klarte ikke få henne til å gå frivillig inn i buret. Nå er det gått et år til. Hvordan skal jeg klare å få henne inn der? Jeg har forresten en hund til, og hun liker seg godt inni der. Har skryti masse av den andre når den har gått inn i buret.. Noen tips? Endret 23. mai 2006 av Binna
Gjest Gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Du må prøve å få den til å assosiere buret med noe positivt. Som for eksempel mat eller lekene dens. Og den må se på buret som noe trygt og ikke en straff. Prøv deg frem med godbiter og masse ros, gradvis.
Gjest camillo Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Jeg hadde samme utfordring, og jeg brukte mat. Hver gang jeg gikk fra ham ga jeg ham mat, og det fortsatte jeg med. Ergo ble buret assosiert med foringstid, dagens høydepunkt... Nå går han selv inn i buret, og det er hans egen lille hule.
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg tenkte jeg skulle vende henne til å like seg der før jeg begynner å sperre henne inne.. Jeg tok med meg litt skinke ista og krøyp inn i buret, først da turte hun å gå inn. Hvis godsakene bare ligger der inne så tør hun ikke. Litt slitsomt, for det blir litt trangt med oss begge inne i buret. Har dere noen konkrete tips? Nå har jeg to bikkjer og ett bur.. Endret 23. mai 2006 av Binna
Gjest camillo Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Jeg tenkte jeg skulle vende henne til å like seg der før jeg begynner å sperre henne inne.. Jeg tok med meg litt skinke ista og krøyp inn i buret, først da turte hun å gå inn. Hvis godsakene bare ligger der inne så tør hun ikke. Litt slitsomt, for det blir litt trangt med oss begge inne i buret. Har dere noen konkrete tips? Nå har jeg to bikkjer og ett bur.. ← Jeg ville fora henne, altså satt matskåla inn når hun får mat. Ikke bare noen godbiter, men slik at foringen foregår i buret. I begynnelsen kan du jo bare ha det åpent, for så å etterhvert lukke det når hun er roligere.
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2006 #6 Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg ville fora henne, altså satt matskåla inn når hun får mat. Ikke bare noen godbiter, men slik at foringen foregår i buret. I begynnelsen kan du jo bare ha det åpent, for så å etterhvert lukke det når hun er roligere. ← Hmm.. jeg kan jo prøve. Eneste som er litt kjedelig er at hun ikke bryr seg noe særlig om mat, men hun må jo ha det.. Ps: MIN grimase Endret 23. mai 2006 av Binna
Gjest camillo Skrevet 23. mai 2006 #7 Skrevet 23. mai 2006 Hmm.. jeg kan jo prøve. Eneste som er litt kjedelig er at hun ikke bryr seg noe særlig om mat, men hun må jo ha det.. Ps: MIN grimase ← Ahh, okay, da blir det jo litt annerledes. Jeg vet jo ikke grunnene til at hun ikke liker mat, men hvis hun bare ikke er så gira på det, så er det vel ikke så mye å gjøre. Hm, da vet jeg ikke helt, annet enn å la buret stå i huset, åpent, og legge godbiter, yndlingsleker og alt kult inni det. Får håpe andre har flere forslag...
Gjest Gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #9 Skrevet 23. mai 2006 Det hørtes litt tungvint ut med ett bur og to hunder. Tenker du å ha begge inni der samtidig? Kanskje hun rett og slett ser på buret som den andre hundens område?
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2006 #10 Skrevet 23. mai 2006 Nei, jeg skal ikke ha de der begge samtidig. Grunnen til at jeg har tenkt til å putte henne i bur er fordi hun har begynt å gå løs på inventaret når jeg er ute og går tur med den andre. Jeg må gå med de èn og èn. Før var både jeg og samboern studenter og mye hjemme, da gikk vi alltid samtidig. For å gjøre en lang historie kort.
Gjest Varg-Menja Skrevet 23. mai 2006 #11 Skrevet 23. mai 2006 Hvorfor skal hunden vendes til bur? ← Jeg kan bare svare for min egen del, men det viktigste for oss er at det går på sikkerhet under bilkjøring. Hadde samme problem med at hunden min nektet å gå inn i buret frivillig, men endte opp med å bare putte henne inn der under bilkjøring, selv om hun så litt sorry ut. Det tok ikke lang tid før hun vendte seg til det, og tydelig følte seg tryggere der enn når hun er løs i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå