Gå til innhold

for mye av det gode..?

Kipa

Anbefalte innlegg

jeg skal synge i bryllupet. Nå er det slik at jeg har funnet to sanger jeg gjerne vil ha. Den ene er en arie og heter "lachen und weinen" av Schubert. Synes den kan passe godt, handler om at noen ganger er man glad og må le mens andre ganger gråter man, og hvorfor gjør man det.. (- kort fortalt..!)jeg tenkte å si noen få ord om dette først- den handler på en måte om livet vi har foran oss sammen. Den andre er om kjærlighet og hvor fantastisk det er å være forelsket(Porgy and Bess)Dette er to sanger jeg er veldig trygg på og har sunget mange ganger. Synes dere det blir for mye at bruden synger to sanger?? Må si at jeg og har lyst til å lese "8 roser" som jeg har gjort om til han. Jeg skal ikke holde noen tale, dette blir min greie som jeg vil "gi han" Men er altså usikker på om det blir for mye- det vil jo flettes i hverandre med noen ord da..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du vet at han setter pris på det, så synes jeg du skal gjøre det! Dette er deres dag, og ikke tenkt på hva andre mener om alt. Jeg synes det høres veldig fint ut jeg, for jeg er veldig glad i sang og musikk. Om det betyr mye for deg også, så synes jeg absolutt du skal synge for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lange sanger? To sanger er da bare fint! Men om du føler at det vil ta litt for lang tid, så kan du jo ta en sang og så "åtte roser". Den andre sangen kan du jo synge ved en senere anledning. Under kaffen f.eks. Heldig du er som kan synge! Selv kråkene synger penere enn meg *sukk* icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg vet ikke helt hvordan det er med to sanger. Hvis du deler de sånn at du kanskje synger en i kirken og en under kaffen/festen blir det sikkert bra. Det diktet kan du jo lese før en av sangene eller til middagen.

Heldiggris som tør synge foran mange mennesker...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-men jeg tør ikke synge i kirken, da har jeg nok med å få fram ja'et mitt...kan jo også fortelle at jeg aldri har sunget for min kjære, enda han gjentatte ganger har spurt...tror han blir gledelig overrasket. Det er ikke så lange sanger heller....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro!

Jeg skal også synge en sang, men jeg tror det kommer til å skje i kirka. Hadde tenkt å ta "From this moment" av Shania Twain ettersom denne har hele bryllupsløftet i seg.

Jeg har tenkt å dikte en sang til min kommende mann, og som vi sikkert kommer til å synge under kaffen.

Jeg synes det er fint at du vil synge 2 sanger, men det går jo an å fordele dem litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hjelp

Er dere flikt til å synge? Jeg har også lyst til å synge, men jeg vet ikke hvordan det vil bli. Vet ikke om jeg er flink.....

Jeg tenkte meg bare to vers av en sang.

Kipa: hvilke forandringer har du gjort med 8 roser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kipa! Jeg synes abolutt du skulle gå for dette, tror ingen vil synes det er "for mye". det er jo din og hans dag, ikke sant, så det viktigste er hva dere tenker om saken! Og så lurer jeg på hvilken sang fra porgy and bess det er du skal synge? Egner den seg til solosang i kirken? Jeg sliter litt med å finne hvilken sang vi skal bruke, skjønner du. Glad for tips! Lykke til med bryllupet og syngingen. Hilsen fra

Sommerbrud, som gifter seg 1.juni 2002kyss.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Sommerbrud den 2002-03-19 20:21 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til anonym- jeg trenger din mail adr. for å gi deg åtte roser..har ikke lov til å skrive den her.

Sangen heter " They say it's wonderfull" Tror i hvertfall den er fra Porgy and Bess, mulig jeg tar feil. Egentlig er den laget for at to skal synge den, gutt og jente.Vet ikke om den passer i kirken.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...