Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Har dårlig råd og er belemret med et bad som burde vært pusset opp. Gamle fliser uten membran under, og en gyselig tapet. Den kan ikke males over. Må få fikset opp badet litt, og er ute etter gode råd som helst er rimelige...... Hva kan jeg gjøre, og hva koster ting? Feks å kaste ut badekaret og sette inn dusjkabinett, male gulv og legge tapet på veggene. Noen som vet hva dette koster, eller som har andre tips og råd til meg......
Plonk Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Vi pusset opp et lite bad for 5000 kroner for fire år siden. Da la vi på våtromstapet (med flisemønster), kjøpte ny vask og nytt dusjforheng. Det ble utrolig fint. Vi måtte kjøpe dusjkabinett for en midlertidig løsning senere (i et annet hus), og det billigste vi fikk tak i kostet rundt 4000 kroner. (Vi har det ennå men bruker det ikke, så du kan kjøpe det billig av meg hvis du bor på Vestlandet )
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Vel. De fleste tar jo full renovering og betaler over 100.000,- det har jeg ikke råd til. Tenker som en annen her inne ville gjøre, legge ny tapet, opplegg til vaskemaskin osb. Trenger tips til rimelige ideer, og fra noen som har gjort liknende ting som vet hva slikt ca kommer på. Men alle tips tas i mot med takk......
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Hei, Plonk igjen her :-) Det går godt an å gjøre det rimelig hvis du ikke må gjøre noe med røropplegg og sånt. Hvis du vil ha membran, vil jeg anbefale deg å bruke fagfolk. Men med dusjkabinett kan du faktisk greie deg uten. Vi pusset opp badet vårt i huset vi bor i nå, til 130 000 kroner. Det var et gammelt bad som neppe var gjort noe med siden 70-tallet, det var selvsagt ikke membran og forrige huseier hadde tre barn og hadde dusjet rett på flisene i årevis. Likevel var det ikke noen lekkasjer å snakke om bakom. Med dusjkabinett minimerer man vannpåvirkningen, og da tror jeg man kan leve lenge uten membran. Hvis du fjerner fliser og tapet, sparkler og pusser pent, kan du helt greit tapetsere over. For opplegg til vaskemaskin trenger du nok fagfolk, men det vil jo ikke ta dem så mange timene hvis det bare er det du skal. Kjøp et nytt stilig speil, bytt lampe, heng opp en plante, sånne ting, hvis du mest trenger kosmetiske triks. Nye baderomsmøbler trenger ikke koste en formue, og det gjør underverker. Som sagt, vi har prøvd begge ytterpunkter - vi fikk et helt supert bad til en femtusenlapp. Små ting kan gjøre stort utslag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå