Gå til innhold

Om det å bytte navn...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei dere.

Skjønner jeg her har funnet et forum fullt av eksperter.

Har selv ikke satt meg inn i noe når det gjelder dette med navnebytte.

Giftet meg på lørdag og sitter og vurderer om jeg skal sende inn navnebyttepapirene.

Men hva skjer videre etter dette?

Bankkort, førerkort, alle som sender meg post, universitetet???????

Hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde man skulle sende inn de papirene i forkant jeg! Du må vek kontakte alle de stedene du nevnte og endre det på egenhånd.

Gratulerer som Fru! :)

Gjest Fruktkake
Skrevet

Jeg kommer til å bytte navn en uke eller to etter vielsen. Tror jeg da. Man kan gjøre dette akkurat når man vil.

Deretter må du forandre alt selv. Bankkort, førerkort, pass... puh... og sende endring til alle kontakter slik man gjør når man flytter.

Skrevet

Jeg hadde tenkt å gjøre som deg, å ta navnebyttet en gang etter bryllupet, for jeg tenkte det var nok annet å styre med før...

Men så ble det ikke sånn, siden jeg er gravid, så ordner vi det med en gang.

Kommer vel til å ta dette med bank, venner, førerkort, pass o.l. litt over langen, for jeg har ikke laget den store forandringen på navnet, så det gamle er nesten rett. (Mangler bare ett navn.)

Alt av kontakter trenger informasjon, så om du sender ut beskjed ettersom hvem du får post fra, så vil du dekke de fleste.

Ellers er det vel greit å gå gjennom lommeboka og se hva slags bankkort o.l. du har liggende der som trenger det nye navnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...