Sauen Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Har funnet ut at jeg kanskje har festeblødning. Jeee! (kanskje... ) Alle opplysninger om det stemmer i hverfall! Har egentlig lyst å ta en test i dag (tirsdag23.mai), men forventer mens fredag eller lørdag. Er redd for å bli skuffet hvis jeg tar det før jeg forventer å få mensen. Når bruker man å få positiv test ift mensen? Kan jeg likevel få positivt svar hvis jeg tester dagene før mens, eller er dette sjelden? Kan du teste neg selv om du er gravid, fordi det er tidlig? Er så spent !!!!!
meta Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 (endret) Det varierer veldig når testen slår ut. Varierer fra person til person og test til test. En tommelfingerregel er vel at du venter til det har gått fra 10-14 dager etter el med å teste. Endel får positivt svar tidlig og før forventet mens, mens andre må vente opptil et par uker etter forventet mens før testen slår ut. hvilken dag er du på nå da? Lykke til! Endret 23. mai 2006 av meta
Sauen Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2006 mener du 10-14 dg etter SISTE EL? jeg hadde eggløsning 10 mai. Jeg fikk vel rosa utflod fredag 19. sånn circa. den fargede utfloden har kommet og gått, men de siste dagene har jeg hatt det hver dag. men i stad når jeg var på do var det lyserødt på papiret. Er det noe fargeforskjell? Har det noe å si om det er mer rødt enn rosa? Bruker ikke å få mellomblødninger. Kjenner litt ubehag i underlivet. ikke i eggstokkene som når jeg harr mensen, men lenger ned. Er dette vanlig? Vet ikke helt om jeg skjønte deg Meta når du spurte om "hvilken dag jeg er på"... er ikke helt inne på dette.
meta Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Dag 1 i syklusen er den dagen du får mensen. Altså min siste mens kom 2.mai. Dette er da dag 1. Eggløsning kommer i snitt 14 dager FØR neste mens. Gjennomsnittlig er en syklus ca 28 dager. Hvis min dag 1 er 2. mai er jeg i dag på dag 22. Jeg har sykluser på mellom 26 og 31 dager. Jeg setter da dag 30 som forventet dag for neste mens. Hvis du hadde eggløsning 10. mai er det ikke noe i veien for at kanskje kan prøve å teste.. Skjønte du?? Det ble litt teit forklart tror jeg
Sauen Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2006 Ble litt mye tall men jeg regnet ut på sånn EL-kalkulator før siste mens, sånn at jeg fant ut at jeh hadde EL 10. mai. Og det stemte veldig bra, fordi jeg fikk bla en stor klomp med utflod. Hadde siste EL-dag 16. mai. Har også en syklus på 28dg. veldig presis faktisk. Forventer mens 26. el 27. mai. Vet ikke helt hva jeg spør etter nå, men saken er vel den at jeg lurer på om jeg kan teste positivt selv om jeg ikke har fått menen enda..? Hvor stor sannsynlighet er det liksom, for synes det er så mange som skriver at des testet ikke positivt før det var gått mange uker (?) blir litt knotete dette
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #6 Skrevet 23. mai 2006 Hvis du hadde EL 10. mai så er du i dag DPO 13, altså 13 dager siden EL. I mitt hode betyr det at du kan teste i dag. Jeg mener å huske at det tidligste jeg har fått positiv test er 9 DPO. Svak strek da, men like fullt en strek. Hvis du tester med New Generation tror jeg den skal klare å slå ut. Tror også Clearblue har kommet med noen mer sensitive tester nå. Men hvis du tester må du ikke bli altfor skuffet om det ikke blir positivt resultat. Du er jo tidlig ute med testingen siden du ikke venter mens før nærmere helgen. Lykke til!!!
Sauen Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2006 Ok! Tusen takk begge! Får gjøre det i morgen tidlig (hvis jeg tør, er så redd for å bli skuffet) med det supre morgentisset Hvis jeg har festeblødning, er det vanlig å ha ubehag litt under der du vanligvis har vondt når du har mensen?
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #8 Skrevet 23. mai 2006 Hvis jeg har festeblødning, er det vanlig å ha ubehag litt under der du vanligvis har vondt når du har mensen? ← Nå er det jo de færreste som opplever å få en såkalt festeblødning, så hvis du nå har begynt å spotte (blø litt) og har mensensmerter er det nok sannsynligvis mensen som er på vei. En festeblødning vil vel oppstå i forbindelse med at eget fester seg, og dette inntrer jo en god stund før man venter mensen. Dvs at du først har eggløsning, så fester egget seg etter 4-5 dager (ca), dersom det ikke er noe egg som fester seg vil du få mensen som vanlig ca. 14 dager etter eggløsning. Festeblødning vil mao ikke inntre på samme tidspunkt som mensen normalt skulle kommet.
Sauen Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2006 Skulle ønske du tok feil, men nå jeg blødd kraftig. det rant ut av meg. ble skikkelig kvalm, og hadde sterke smerter. ikke sånn som jeg vanligvis har. føler meg rar i kroppen nå. litt svimmel og kvalm. sånn "feberfølelse". har lyst til å har skikkelig klomp i halsen... Jeg som håpte og trodde... var det mensen som kom for tidlig eller har jeg spontanabortert? det føltes ikke so det var mensen. får den jo ikke før tida...
Caramba Skrevet 23. mai 2006 #10 Skrevet 23. mai 2006 Høres desverre ut som mensen. En festeblødning skal ikke arte seg sånn, så vidt jeg vet.
Sauen Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #11 Skrevet 23. mai 2006 men jeg har da mensen til SAMME TID HELE TIDEN!!! ikke litt blødninger 14 dg FØR, som nå! åhhhh! er så sinnsykt skuffet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå