Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Vet ikke om jeg kan si spesifikt hva det er som gjør at MD forumlations skiller seg fra andre merker eller hvorfor det er så bra. Annet enn at det fungerer kjempebra for meg, jeg er helt kvise fri når jeg bruker MD (bruker det da hver eneste morgen og kveld). Jeg synes det er ganske dyrt og prøver ofte nye produkter, men vender alltid tilbake til MD for å reparere skadene. MD har noen produkter med fruktsyre(glkcol) og noen uten. Jeg bruker de med da glykolsyre, det er den mest effektive AHA for min hud. MD er det "billigste" produktet jeg har funnet med høy konsentrasjon av glykolsyre. Jeg har limt inn litt informasjon fra et annet forum nedefor. Fra ESD forum, ved deltaker Carekate Glycolic Acid ---------------------- Glycolic acid is the most popular alpha-hydroxy acid (AHA). It can exfoliate skin cells by breaking down the “glue” that holds skin cells together. Along with lactic acid, glycolic acid is an effective and well-researched AHA. Sånn jeg har forstått det så løser glykolsyren opp overflate smuss og gir eksfoliering dette er kjempebra og hjelper veldig mot eksisterende kviser, men for dyprens av porer og forebygging ( av kviser, sorteprikker og milia) så trenger du Salicylic Acid --------------------- Salicylic Acid is a beta hydroxy acid derived from the bark of the willow tree. Beta hydroxy acids (BHAs) are a larger molecule than their cousin, alpha hydroxy acids. The larger molecule size keeps the beta hydroxy acid on the surface of the skin allowing it to more effectively penetrate and exfoliate within the pore. Salicylic acid is best used on acne-prone and/or sensitive skin and the pore-cleansing properties of it make it a more effective comedone (i.e.: pore-clogging) fighter. Those with sensitive skin who cannot tolerate AHAs may find that they are able to use salicylic acid with good results. BHA acids have the ability to penetrate into the pore (AHAs do not), and thus can exfoliate inside the pore as well as on the surface of the skin which makes it especially effective for reducing blemishes, including blackheads and milia (aka: whiteheads). As an exfoliant, salicylic acid can actually increase the benefits of other therapies used in conjunction with it, however care should be taken to watch skin for signs of excessive irritation. If irritation occurs, then it would be a good idea to either decrease the frequency of use or else refrain from combining it with other therapies. For en salicylic dyprens bruker du den mye omtale Aspirin masken. Når dette er sagt så er jeg ingen hudpleier jeg kan bare beskrive hva som fungerer for meg. Jeg synes det er bra produkter med masse aktive ingredienser og lite parabener. Dessuten så er det ganske stor forskjell på MD produktene du er nødt til å se på hva innholdet er i de ulike produktene, f.eks MD uten glykolsyre hadde sikkert ikke vært særlig effektivt for meg som har problemer med kviser.
Gjest gjesta Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Er MD kun for dem med spesielle hud-issues?
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Nei, de har produkter til alle typer hud http://www.bareescentuals.com/mdf/ på denne siden kan du fylle ut et skjema så får du anbefalinger på hvilket produkter du bør velge. .Jeg vil anbefale deg å stikke innom en hudpleier de vet som regel hva som er best for din hud du trenger nødvendigvis ikke kjøpe noe bare stikke innom å få litt råd. Dersom ikke du har noen spesielle problemer, kanskje en hudpleie serie basert på natulige ingrediensener hadde vært noe. Da slipper du å tilføre kroppen mer kjemikalier en nødvendig. Det er ganske mange rimligere merker som har fått mye skryt. et eksempel er www.psfskincare.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå