Cognizance Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Hvis følelser for andre går på en skala fra bryr seg om - glad i - elsker. Jeg bryr meg om vennene mine. De nære familiemedlemmene er jeg glade i. Jeg har ei venninne som jeg er glad i, og i den relasjonen er det såpass mye romantisk spenning at hvis jeg hadde blitt sammen med noen andre, ville det ikke vært uproblematisk å fortsatt ha kontakt med henne. Jamfør spørsmålet om hvorvidt man kan ha venner av motsatt kjønn, uten at det er noe mer enn vennskap. For meg går grensa mellom at venner bryr jeg meg om, men hvis jeg blir glad i noen, så er det noe mer på gang Hvordan er det med deg?
Gjest Piper Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg har en venninne som jeg er kjempe glad i, og som jeg ville gjort veldig mye for. Jeg er glad i familien min også, men venninnen min kommer før de fleste i familien min. Men jeg ville ikke hatt noe kjærligheteforhold til henne Endret 23. mai 2006 av Piper
Tristessa Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har mange venner jeg bryr meg om, og noen jeg er oppriktig glad i. Jeg har for eksempel en kamerat som jeg er veldig glad i, uten at det er noen romantiske følelser inne i bildet. For min del er det mer som den glad-i-følelsen jeg har for broren min.
Pilar Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Hm - jeg har venner jeg bryr meg veldig mye om, men det tar lang tid før jeg kan si at jeg er glad i noen. Noen kan jeg aldri si det om, selv om de står meg veldig nære.
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Jeg er kjempeglad i de nærmeste vennene mine, og bryr meg om alle vennene mine.
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #6 Skrevet 23. mai 2006 Det kommer sikkert an på hvordan man definerer det å være glad i noen. Jeg har veldig mange venner, men jeg er glad i dem alle. Det er selvsagt noen jeg er mer glad i. Jeg bryr meg om folk som ikke er venner, men som jeg ser ofte, feks folk fra kullet mitt.
Ciara Skrevet 23. mai 2006 #7 Skrevet 23. mai 2006 Jeg legger ikke noe seksuelt i "glad i" om personer utenom familien. Jeg er kjempeglad i vennene mine, enten de er menn eller kvinner. "Elsker" er forbeholdt samboeren min, foreldrene mine og fremtidige barn. "Bry seg om" gjelder f.eks. kollegaene mine på jobben, eller andre som jeg liker, men som jeg ikke er direkte venn med heller.
Gjest Neffi Skrevet 23. mai 2006 #8 Skrevet 23. mai 2006 Jeg er glad i nære venner jeg har hatt lenge - ja ... veldig glad i de, som søsken ville kanskje noen sagt. - Men ikke helt, for jeg elsker mine søsken og mine foreldre. Jeg elsker mannen min på en annen måte, kan forelske meg i han, på en annen måte enn jeg elsker min nærmeste familie.
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #9 Skrevet 23. mai 2006 De menneskene jeg kategoriserer som venner er mennesker jeg er glad i, og det har ingen ting med romantiske følelser å gjøre. Jeg har også fjernere venner som jeg heller kaller kompiser og kamerater eller bekjente. Disse bryr jeg meg om, men de har ikke nådd stadiet "glad i" ennå. Familien er jeg glad i, jeg elsker dem vel egentlig... og jeg kan godt elske noen også uten at det er romantikk i det.
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #10 Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg har en stor familie som betyr alt for meg, men jeg ser også på venner som familie. Dette er menneskerj eg ikke kunne levd uten. Bestevenninnen min ser jeg f.eks. på som en søster. En annen venninne var jeg fast hos hver 1. juledag før, og besteforeldrene hennes besøkte meg på sykehuset og sånn. Var på cafe med en venninne og hennes mor for litt siden. Jeg synes det er flott at vi venninnene innlemmer hverandre i familiære ting, det er noe jeg setter veldig stor pris på i min vennegjeng Endret 23. mai 2006 av Frysepulver
Gjest Jente 19 Skrevet 23. mai 2006 #11 Skrevet 23. mai 2006 Sånne som jeg fester med og har overfladisk fohold til kaller jeg bare bekjente. Jeg bryr meg om dem. Vennene mine er folk jeg stoler på, kan snakke med om alt, ha det gøy med, som virkelig kjenner meg. De er jeg glad i. Familien er jeg også glad i. Og jeg elsker typen min.
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2006 #12 Skrevet 23. mai 2006 Jeg er glad i mange av vennen mine, noen mere enn andre, det skal jeg innrømme. Familien min, altså min mor og far er jeg veldig glad i også kjæresten min da, men han elsker jeg , det er noe annet. Jeg er også veldig glad i hunden.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #13 Skrevet 23. mai 2006 Jeg hater vennene mine. Det er nok gjensidig.
Mrs. K Skrevet 23. mai 2006 #14 Skrevet 23. mai 2006 Det er mange mennesker omkring meg, som jeg bryr meg om. Jeg er veldig glad i mine nærmeste venner og endel familie. Mann og barn elsker jeg.
mallina Skrevet 23. mai 2006 #15 Skrevet 23. mai 2006 Jeg elsker svigers, er glad i broren til mannen min, er glad i moren min, bryr meg om broren min. Bryr meg om venner, er glad i ei vennine.
iselin Skrevet 23. mai 2006 #16 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har mange venner jeg er glad i,og mange som jeg bryr meg om.... Jeg elsker barna mine,og er kjempeglad i mamma og søsknene mine,og andre i familien.. Samboeren min elsker jeg å,men på en annen måte.En måte man bare kan elske sin mann på.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #17 Skrevet 23. mai 2006 Jeg er da vel glad i vennene mine, tenkte jeg først. Men det er vel mer slik at jeg bryr meg veldig om mange av dem og er glad i endel. Spesielt guttene jeg er venner med nå, som jeg kanskje har hatt sterkere følelser for før.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #18 Skrevet 23. mai 2006 Man er ikke automatisk glad i sin familie. Det er ikke sikkert at de fortjener det. Men mange har venner som de har valgt selv, og som følger dem livet i gjennom. De kan man være veldig glade i!
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #19 Skrevet 23. mai 2006 Jeg er minst like glad i en av venninnene mine som familie, dvs søsken, foreldre, andre venner er jeg også veldig veldig glad i, noen bryr jeg meg om. Barn og en eventuell mann elsker jeg
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2006 #20 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har flere venner jeg er glad i, og enda flere som jeg bryr meg veldig mye om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå