Gå til innhold

forlover til frisør

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_laika_*
Skrevet

om forlveren min skal til frisør.... hvem betaler?

er det vanlig at jeg gjør det? eller er det vanlig hun gjør det selv?

vi er 5 i familien som skal til frisør jeg min mann og våre 3 barn... så det blir vanvittig dyrt om vi skla betale forlverne våres oxo

hilen laika

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun skal da betale for sin egen kjole ikke sant?

Helt naturlig for meg at hun selv betaler for frisøren.....hun trenger jo ikke gå til frisør dersom hun ikke vil....

Gjest Piper
Skrevet

Det er mange bruder som betaler frisøren for forloveren sin, men det er ikke dermed sagt at alle må gjøre det.

Du velger selv om du ønsker å betale dette for henne

Skrevet

Jeg har valgt å betale for at forloveren min skal få satt opp håret på bryllupsdagen. synes det er en hyggelig gest til ei veldig god vennine som virkelig har stilt opp for meg.

Me

Skrevet

Vi har ikke frisør på dagen så vi ordner hverandres hår! Det blir utrolig koselig! :)

Du behøver ikke spandere frisør på henne. Men mange gjør det som en slags takk og fin gest.

Jeg har betalt kjolene til mine forlovere. :)

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke du skal betale for det hvis du ikke synes du har råd til det! Selv bestemte jeg meg for å betale for min forlover, og det sa jeg til henne før jul fordi jeg synes det var koselig som takk for at det er en liten "jobb" de gjør for bruden. MEN det som har skjedd har jo vært at hun har ikke gjort noe i det hele tatt, ikke et spørsmål om hvordan det går på noen som helst måte, ei heller arrangering av utdrikningslag som til slutt en annen god venninne av meg måtte gjøre... Jeg forventer ikke så fryktelig mye av forloveren, men det går jo an i det minste å tenke litt på andre i en sånn situasjon. Det høres sikkert litt kjipt ut, men jeg synes faktisk det er litt surt å betale masse penger for frisør til henne når hun ikke har gjort noe for meg hele planleggingsåret. Hun ville heller ikke holde tale etc...

Uansett tilbake til deg og frisøren; det viktigste er jo som sagt om du føler du har råd til det... og jeg er enig som det ble sagt her at forlover MÅ jo ikke til frisøren heller liksom...

Gjest Wasabi
Skrevet

Jeg har vært forlover to ganger. Den ene gangen betalte min venninne for frisør (med håroppsett og sminke) da vi var sammen i salongen i timene før vielsen. Den andre gangen var ikke dette et tema da bruden hadde privat frisørbesøk hjemme som ordnet hår/sminke til henne. Dermed dro jeg selv til frisørsalong og fikk ordnet håret og sminket meg selv (og så var jeg sammen med bruden fram til vielsen). Av sistnevnte brud fikk jeg en flott blomsterbukett levert på døren etter bryllupet som takk for innsatsen.

Da jeg selv var brud betalte jeg hår/sminke for min forlover som en takk for alt hun hadde gjort for meg. Min mann betalte leie av antrekk til sin forlover.

Det er mange måter å gjøre dette på men jeg syns uansett man bør gi en liten oppmerksomhet til forloveren sin, og jeg syns selv jeg fortjente det da jeg var forlover! Men dette trenger da slett ikke koste mye penger, det er faktisk tanken som teller..

Gjest BecomingBride ii
Skrevet

Vi har betalt flyreisen for våre forlovere (bryllupet står ca 200 mil herfra), og de får bo gratis på hjemgården min.

Vi betaler ikke frisør til verken mannens eller min forlover.

Jeg skal sette opp håret til min forlover på morgenen, jeg har frisørbakgrunn og har prøvd på henne en vakker frisyre som er utrolig enkel og rask å sette opp.

Jeg tror nok ikke at jeg hadde spandert på henne frisør selv om jeg ikke hadde satt opp håret hennes, nettopp fordi vi har betalt reisen.

Det vanker nok heller en fin blomsterbukett eller noe i ettertid som takk for hjelpen :)

Skrevet

Ønsket å gi forloveren min noe tilbake og spurte henne om hun ville ha overnatting på hotell (kan også få bo privat dersom de ønsker), kjole eller frisør. Hun valgte frisør og sminke, så da blir det det. Tenker og evt. kjøpe med en liten hilsen fra bryllupsreisen i tillegg.

Om det hadde vært meg som skulle være forlover, så hadde jeg ikke reagert om jeg ikke hadde fått noe som helst. Syns det bør være opp til hver enkelt. Personlig hadde jeg syns det hadde vært en ære og blitt spurt om å være min venninnes forlover, og hadde ikke forventet å få noe som helst, men må jo innrømme at det alltids er koselig med en liten oppmerksomhet, f.eks en blomsterbukett :)

Skrevet

Jeg betaler nok ikke for håroppsett til min forlover på dagen, men hun får en blomst til å ha i håret, som matcher brystbuketter og brudebukett. Denne er det jo en selvfølge at vi spanderer på henne.

Og så vil hun nok få en ordentlig "takk for hjelpen"-gave i ettertid! Hun har vært fantastisk, og det vil jeg hun skal vite! :)

Gjest Gjest
Skrevet

men skal forloveren bære blomster selv?

Skrevet
men skal forloveren bære blomster selv?

Hun bør jo ha hendene fri, for hun skal jo gjerne holde brudebuketten under vielsen. Det er derfor min får en å ha i håret.

Skrevet

Jeg betalte frisør for min forlover, men hun skulle ikke ha det spesielt oppsatt. Så det ble bare vasket, klippet og ordnet - omtrent som når man vanligvis er hos frisøren, bare litt ekstra stæsj. Frisøren ordnet forloveren min mens jeg satt med hårruller og sånt. Tror ikke forloveren min hadde reagert om jeg hadde sagt at hun måtte betale for det selv, men synes det var fint å kunne spandere det på henne - var jo ikke så stor utgift heller da.

Skrevet

Har ikke bestemt meg enda. Må sjekke priser og sånt først. Og se hvor mye penger vi har...er det nor til overs vil jeg gjerne spandere på henne...

Skrevet

Ja, det med priser irriterer meg egentlig litt. Frisøren kunne ikke oppgi noen konkret pris på hverken meg eller forlover, fikk en makspris for meg selv da, men ikke forlover så vi får se... Vi overlever vel det, tenker jeg, men litt irriterende når jeg spør..

Skrevet
om forlveren min skal til frisør.... hvem betaler?

er det vanlig at jeg gjør det? eller er det vanlig hun gjør det selv?

vi er 5 i familien som skal til frisør jeg min mann og våre 3 barn... så det blir vanvittig dyrt om vi skla betale forlverne våres oxo

hilen laika

Jeg har 2 forlovere og betaler halve regningen på hår og sminke for hver av dem.

Skrevet

Jeg ville spandere frisør på forlover, men frisøren nektet å ta betalt, og la det inn som ekstraservice på bryllupsdagen. kjempehyggelig gjort!

Skrevet

Jeg har betalt for min forlovers oppsetting av hår hos frisøren, samt sminking.

Til samboers forlover, betaler vi hotellovernattingen. Vi syns det er helt naturlig at vi gir noe igjen til de.

Men når det er sagt, tror jeg nok mange er veldig stolte av å bare få det ærefulle oppdraget, så ikke alle forventer noen gave!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...