Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei! I og med at jeg ikke tør å dele dette med andre får jeg gjøre det her :forvirret:

Jeg er 20 år og jomfru! Synes det er helt jævlig, føler meg lite kvinnelig og attraktiv osv. Jeg vil legge mye av "skylden" på en vanskelig ungdomstid med mange psykiske problemer. Nå er jeg i midlertid på bedringens vei, og har vært det lenge! Men jeg har vanskeligheter med å knytte meg til andre mennesker, og da spesielt intimt. Har store problemer med kroppskontakt, selv fra min nærmeste familie. Jeg har så utrolig lyst til å få gjort noe med dette og bli "normal" men aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Går til psykiater men klarer ikke å fortelle han dette selv om jeg er veldig åpen på alle andre felt. (Har også vært hos en del kvinnelige psykologer, men har ikke fikset å prate om det til de heller)

Hva gjør jeg? Har så utrolig lyst på kjæreste (først og fremst sex, hehe. Det andre får komme senere :sjarmor: )

Klem Mie

Videoannonse
Annonse
Gjest splæsj
Skrevet

Det finnes mange 20-åringer som ikke har hatt sex. :)

Å ha sex nå, ville antageligvis gjøre vondt verre, siden du har mange usorterte følelser som du trenger å ordne opp i først. En god begynnelse vil være å snakke med psykiateren om det. (og det vet du vel innerst inne og?)

Dessuten; Sex er i mange tilfeller oppskrytt.

Gjest Gjest
Skrevet

Det første du må gjøre er jo å innse at du ikke er unormal på noen måte. Det er slett ikke uvanlig å være 20 år og jomfru. Jeg vil tør å påstå at det er SVÆRT vanlig. Men de færreste snakker jo høyt om sexlivet sitt til fremmede mennesker, så det er ikke så lett å vite.

Og HVORFOR ønsker du så sterkt å ha sex? Fordi "alle andre" har hatt det? "Alle andre" har ikke hatt det, det er bare et inntrykk man har fordi samfunnet har blitt så seksualisert. Hvis du har problemer med nærkontakt selv med din egen familie, synes jeg du skal begynne der. Jeg har hatt sex, men jeg må nok være ærlig og si at mange av samleiene kunne jeg gjerne ha byttet bort mot en varm klem fra min mor! (Ja, uten sammenligning forøvrig altså, jeg bare mener at en myk mammaklem er fantastisk godt, mens en del samleier er like kjedelig som flatbrød...) Så jeg vil påstå at du går glipp av mer iom at du sliter med å ha nærkontakt med mennsker, enn du går glipp av ved å vente med sex en liten stund til. Hør på erfarne fjellfolk: sex er oppskrytt. Og: jeg vil heller ha en kjæreste og ikkeno sex, enn sex og ikkeno kjæreste.

Gjest Gjest
Skrevet
Og HVORFOR ønsker du så sterkt å ha sex? Fordi "alle andre" har hatt det? "Alle andre" har ikke hatt det, det er bare et inntrykk man har fordi samfunnet har blitt så seksualisert. Hvis du har problemer med nærkontakt selv med din egen familie, synes jeg du skal begynne der. Jeg har hatt sex, men jeg må nok være ærlig og si at mange av samleiene kunne jeg gjerne ha byttet bort mot en varm klem fra min mor! (Ja, uten sammenligning forøvrig altså, jeg bare mener at en myk mammaklem er fantastisk godt, mens en del samleier er like kjedelig som flatbrød...) Så jeg vil påstå at du går glipp av mer iom at du sliter med å ha nærkontakt med mennsker, enn du går glipp av ved å vente med sex en liten stund til. Hør på erfarne fjellfolk: sex er oppskrytt. Og: jeg vil heller ha en kjæreste og ikkeno sex, enn sex og ikkeno kjæreste.

Det kan jo hende hun har lyst på sex fordi hun er kåt, da ;)

En varm klem fra mor er vel og bra, men kan på ingen måte erstatte intim nærkontakt.

Skrevet

Jeg er 21, og har flere venninner som ikke har hatt sex enda.

Det beste for deg ville kanskje være å finne deg en gutt du blir trygg på, så kan dere gå rolig fremover sammen.

Tror det ville vært dumt å bare hatt sex for sexens skyld.

Lykke til, håper alt ordner seg for deg :klem:

Skrevet
Jeg har så utrolig lyst til å få gjort noe med dette og bli "normal" men aner ikke hva jeg skal gjøre med det.

Jeg synes dette høres ut som et fryktelig dårlig utgangspunkt. For det første er det ikke spesielt dramatisk å være 20 år og jomfru, og for det andre så forandrer det ikke på noenting som helst for deg når resten av verdens befolkning debuterer. Du er den du er uavhenging av andre personers sex-liv.

Mye sunnere enn å jage etter å oppfylle normalitetsidealer er det å akseptere seg selv for den er er, med gode og dårlige sider, styrker og begrensninger.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde sex første gangen fordi "alle andre" hadde gjort det.

Det hadde de selvfølgelig ikke.

Og jeg kunne ønske min første gang var annerledes enn den ble.

Heller kjæreste og ikkeno sex enn sex og ikkeno kjæreste.

Gjest Gjest
Skrevet
Heller kjæreste og ikkeno sex enn sex og ikkeno kjæreste.

Da hadde vel ikke det forholdet vart lenge kan jeg tenke meg!

Heller fast kjæreste og sex enn ingen kjæreste og sex???

Skrevet

du er helt normal! har faktisk et par venninner på 22 som heller ennå ikke har hatt sex. dette er begrunnet i at de ikke har hatt noen orntlige seriøse forhold ennå..

og, en anbefaling fra min side: ikke ha sex med noen for første gangen på en one-night-stand eller lignende. det er mye skjønnere om du venter til du får en kjæreste, noen du stoler og er trygg på :)

Skrevet

ironisk nok vil jeg si at slapp av, du er ikke unormal og det kommer helt sikkert etter hvert. ironisk fordi jeg sjøl er 17 og jomfru og synes det er litt stress. men jeg er bare ung og dum.

vi får trøste oss med at det snart blir vår tur og :klem:

Gjest Jente 20
Skrevet

I min nærmeste vennegjeng, som er en gjeng på omtrent ti 20åringer, så er faktisk fire stykker jomfruer... Alle er fine, morsomme, og smarte mennesker som av tilfeldigheter ikke har gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...