Transe Skrevet 23. mai 2006 #41 Skrevet 23. mai 2006 Livet er for kort til å gå rundt å hate. Men i nablaget er det ett par som ødelegger for alle, ikke bare meg, som jeg tror jeg må si jeg hater.
Gjest Piper Skrevet 23. mai 2006 #42 Skrevet 23. mai 2006 Bruker ikke ord som hater, men om det er ordet å bruke etter missliker vil jeg si at jeg hater en perosn utrolig mye. Det har ikke noe med hva han har gjort meg, men hva han har gjort min sønn. Kommer aldri til å tilig han for det, men har ingen som helst problemer med å ikke tenke på han i hverdagen. Så hatet ødelegger meg ikke, for har vel mer fått en likegyldig holdning til han.
BlackBerry Skrevet 23. mai 2006 #43 Skrevet 23. mai 2006 For å sitere fra "Frustrerte Fruer": "Det motsatte av kjærlighet er likegyldighet, at man hater betyr egentlig at man bryr seg" Eller no sånt...
hustufta Skrevet 23. mai 2006 #44 Skrevet 23. mai 2006 Kjenner ingen jeg direkte hate, men misliker veldig sterkt!
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2006 #46 Skrevet 23. mai 2006 Jeg kan komme med et skrekkens eksempel til deg: Datteren min sliter med rusproblemer og har opplevd diverse voldtekter i den forbindelse, men den verste var da to stykker grisebanket henne, brant henne med sigaretter og mishandlet henne ganske så grovt. Synes du virkelig at det er noe jeg skal tilgi dem? Skal man tilgi folk som er så direkte ONDE? Hun er naiv og godtroende og har vanskelig for å tro vondt om noen... å tilgi disse mennene vil for meg være det samme som å godta det de har gjort. Hadde jeg visst hvem de var skulle det kostet meg én kalori å slette dem fra denne verdenen. ← Det skjønner jeg veldig godt.!
Samantha Skrevet 23. mai 2006 #47 Skrevet 23. mai 2006 Eg hatar ingen nei. Ikkje fordi at eg er prinsipielt imot det å hate nokon, at eg meinar det er betre å tilgi og liknande svada. Men rett og slett fordi eg ikkje har nokon å hate. Livet er ganske bra og folk flest er ganske greie med meg syns eg Viss nokon hadde voldtatt meg eller nokon eg kjenner, eller nokon hadde drept nokon eg kjenner, så hadde eg garantert hata den personen. Mest sannsynlig resten av livet mitt. Kan sikkert vere at eg kunne ha hata folk for mindre ekstreme ting også, eg veit ikkje heilt.
Gjest BagLady Skrevet 23. mai 2006 #48 Skrevet 23. mai 2006 Selv hater jeg ingen. Det finnes en som jeg kanskje burde hate, men det var så slitsomt, så slitsomt å hate ham og det gjorde ikke saken noe bedre. Det beste jeg kunne gjøre for meg selv var å ordne opp i livet mitt og ha det fint. I dag tenker jeg på det hele med bittersøt nostalgi og vet med meg selv at uten det som hadde skjedd hadde jeg aldri vært den personen jeg er i dag. Men dersom noen hadde skadet barna mine, ja der har Mysan min fulle forståelse
Gjest Hippopotamus Skrevet 23. mai 2006 #49 Skrevet 23. mai 2006 Ja, det finnes noen få mennesker jeg hater. Og jeg har god grunn.
Mezzo Skrevet 24. mai 2006 #50 Skrevet 24. mai 2006 Ikke akkurat hater, men jeg har en i livet mitt jeg misliker sterkt. Har faktisk aldri mislikt noen så til de grader. Det er en lang historie til hvorfor, så den lar jeg ligge - men for å si det sånn så har jeg god grunn til å mislike vedkommende...
Mossa Skrevet 24. mai 2006 #51 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har hatet...men det er nå snudd til total likegyldighet.
Gjest 2324 Skrevet 24. mai 2006 #52 Skrevet 24. mai 2006 Nei jeg hater ingen, tror ikke det er noen jeg misliker sterkt en gang. Har fått mange slag i trynet av diverse personer oppgjennom livet mitt, men selv om jeg ikke har tilgitt dem, hater jeg de ikke.
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #53 Skrevet 24. mai 2006 Jeg påstar til tider at jeg hater naboen... Men det er vel bare frustasjon over hvor ufattelig dum hun er.
Gjest Embla s Skrevet 24. mai 2006 #54 Skrevet 24. mai 2006 Nei jeg hater ingen (men skjønner godt at Mysan hater de som har misshandlet hennes datter!!). Er heller ingen jeg kan si at jeg missliker sterkt som jeg kan komme på. Men det er mange som kan irritere meg der og da og jeg blir fort sur på folk for ting der og da. Men syns alle jeg har møtt har hatt noe likandes over seg til tross for enkelt episoder/enkelt svakheter. Å feks hate noen fordi de er dumme eller irriterer deg skjønner jeg svært lite av.
Gjest lurven Skrevet 24. mai 2006 #55 Skrevet 24. mai 2006 jeg hater ingen jeg, det er noen jeg misliker men de holder jeg meg unna og bruker ingen tid til å tenke på de
Gjest King James Skrevet 24. mai 2006 #56 Skrevet 24. mai 2006 Nei jeg har viktigere ting og bruke min energi på en og gå rundt og hate folk. Eller misslike folk
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #57 Skrevet 24. mai 2006 Jo, jeg har to stykker jeg hater. Men hatet varierer. Noen ganger er det sterkt og altoppslukende og jeg bruker enormt med energi på å tenke på disse menneskene. Andre ganger vet jeg ikke helt om jeg bare misliker de sterkt eller om jeg hater de fremdeles, da er følelsene litt mer likegyldig og jeg bruker lite tid på å fundere over det de har gjort mot meg. uansett,-hadde aldri kunnet skade disse to, selv om ingen fant det ut. MEN,-om de hadde møtt en trailer front mot front så hadde det passet meg utmerket. Å hate er slitsomt, jeg jobber hver dag for å få likegyldigheten til å ta over for hatet.
Gjest 1111 Skrevet 24. mai 2006 #58 Skrevet 24. mai 2006 Jeg hater ingen, men det er noen jeg misliker sterkt.
Gjest Chrizzy Skrevet 24. mai 2006 #59 Skrevet 24. mai 2006 Jeg hater ingen, tror ikke jeg noengang har gjort det (egentlig). Jeg er også av den formeningen at man skal tilgi. Jeg har opplevd en situasjon som skulle/kunne få meg til å hate, og jeg slet faktisk med at jeg ikke klarte å hate. Men i dag kan jeg med handa på hjertet si at jeg er i stand til å hate, slik at jeg kanskje aldrig vil tilgi. Det er fordi jeg har fått barn...
Vela Skrevet 24. mai 2006 #60 Skrevet 24. mai 2006 Enig med flere her. tror ingen har gjort med noe så ille at jeg vil si rett ut at jeg hater dem. (Heldigvis..) Men misliker flere som har såret meg eller andre jeg bryr meg om. Ellers skal det sier at jeg er veldig veldig glad i mange også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå