Gå til innhold

Hater du noen?

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Alle har vi vel noen vi misliker, men vil du si at det finnes et menneske du virkelig hater? Hva legger du i begrepet?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det finnes mennesker jeg hater ja, men gidder ikke legge ut grunnen her.

Nærer et midlertidig hat mot vaktmesteren som åpenbart er foret med ull innenfor huden, for han har skrudd av sentralfyren, og det er den eneste varmekilden her! På høsten skrudde han den på tidlig, var for varmt nesten til tider, men nå skal han spare! :frustrert:

Skrevet

Finnes nok mennesker jeg missliker...

Men hater... Nei, det blir for sterkt...

Gjest splæsj
Skrevet

Nei! :overrasket: Hvorfor skulle jeg det? Hva hjelper vel det? Det er ingen vits i å gå rundt og være bitter. Jeg er ikke kristen, men at man skal tilgi den som har gjort deg vondt, synes jeg er en fin filosofi.

Gjest camillo
Skrevet
Nei!  :overrasket: Hvorfor skulle jeg det? Hva hjelper vel det? Det er ingen vits i å gå rundt og være bitter. Jeg er ikke kristen, men at man skal tilgi den som har gjort deg vondt, synes jeg er en fin filosofi.

Det er vel ikke alltid at teori og praksis stemmer helt overens... ;)

Skrevet

Nei, jeg hater ingen. Det er mange jeg misliker sterkt, men ikke hater.

Gjest splæsj
Skrevet (endret)
Det er vel ikke alltid at teori og praksis stemmer helt overens...  ;)

Klart. Folk er forskjllige. Det er langt enklere å hate enn å tilgi. ( ;) )

Endret av G. Sky
Gjest camillo
Skrevet
Klart. Folk er forskjllige. Det er langt enklere å hate enn å tilgi. (  ;)  )

Uten tvil.

Men poenget mitt er at det er jo også forskjell på situasjoner. Selv om man ideelt sett kanskje skulle kommet over det, kan jeg fint se for meg situasjoner hvor de færreste ville klart/ønsket å tilgi noe som helst.

Gjest splæsj
Skrevet (endret)

Og da kommer vi tilbake til svaret mitt som du siterte.

... La meg gjette, nå vil du komme med et skrekkens eksempel, og spørre om jeg ville tilgitt i en slik situasjon? Svaret mitt ville fremdeles vært ja.

Endret av G. Sky
Gjest camillo
Skrevet
Og da kommer vi tilbake til svaret mitt som du siterte.

... La meg gjette, nå vil du komme med et skrekkens eksempel, og spørre om jeg ville tilgitt i en slik situasjon? Svaret mitt ville fremdeles vært ja.

Nei, jeg er ikke ute etter å diskutere deg, jeg snakker generelt.

Gjest splæsj
Skrevet

Du siterte meg jo, og var uenig, blir ikke det en diskusjon? Men for all del, vi kan gjerne snakke generelt også, ha det koselig og sånn.

Gjest camillo
Skrevet
Du siterte meg jo, og var uenig, blir ikke det en diskusjon? Men for all del, vi kan gjerne snakke generelt også, ha det koselig og sånn.

:ler: Ja, det må vi passe på altså.

Nei, jeg skjønte bare ikke helt hva vi diskuterer - jeg påpekte bare at det ikke alltid er like lett å tilgi selv om man skulle gjort det ideelt sett. Hva du klarer/ønsker vet jo ikke jeg noe om, men jeg tror det ofte er lett å si at man hadde gjort det og det i en tenkt situasjon, uten at det dermed ville skjedd om man faktisk opplevde det.

Gjest splæsj
Skrevet
:ler: Ja, det må vi passe på altså.

Nei, jeg skjønte bare ikke helt hva vi diskuterer - jeg påpekte bare at det ikke alltid er like lett å tilgi selv om man skulle gjort det ideelt sett. Hva du klarer/ønsker vet jo ikke jeg noe om, men jeg tror det ofte er lett å si at man hadde gjort det og det i en tenkt situasjon, uten at det dermed ville skjedd om man faktisk opplevde det.

Aha! Og dermed går vi over til det mer personlige igjen. Siden du begynner å snakke om meg, så kan jeg godt svare på det: Ja, jeg har vært i en slik situasjon. Og, jeg hater som sagt ingen.

Gjest camillo
Skrevet
Aha! Og dermed går vi over til det mer personlige igjen. Siden du begynner å snakke om meg, så kan jeg godt svare på det: Ja, jeg har vært i en slik situasjon. Og, jeg hater som sagt ingen.

Men i all verden, da.

Det er helt i orden.

Gjest splæsj
Skrevet

Vel, jeg svarte i tråd med det du siterte meg på.

Gjest Shadowlyn
Skrevet

Jeg har kanskje gjort det, men hater ingen nå. Heldigvis.

Gjest Gjest
Skrevet
Noen som *hater* hverandre snart ?  ;)

:ler: Hattråden ble brått litt hatsk :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...