Gjest LoisLane Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Alle har vi vel noen vi misliker, men vil du si at det finnes et menneske du virkelig hater? Hva legger du i begrepet?
Gjest gjest1 Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Det finnes mennesker jeg hater ja, men gidder ikke legge ut grunnen her. Nærer et midlertidig hat mot vaktmesteren som åpenbart er foret med ull innenfor huden, for han har skrudd av sentralfyren, og det er den eneste varmekilden her! På høsten skrudde han den på tidlig, var for varmt nesten til tider, men nå skal han spare!
Ugla Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Finnes nok mennesker jeg missliker... Men hater... Nei, det blir for sterkt...
Gjest splæsj Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Nei! Hvorfor skulle jeg det? Hva hjelper vel det? Det er ingen vits i å gå rundt og være bitter. Jeg er ikke kristen, men at man skal tilgi den som har gjort deg vondt, synes jeg er en fin filosofi.
Gjest camillo Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Nei! Hvorfor skulle jeg det? Hva hjelper vel det? Det er ingen vits i å gå rundt og være bitter. Jeg er ikke kristen, men at man skal tilgi den som har gjort deg vondt, synes jeg er en fin filosofi. ← Det er vel ikke alltid at teori og praksis stemmer helt overens...
Arkana Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Nei, jeg hater ingen. Det er mange jeg misliker sterkt, men ikke hater.
Gjest splæsj Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 (endret) Det er vel ikke alltid at teori og praksis stemmer helt overens... ← Klart. Folk er forskjllige. Det er langt enklere å hate enn å tilgi. ( ) Endret 22. mai 2006 av G. Sky
Gjest camillo Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 Klart. Folk er forskjllige. Det er langt enklere å hate enn å tilgi. ( ) ← Uten tvil. Men poenget mitt er at det er jo også forskjell på situasjoner. Selv om man ideelt sett kanskje skulle kommet over det, kan jeg fint se for meg situasjoner hvor de færreste ville klart/ønsket å tilgi noe som helst.
Gjest splæsj Skrevet 22. mai 2006 #11 Skrevet 22. mai 2006 (endret) Og da kommer vi tilbake til svaret mitt som du siterte. ... La meg gjette, nå vil du komme med et skrekkens eksempel, og spørre om jeg ville tilgitt i en slik situasjon? Svaret mitt ville fremdeles vært ja. Endret 22. mai 2006 av G. Sky
Gjest camillo Skrevet 22. mai 2006 #12 Skrevet 22. mai 2006 Og da kommer vi tilbake til svaret mitt som du siterte. ... La meg gjette, nå vil du komme med et skrekkens eksempel, og spørre om jeg ville tilgitt i en slik situasjon? Svaret mitt ville fremdeles vært ja. ← Nei, jeg er ikke ute etter å diskutere deg, jeg snakker generelt.
Gjest splæsj Skrevet 22. mai 2006 #13 Skrevet 22. mai 2006 Du siterte meg jo, og var uenig, blir ikke det en diskusjon? Men for all del, vi kan gjerne snakke generelt også, ha det koselig og sånn.
Gjest camillo Skrevet 23. mai 2006 #14 Skrevet 23. mai 2006 Du siterte meg jo, og var uenig, blir ikke det en diskusjon? Men for all del, vi kan gjerne snakke generelt også, ha det koselig og sånn. ← Ja, det må vi passe på altså. Nei, jeg skjønte bare ikke helt hva vi diskuterer - jeg påpekte bare at det ikke alltid er like lett å tilgi selv om man skulle gjort det ideelt sett. Hva du klarer/ønsker vet jo ikke jeg noe om, men jeg tror det ofte er lett å si at man hadde gjort det og det i en tenkt situasjon, uten at det dermed ville skjedd om man faktisk opplevde det.
Gjest splæsj Skrevet 23. mai 2006 #15 Skrevet 23. mai 2006 Ja, det må vi passe på altså. Nei, jeg skjønte bare ikke helt hva vi diskuterer - jeg påpekte bare at det ikke alltid er like lett å tilgi selv om man skulle gjort det ideelt sett. Hva du klarer/ønsker vet jo ikke jeg noe om, men jeg tror det ofte er lett å si at man hadde gjort det og det i en tenkt situasjon, uten at det dermed ville skjedd om man faktisk opplevde det. ← Aha! Og dermed går vi over til det mer personlige igjen. Siden du begynner å snakke om meg, så kan jeg godt svare på det: Ja, jeg har vært i en slik situasjon. Og, jeg hater som sagt ingen.
Gjest camillo Skrevet 23. mai 2006 #16 Skrevet 23. mai 2006 Aha! Og dermed går vi over til det mer personlige igjen. Siden du begynner å snakke om meg, så kan jeg godt svare på det: Ja, jeg har vært i en slik situasjon. Og, jeg hater som sagt ingen. ← Men i all verden, da. Det er helt i orden.
Gjest splæsj Skrevet 23. mai 2006 #17 Skrevet 23. mai 2006 Vel, jeg svarte i tråd med det du siterte meg på.
Gjest Shadowlyn Skrevet 23. mai 2006 #19 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har kanskje gjort det, men hater ingen nå. Heldigvis.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #20 Skrevet 23. mai 2006 Noen som *hater* hverandre snart ? ← Hattråden ble brått litt hatsk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå