Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mor26
Skrevet

:) Jeg er en jente poå 26 år med en datter på 6 år. Jeg har ny samboer og er helt ferdig med barnefaren på den måten. Det har vært slutt med oss i 4 år, og vi deler datteren vår 50-50. Og det fungerer igrunnen utmerket. Han er 25 år.

Han er vel det en kan kalle en flott gutt, med en sjarm som kan sjarmere en gråstein :) Og dette vet han, det begynner rett og slett å bli flaut. De helgene han ikke har dattern vår er han konstant på fylla å byen med kameratene som og er single. De er vel ikke akkurat av den typen med høyest moral :) Vi bor bare noen hundre meter fra en annen, for datteren vår går jo i barnehage, å skal begynne på skole til høsten, det er grunnen til at vi bor sånn i nærheten av en annen. Er greit å bo i gå avstand fra skolen og barnehagen.

Dette høres jo kanskje litt dumt ut, men annen hver helg forlater ei eller annen jente det huset hans lørdag og søndags formiddag, og det er alltid noen nye, jeg vet at naboer ler litt og snakker litt om det :rodme::rodme: og en del av disse naboene er foreldre til unger som dattera vår skal gå på skole med, og som hun går i barnehage med nå. Er nesten litt flaut og ha ett barn med ham. Han involverer aldri dattera våres med alle disse jentene, men ja. Er litt bekymra for hva folk sier om faren til dattera vår, han er en kjempe god far, det er ikke det. Men han er en PLAYER, og driter egentli i om han sårer folk, eneste personen han aldri kunne såret er vel dattera våres,og kameratene da, de er jo av samme ulla :)

Og de er viktige for ham..

Men kan jeg si noe til ham, og be ham tenke på ryktet sitt, siden han har en datter, han har også vært borti en del damer herifra hvor vi bor. Jeg sier ikke dette for at jeg er sjalu, for det er jeg ikke, jeg kunne aldri tenkt meg å hatt ham tilbake, og jeg tror ikke han heller ville hatt meg tilbake.. :)

Gi meg noen tilbakemeldinger da, selv om dette kanskje høres helt dumt ut.. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Jeg syns du heller kan ta en prat med naboene dine, jeg. Fortell dem, at dem ikke har noe med hvem faren til en eller annen i borettslaget har med seg hjem. :)

Endret av Jalileh
Skrevet

Jeg ville latt eksen leve sitt liv slik han vil ,så lenge det ikke går utover datteren din...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville nevnt for han at det snakkes om han, og bedt han tenke på ryktet sitt.

Har man fått et barn, så er det tross alt mange ting som forandrer seg. Man kan ikke alltid leve akkurat sånn man pleide før man fikk barn. Det går iallefall an å være litt diskret, og gjøre ting på en annen måte...

Selv om det ikke direkte går ut over datteren, vil det nok merkes for henne også etterhvert, dersom faren stemples som en rundbrenner.

Så ja, jeg synes absolutt at du kan tipse han om dette, på en fin måte.

Forresten så lurer jeg litt på om det ville vært verre om det var HUN, altså moren, som oppførte seg på denne måten??

Ja, det tror jeg. Da hadde hun blitt kalt hore, og hvem vil vel ha en hore til mor?

Skrevet

Dette er jo strengt tatt ikke noe hverken naboene eller du har noe med, men i motsetning til deg har ikke naboene forstått det. Forstår imidlertid bekymringen din fordi slike ting er gjerne oppfattes av ganske små barn og særlig når de voksne tisker og hvisker om det (Eller sannsynligvis nettopp derfor...) og det er ikke utenkelig at det vil falle en og annen kommentar som datteren din også får med seg.

Å ta det opp med naboene blir vel litt drøyt! Da får de sannsynligvis enda mer vann på mølla! Jeg synes imidlertid du godt kan ta det opp med barnefaren, men da gjerne i en humoristisk tone. Hvis han ellers er en oppegående fyr, forstår han sikkert at han bør utvise litt mer diskresjon. (Les; Sende damene hjem før det blir lyst eller bli med hjem til dem i stedet).

Skrevet

Nei, dette har hverken du eller naboene noe med.

Din eks må få leve sitt eget liv, og så lenge denne dametrafikken ikke går utover din datter må han få gjøre som han vil - uten innblanding.

Gjest Godjenta79
Skrevet
Jeg syns du heller kan ta en prat med naboene dine, jeg. Fortell dem, at dem ikke har noe med hvem faren til en eller annen i borettslaget har med seg hjem. :)

Helt enig, HAN har rett til å leve livet sitt slik han vil nå, og nysgjerrige naboer som føler behov for å snakke om det bør finne seg noe annet å gjøre. Mannen er jo ungkar og så lenge han tar ansvar og barnet ditt har det bra hos han er det jo det som er viktig spør du meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo riktig som påpekt her at hverken du eller naboene har noe med det. Og det sier du jo selv.

Men jeg forstår bekymringen din. Om du ikke tar det som en "samtale" med han, så kan du jo nevne det ved en henting/bringing at: "by the way.... det snakkes litt om damebesøkene dine i gate.... - gjør hva du vil bare du husker at du har en datter som må leve med ditt rykte...hehe.."

Ta det litt spøkefullt, men nevne det - at det er bemerket liksom. Så blir det jo opp til han hvordan han vil ta det, da har du gjort ditt samtidig som du ikke krever noe du ikke har krav på...??

Skrevet
Helt enig, HAN har rett til å leve livet sitt slik han vil nå, og nysgjerrige naboer som føler behov for å snakke om det bør finne seg noe annet å gjøre. Mannen er jo ungkar og så lenge han tar ansvar og barnet ditt har det bra hos han er det jo det som er viktig spør du meg.

Du går ikke for alvor rundt og tror at folk slutter å snakke når de har blitt bedt om å la være? Det er gjerne tvert i mot og det kan vel nærmest sammenlignes med å helle bensin på et bål! Det bekrefter jo bare at det virkelig er noe å snakke om!

Kanskje mannen selv ikke er klar over at det snakkes og/eller rett og slett ikke har tenkt over problemstillingen? Slik jeg ser det er dette en situasjon hvor alle parter er tjent med at det utvises litt mer diskresjon ;)

Gjest Godjenta79
Skrevet
Du går ikke for alvor rundt og tror at folk slutter å snakke når de har blitt bedt om å la være?

eeeeh - det har jeg vel ikke sagt? Og ikke mener jeg det heller, jeg bare mener at folk som gidder å bry seg med hva andre gjør bør få seg et liv!

Og at voksne mennesker bør få gjøre hva de vil i sine "alene - helger".

Skrevet
eeeeh - det har jeg vel ikke sagt? Og ikke mener jeg det heller, jeg bare mener at folk som gidder å bry seg med hva andre gjør bør få seg et liv!

Og at voksne mennesker bør få gjøre hva de vil i sine "alene - helger".

:enig: Hvorfor gidde å bry seg om hva andre gjør? Er så lei av skravlebøtter som ikke bruker tida si på noe bedre enn hva alle andre gjør.

Gjest Piper
Skrevet

Den dagen jenten deres kommer til deg og sier noe, den dagen kan du få lov til å ta det opp med han. Men til den dagen kommer, syns jeg han må få leve livet sitt som han vil, og naboene får snakke og tenke hva pokkeren de vil.

Skrevet

Kan jo skjønne at du reagerer...!

Men så lenge det ikke går ut over datteren din,så gjør han jo ikke noe galt...

Men du kan jo nevne at det blir snakket om i en høfflig tone!

Gjest Gjest
Skrevet

klart an kan få knulle hvem an vil :)

Gjest Chantal
Skrevet
klart an kan få knulle hvem an vil :)

Signerer denne. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...