Gjest Gjest_Tiril_* Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Jeg har et barn med bla ADHD, medfødte lærevansker og andre tilleggsvansker. Nå når h*n blir eldre (9) er det blitt veeldig vanskelig å gi barnet itillegg til søsken den oppmerksomheten de fortjener hele tiden. Barnet har støttekontakt,3 timer pr uke men trenger en mer kompetent/utdannet person til oppgaven. Ingen andre enn aller nærmeste familie kan stille opp. Det er også begrenset. Barna er hos far annehver helg, en dag i uken. Jeg ser ikke for meg mer avlastning, men hjelp til å gi dem en meningfyllt fritid. Det er utelukket med flere fritidsaktiviteter utenat noen andre følger dem feks. Jeg er i full jobb, og arbeidgiver begynner å bli lei utredninger, møter, telefoner fra lærere, sakbehandlere, leger osv. Føler meg mildt sagt makteløs, livredd for at et av barna skal bli syk, og jeg da må være hjemme fra jobb igjen...... Hvordan løser dere dette, og hvilken hjelp får dere? Kjempefint om noen vil gi noen råd
Gjest Miloine Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Har kontaktpersonen din i kommunene der du bor som har ansvar for støttekontaktordningen kommet med forslag om støtte til eks. Eidene avlastningssenter? http://www.eidene.no/adhd.htm Hva slags oppfølging får han på skolen? Du kan kreve at det blir oprettet en ansvarsgruppe med alle involverte. (Lærer, rådgiver på skolen, kommunen(kontaktpersonen vedr. støttekontakt) evt.barnepsykologen, skolepsykologen o.l. og deg så klart) der dere sammen kan snakke om deg og din sønns behov for oppfølging! Innkalling til dette gjøres gjennom kommunen der du bor. Nå vet ikke jeg om du har fått støttekontakt gjennom barnevernet eller gjennom bestillerenheten, men kontakt dem på nytt for et møte. Vil også si at din sjef er ytterst uprofesjonell når han viser forakt for at du faktisk bryr deg om sønnen din.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Det er vel litt av problemet, at jeg ikke vet hvem som egentlig har "over"ansvaret for barnet, når det gjelder utredning, informajon og veiledning til skole, lærere osv. Men ansvarsgruppe var et godt tip. Jeg skal forsøke å fa tak i en av saksbehandlerene og høre. Støttekontakten er gjennom bestillerkontoret, vet noen om barneværnet har en mer omfattende ordning? Ikke nødvendigvi i tid, men kvalitet. Jeg er ikke ute etter direkte avlastning, selv om det jo blir litt det. Men ser at jeg trenger hjelp til å følge opp 100% når det gjelder en god fritid. Fordi at et likt barn krever utrolig mye mer av omgivelsene. Eidene så veldig flott ut! Nå er jo mitt barn litt for ungt enda, men jeg skal jammen se nærmere på det ja. Takk for innspill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå