Gjest Neffi Skrevet 24. mai 2006 #21 Skrevet 24. mai 2006 Ja, det var det hun brukte laptoppen til? Noen burde hvisket henne i øret at sorgen hennes ville være mye mer realistisk hvis hun brukte en bitteliten ipod som ikke ødela stemningen ← Ja! bra ide!! Det skal jeg jammen huske til en annen gang.., når jeg selv er deppa.. Jeg mener, om man er skikkelig lei seg må man jo også forstå at det ikke alltid passer seg liksom.... med en laptop Nei, jeg fjerner daten med en gang jeg, så er jeg sikra liksom - tenk om noen tok bilde av meg nå da?! Sekke særlig bra ut? har altfor stor skjerm liksom også da.. til hvilken som helst anledning egentlig.
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #22 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jo, jeg leste teksten under bildet. Men sorry, jeg ble ikke rørt selv om det var en tragisk historie. Jeg sa heller ikke noe om at hun burde hatt en ipod. Jeg sa heller ikke noe om at hun ikke burde hatt pc'en der. Jeg sa at pga pc'en så ble stemningen i bildet helt "feil" for meg. Når jeg ser en pc tenker jeg underholdning. Derfor passa den ikke inn i hva jeg ser på som et rørende bilde. Sorry at jeg ikke er som alle dere kvinner her inne. Endret 25. mai 2006 av Remyline
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #23 Skrevet 24. mai 2006 Ja! bra ide!! Det skal jeg jammen huske til en annen gang.., når jeg selv er deppa.. Jeg mener, om man er skikkelig lei seg må man jo også forstå at det ikke alltid passer seg liksom.... med en laptop Nei, jeg fjerner daten med en gang jeg, så er jeg sikra liksom - tenk om noen tok bilde av meg nå da?! Sekke særlig bra ut? har altfor stor skjerm liksom også da.. til hvilken som helst anledning egentlig. ← Ja, du får gjøre det hvis du er så opptatt at folk må tenke riktig om sorgen din.
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #24 Skrevet 24. mai 2006 Dette bildet (og denne billedserien) er ikke iscenesatt for at noen skal få de riktige følelsene ← Jammen det var bra!
Gjest Neffi Skrevet 24. mai 2006 #25 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jo, jeg leste teksten under bildet. Men sorry, jeg ble ikke rørt selv om det var en tragisk historie. Jeg sa heller ikke noe om at hun burde hatt en ipod. Jeg sa heller ikke noe om at hun ikke burde hatt pc'en der. Jeg sa at pga pc'en så ble stemningen i bildet helt "feil" for meg. Når jeg ser en pc tenker jeg underholdning. Derfor passa den ikke inn i hva jeg ser på som et rørende bilde. Sorry at jeg ikke er som alle dere kvinner her inne. ← det er nettopp laptoppen som gjør bilde til en så utrolig historie som det er. Så igjenkjennende, og virkelig. Det kunne vært hvorsom helst... men det var det ikke fordi hun sov i kirken med sin døde mann. Makabert men sant, og ekte. Laptoppen bekrefter tiden vi lever i, og er en så stor kontrast til det hun lever i; sorgen. Og hverdagen i det hele. Endret 25. mai 2006 av Remyline
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #26 Skrevet 24. mai 2006 det er nettopp laptoppen som gjør bilde til en så utrolig historie som det er. ← Ja, at du føler det sånn er greit. Er det ok at jeg ikke synes det? (Det kan nemlig virke som at det ikke er greit med mine reaksjoner på bildet, mens dine liksom er de korrekte.)
Gjest Neffi Skrevet 24. mai 2006 #27 Skrevet 24. mai 2006 Ja, at du føler det sånn er greit. Er det ok at jeg ikke synes det? (Det kan nemlig virke som at det ikke er greit med mine reaksjoner på bildet, mens dine liksom er de korrekte.) ← Du får reagere akkurat som du vil! Jeg bare fortalte deg hva jeg så. Man kan ikke reagere "feil" på et bilde
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #28 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg blir vel sensurert nå men fy faen for noen sure xxxx som finnes her inne. Blir helt matt. At det i det hele tatt er mulig å misforstå og feiltolke bilder som dette? Er dere for dumme til å lese teksten under dem? Skam dere! ← Fullstendig enig! Bitre husmødre A/S neste. Les historien da for faen. Endret 25. mai 2006 av Remyline
Gjest Embla s Skrevet 24. mai 2006 #29 Skrevet 24. mai 2006 Ja, at du føler det sånn er greit. Er det ok at jeg ikke synes det? (Det kan nemlig virke som at det ikke er greit med mine reaksjoner på bildet, mens dine liksom er de korrekte.) ← Det er ok for meg! blir jo litt rart hvis samme bilde SKAL/MÅ frambringe eksakt samme emosjoner hos alle.
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #30 Skrevet 24. mai 2006 Man kan ikke reagere "feil" på et bilde ← Fint. Da misforsto jeg deg bare tidligere da? Nå har jeg sett på de andre bildene i serien, og klart det er triste bilder, alle sammen. Men noen virker mer rørende på meg enn andre. Feks så synes jeg bildet hvor den gravide kona er vendt mot kisten er et sterkere bilde enn det hvor kona ligger vendt fra kista mot en laptop.
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #31 Skrevet 24. mai 2006 Fullstendig enig! Bitre husmødre A/S neste. Les historien da for faen. ← Jeg leste historien. (Følg med i tråden da!)Men så bilde først. Jeg ble ikke mer eller mindre rørt av å lese historien.
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #32 Skrevet 24. mai 2006 Jeg blir vel sensurert nå men fy faen for noen sure slarkefitter som finnes her inne. Blir helt matt. At det i det hele tatt er mulig å misforstå og feiltolke bilder som dette? Er dere for dumme til å lese teksten under dem? Skam dere! ← Så hva er den rette tolkningen av dette bildet? Jeg kan ikke skjønne at det skal måtte tolkes. Bildet i seg selv er jo rimelig klart og tydelig. Tror du noen misforstår bildet? I så fall får du servere den rette forståelsen og tolkningen av bildet, så vi andre ikke skulle gå glipp av noe.
Gjest Embla s Skrevet 24. mai 2006 #33 Skrevet 24. mai 2006 Fint. Da misforsto jeg deg bare tidligere da? Nå har jeg sett på de andre bildene i serien, og klart det er triste bilder, alle sammen. Men noen virker mer rørende på meg enn andre. Feks så synes jeg bildet hvor den gravide kona er vendt mot kisten er et sterkere bilde enn det hvor kona ligger vendt fra kista mot en laptop. ← Jeg syns pappan som klemmer soldat med lik uniform som sønnen er veldig gripende.
Gjest Neffi Skrevet 24. mai 2006 #34 Skrevet 24. mai 2006 Fint. Da misforsto jeg deg bare tidligere da? Nå har jeg sett på de andre bildene i serien, og klart det er triste bilder, alle sammen. Men noen virker mer rørende på meg enn andre. Feks så synes jeg bildet hvor den gravide kona er vendt mot kisten er et sterkere bilde enn det hvor kona ligger vendt fra kista mot en laptop. ← Ja, det gjorde du nok Jeg forstår godt at vi har forskjellige meninger om det! Og jeg synes også at bilde med magen er veldig trist...
Pilar Skrevet 24. mai 2006 #35 Skrevet 24. mai 2006 Hvis man leser teksten under bildet så er historien trist, men jeg er enig i at hvis man kun skal tolke bildet, så gir laptop'en et annet inntrykk. Syns jeg.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #36 Skrevet 24. mai 2006 Trist historie og rørende at hun sov der, men for meg gjorde ikke laptopen bildet mer trist. For meg trakk det oppmerksomheten vekk fra kisten og at hun lå der.
Gjest Lise-Lotte Skrevet 25. mai 2006 #37 Skrevet 25. mai 2006 Der var mange gripende bilder. Som mor til en ung soldat, fikk dette bildet meg til å gråte.
Gjest Kane Skrevet 25. mai 2006 #38 Skrevet 25. mai 2006 Noen burde hvisket henne i øret at sorgen hennes ville være mye mer realistisk hvis hun brukte en bitteliten ipod som ikke ødela stemningen Så rart at så mange henger seg opp i pc`n hun hadde med seg og ikke tok seg tid til å lese eller se dypere - det viser hvor lett enkelte inne på KG har for å ty til lettvinte kommentarer på ting de kanskje burde sett dypere inn i og tenkt litt mer over før de plumpet ut med svar i hytt og pine... Jeg syns det er irrelevant om hun spiller musikken på en pc en enorm subwoffer eller en ipod - poenget var vel at hun elsket sin mann så mye at hun ikke klarte la han være alene eller å være alene uten ham... Sorg - rett og slett, ikke mer - ikke mindre.. DET var hva det bildet og alle de andre viste meg. Ren sorg! Jeg håper virkelig jeg har styrke nok til å bli heller enn å ta dekning dersom det skulle være meg en gang....
Titti72 Skrevet 31. mai 2006 #39 Skrevet 31. mai 2006 Så rart at så mange henger seg opp i pc`n hun hadde med seg og ikke tok seg tid til å lese eller se dypere - det viser hvor lett enkelte inne på KG har for å ty til lettvinte kommentarer på ting de kanskje burde sett dypere inn i og tenkt litt mer over før de plumpet ut med svar i hytt og pine... Jeg så bildet. Jeg leste teksten. Jeg er tydlig vis ikke dyp nok siden PCn tok bort det tragiske ved bildet. Merkelig hvordan du og andre her har eneretten på de riktige svarene og meningene. Jeg er lettvint og plumper ut med svar i hytt og pine fordi mine følelser ikke er lik dine når vi ser på samme bildet?? Jeg syns ikke det bildet var spesielt bra, men det trigget meg til å se på de andre bildene som rørte meg mer. At du ikke ble mer rørt av de andre bildene skal jeg ikke kritisere deg for så hold snavla di om oss som syns det PCbildet ikke var det mest rørende. Jeg syns det er irrelevant om hun spiller musikken på en pc en enorm subwoffer eller en ipod - poenget var vel at hun elsket sin mann så mye at hun ikke klarte la han være alene eller å være alene uten ham... Hun hadde vel vært ganske mange netter uten han så å si at kun ikke klarte en natt er vel å ta i. Hun ligger der for å være nær han for siste gang før han begraves. ←
Titti72 Skrevet 31. mai 2006 #40 Skrevet 31. mai 2006 Jeg blir vel sensurert nå men fy faen for noen sure xxx som finnes her inne. Blir helt matt. At det i det hele tatt er mulig å misforstå og feiltolke bilder som dette? Er dere for dumme til å lese teksten under dem? Skam dere! ← Fy faan for en sur xx du er selv!! Det er vel ingen som har missforstått og feiltolket så mye her? Men ikke alle syns dette bildet burde vinne en pris, og at det var mange andre mye bedre bilder i samme linken. Er du for dum til å fatte at vi alle ikke kan føle og mene de samme tingene??? Er du for dum til å forstå det? Bruker du ordet dum mye når andre ikke mener det samme som deg??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå