Gå til innhold

Polonaise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er litt stas med polonaise, og vil gjerne ha det før brudevalsen. Har vært med på dette mange ganger før, men aldri ledet den selv. Er det noen som har en "oppskrift" på hvordan man leder dette? Er takknemlig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du gangen i det/ turene?

Skal prøve å huske... :klø:

1. Parvis en runde rundt i lokalet.

2. Når alle har gått en runde går lederparet opp midten og da mener jeg mann og kvinne deler seg når de har gått opp hele gulvet og går hver til sitt.

3 Møtes igjen nede ved midten og går opp som par.

4. Parene går annenhver gang til venstre og høyre.

5.Når parene møtes igjen går de to og to par opp midten. Og deles vel igjen når de har gått opp over golvet.

6. Så mener jeg at første paret går litt opp på golvet og lager "bro" med hendene - ogneste par går under og lager "bro" osv... Poenget er vel da at brudeparet går til sist og får æren av å gå gjennom hele "broen".

Uff, dette ble rotete for jeg husker ikke helt... Håper du skjønner hva jeg mente. Men ta det med en klype salt, for jeg er ikke helt sikker på dette.. Men vi hadde det i bryllupet selv, og det er veldig stilig! :) Men du må ha to par foran som kan dette! Da vi hadde gått gjennom lagde alle ring rundt oss - også var det brudevals... :bryllup:

Skrevet

Supert! Tusen takk for svar :-)

Skrevet

Et lite tips også - hvis dere er mange...Da er det ofte vanskelig å få noe "flyt" inne i lokalet, for salen er kanskje ikke stor nok. Lederparet hos oss tok en liten runde UT, og de da, og det var veldig arti`, altså. Da slipper man at alle står og "stamper" inne i salen/lokalet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...