Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det slik at post i butikk også kan stemple post med dato og tid, eller må jeg kjøre inn til nærmeste postkontor? :klø:

Har nemlig en hjemmeeksamen som må sendes sendes 15.00 i morgen - greit å vite hva jeg må legge av tid til...;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde kjørt til nærmeste postkontor hvis jeg var deg.

Flere ganger når jeg har sendt pakker eller brev fra post i butikk, så har de ikke blitt stemplet eller innregistrert før ett døgn senere.

Skrevet

Er jaggu ikke sikker, men posten i butikk skal jo utføre de samme tjenesten som vanlige postkontor. Det er jo bare å levere og si at du må ha stempel siden det er eksamen..det skal da gå greit..

Litt kjipt å måtte kjøre til et postkontor hvis det er 1-2 timers kjøring unna.

Skrevet

I teorien skal post i butikk fungere like godt som et postkontor. Men better safe then sorry, så rutinene på et postkontor er kanskje mer innarbeidet, så jeg ville sendt det derifra.

Skrevet

:Nikke:

Ja, min nærbutikk er ikke av den ryddigste heller... :ironi:

Tror jeg leter opp nummeret og ringer dem i god tid og spør om de har et slikt stempel...:Nikke:;)

Skrevet

Jeg har bedt om, og fått, kvittering der tidspunktet for innlevering framgår.

Det har blitt godtatt for min del. Ikke noe klokke-stempel, men påskrevet klokkeslett og signatur.

Skrevet

De har ikke et slikt stempel ;) Har jobbet i post i Butikk! Men det vi gjorde med eksamensoppgaver er å stemple med enhetsnr. (alle post i butikk har hvert sitt nr) og skrev dato og klokkeslett for hånd.

Skrevet

Har levert på post i butikk et kvarter før fristen, og fått stemplet som liv sier over her. Ikke no' problem.

Gjest splæsj
Skrevet
Jeg tror jeg hadde kjørt til nærmeste postkontor hvis jeg var deg.

Flere ganger når jeg har sendt pakker eller brev fra post i butikk, så har de ikke blitt stemplet eller innregistrert før ett døgn senere.

Nja, butikken er jo åpen til 21.00 - 22.00, men leverer du en pakke 21.30, vil den ikke komme med posten før dagen etterpå. Fristen er vel 17.00 eller noe. Så lenge jeg har levert innen fristen, har pakken eller brevet alltid kommet frem dagen etterpå.

Skrevet

Jeg vet iallefall at betalinger som blir utført i Post i Butikk er veldig sene....

Betaler du en regning der har mottageren ofte ikke pengene inne før etter 7-10 dager!!!

Så jeg ville nok vært litt skeptisk, ja... :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Har jobbet i post i butikk.

Vi stempler med enhetsstempel og datostempel, som bevis på at du har levert det til riktig tid.

Men det blir jo uansett ikke sendt videre før dagen etter, og får dermed nytt stempel på terminalen.

MEn post i butikk sitt enhetsstempel og dato stempel, samt signatur gjør at du har bevis. Og det er godkjent.

så bare å gjøre det. Men se at det blir gjort, om det er mye rot der du bor.

Et stempel kan ikke viskes bort ;)

Skrevet

Takker og :bukke: for alle svar og kommentarer.

Jeg reiste inn til et postkontor (ikke langt da... :sjenert: ) og fikk stempel og tiden påskrevet.

Ferdig! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...