lotte_b Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Hei, har leste mange av innnleggene om å kjøpe md på nettet, og mange snakker om å få skrevet ned verdien utenpå pakken..hva er egentlig dette og er det viktig? Hvordan er det med frakt og toll på de ulike nettsidene? Hadde satt pris på litt hjelp...
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Når du mottar en pakke fra utlandet står verdien av innholdet på utsiden, dersom denne verdien overstiger 200 NOK så må du betale toll i Norge. Dersom du skriver i en liten beskjed til selskapet hvor du spør om de enten kan sende den som gave eller skrive at verdien er under 200 kr slipper du å betale toll. Vær obs på at noen ganger vil sånn beskjeder havne på utsiden av pakken (Ops) Dersom de ikke gjør vil gjøre dette, vær oppmerksom på at du ikke betaler en lokal skatt i tilliegg. Dette er ulovlig både for selskapet og deg som privat person, ero du gjør det på eget ansvar. Frakt varierer fra sted til sted og etter hva størrelsen på pakken er. Jeg liker ESD, alle kjøp over 200 CAD er fraktfri, men de er ganske seriøse og vil ikke endre verdi på pakken. Tar som regel en uke. Strawberrynet har en ganske komplisert opplegg med refusjon av toll og fraktfritt under 200 NOK, jeg personlig har ikke brukt disse da det ser ut som det tar en evighet å på pakken. Har hørt at det er vanlig med 3-4. Jeg liker veldig lokkfantastic, de skriver ned verdi og det tar 4-7 dager. Det er nesten bare å lete seg frem på nettet, mine vaner endrer seg etter valutakursen. Lykketil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå