Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt og så på Nyhetene på TV2 og i Magasinet hadde de et innslag fra et jule-arrangement i regi av Røde Kors. De gav familier med små barn og dårlig økonomi en mulighet til å komme bort fra hverdagen en helg før jul.

Dette innslaget gjorde et stort inntrykk på meg - det fikk meg til å se livet litt i perspektiv og virkelig tenke over hvor godt jeg og mine egentlig har det.

Vi trenger en sånn en påminnelse iblant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg og så det og fikk tårer i øynene.

Det er mange som har det trangt her i landet.Er jo ikke så rart når alt blir billigere og skatteletter osv rammer de som har mest.

Billigere barnehager i SANDNES ble fra 1400,-pr måned for de med lavest inntekt,redusert til 3200,-slik at det skulle vere billigere og likt uansett hva en tjente.

Avgiften på dyre BMW skal senkes slik at det blir billigere for de som har råd til slike dyre biler å kjøpe d.

Bare øk strømprisene kraftikt slik at de som driter i å spare strøm gjerne begynner å tenke litt på strømsparing-mens d som sparer hele året sliter litt ekstra med strømregningen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg håper inderlig at det ikke bare blir med at vi tenker over hvor godt vi egentlig har det. Forhåpentligvis fører det også til at vi engasjerer oss i slike saker, og stiller spørsmål til politikere. Eller kanskje vi til og med melder oss inn i et politisk parti. Ikke la slike innslag bare føre til at vi føler oss bedrestilt; La oss kjempe for at de også kan bli litt bedrestilt.

Skrevet

Skulle ønske enkelte i bryllups-forumet kunne lest og felt et par tårer her..

Skrevet

Jeg bor i USA og her er det utrolig stor forskjell på fattig og rik. Går hver dag forbi hjemløse som bor under pappesker eller et pledd. En gang i uken deltar jeg på matutdeling. Det er utrolig hvor lite enkelte klarer seg med. Grusomt.

Her er det liten eller inge sosialstøtte og leger koster en formue. Er du fattig har du kun deg selv å stole på og diverse veldedige organisasjoner som dessverre ikke har penger nok til å nå alle.

Jeg er MEGET takknemlig over hvor heldig jeg er og hvor godt liv jeg har.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel og bra og synes synd i fattige som sliter tungt i hverdagen.....!! Selvfølgelig.

Men hva gjør vi med det???

Er eneste veien å gå å bidra med penger til innsamlingsaksjoner osv...? Eller er dette faktisk et politisk spørsmål?

Er vi nødt til å engasjere oss politisk for å løse fattigsomsproblematikken??

JA JA JA JA JA !!

Det er faktisk det eneste som nytter på lang sikt.

Den sittende regjering har en såkalt "fattigsomspakke". Praktisk vil det si at man kutter stønad til arbeidsledige, kutter sosialstønad, gjenninfører egensandel for eldre og uføre. Nekter å gjøre noe med strømprisene. Gis skattelette til folk som allerede har mest.

Og med god støtte fra FRP som egentlig vil gå mye lenger.

Regjeringen vil kutte i sykelønnsordningen slik at DU faktisk må betale når du blir syk. Selv om sykdommmen er en konsekvens av arbeidet ditt.

Det er som sagt vel og bra og synes synd i folk, men det er ikke lett å smøre medlidenhet på brødskiva.

Takk for meg. :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...