Gå til innhold

Jeg vil ha meg en katt

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Hva med å besøke nettsidene til de frivillige organisasjonene der du bor? Dersom du sier hvor du bor, kan kanskje noen her gi deg tips om aktuelle organisasjoner i din nærhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt dyrebeskyttelsen der du bor. Det er mange katter som trenger omplassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyrenett eller noe sånt...

Dyrebeskyttelsen får inn katter på løpende bånd nå når ferietida nærmer seg. Det er mange puser som trenger en godt hjem, som har blitt forlatt av de tidligere eierne sine fordi de skulle ta seg en ferietur til Syden.

Det er også mulig at det finnes lokale katteorganisasjoner, eller egne kattehjem i nærheten der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Noen som vet om noen internettsider der de formidler katter som gis bort?

Kontakt dyrebeskyttelsen der du bor. Det er mange katter som trenger omplassering.

Bare opplyse om at Dyrebeskyttelsen ikke gir bort katter. Det er dyrt å ha katt, det kan bli dyrlegeregninger på titallstusen.

Men nå vet jeg ikke hva TS mente med "å gi bort" om det bare var en uttrykksmåte. Men bare en liten oppklaring. Og enig at det er bra å dra på dyrebeskyttelsen for å hente katt, da gir man også plass til en annen hjemløs katt på kattehjemmet :)

Hvis man vil ha en katt gratis kan man lete på:

finn.no

dyrenett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Bare opplyse om at Dyrebeskyttelsen ikke gir bort katter. Det er dyrt å ha katt, det kan bli dyrlegeregninger på titallstusen.

En katt fra dyrebeskyttelsen koster vel rundt en 500-1000 kr vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebeskyttelsen.no der står lokallag og linker oppført

På Canis.no er det noen som skal gi bort en pus. Trykk på oppslagsverk, videre på hundetorget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine
Noen som vet om noen internettsider der de formidler katter som gis bort?

Himmel og hav, det er jo så mange katter som ønsker å komme hjem til deg! Søk på nettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette støtter jeg 100%! Riktignok må du betale noen kroner for en katt hos Dyrebeskyttelsen, men da får du også en katt som er sjekket hos veterinær og garantert frisk. Det finnes dessverre altfor mange katter uten hjem. Katter som blir kastet ut i skogen, satt fra seg i en pappkartong på traffikert vei o.s.v.

Kan nevne at Dyrebeskyttelsen Kristiansand nettopp har fått inn en flokk nydelige kattunger, funnet i en kartong like ved E18. Jeg var der og kikket på dem i dag. Hvorfor ikke kontakte nærmeste avdeling av DB og høre? Kanskje du kan hjelpe en slik uheldig liten krabat til et godt hjem?

En katt fra dyrebeskyttelsen koster vel rundt en 500-1000 kr vil jeg tro.

Dyrebeskyttelsen Kristiansand tar 300 kroner for en katt, noe jeg synes er på sin plass. Det er nettopp dette med at katter anses for verdiløse som er deres store ulykke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...