Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er for tiden ute i fødselspermisjon fra mine studier. Før permisjon hadde jeg rundt 6000 kr av lånekassen i måneden (husker ikke nøyaktig beløpet), men etter permisjonen har jeg kr 3 136 utbetalt hver måned. Har fått større beløp ved semesterstart + at jeg får lån og stipend i sommer + at jeg har fått noen omgjøringer, men stemmer det at jeg bare skal ha 3136 kr ut hver måned, eller er det noe som er feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde du skulle ha 9000 kr i mnd...

Gjest Gjest
Skrevet

Trodde man ordinært skulle få 8000,- i måneden både i fødselspermisjonen og etter permisjonen. Man får 2000,- mer enn en vanlig student fordi man skal også forsørge et barn.. Det er hvertfall slik jeg har tolket det. Det skal ikke ha noe å si at du har fått støtte om sommeren. Du kan få støtte i alle årets 12 måneder uten at det skal redusere det månedlige beløpet. Studerte selv i 12 måneder i fjor (tok et sommer semester i utlandet). Fikk da egentlig en måned hvor studiene overlappet hverandre og da fikk jeg selvsagt ikke dobbelt men det ble trukket en måneds "stipend" fra "stipendet" til et av studiene mine.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar! Ble skikkelig usikker nå... Hva er de 3136,- jeg får hver måned da? Har jeg gjort noen feil?

Får vel prøve å sende en mail til lånekassen og prøve å få et svar..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...