Gå til innhold

Forelska/betatt, men har verdens beste kjæreste :/

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ei jente på 20 år som har vært sammen med min nåværende kjærste i 3 år snart.. Men nå i det siste så har jeg fått øynene opp for en annen en.. Og jeg er ganske sikker på at han er interessert i meg, men det er egentlig dødfødt fordi han bor 60 mil unna og skal studere i en helt annen by enn meg til høsten.. Dessuten så kjenner vi hverandre ikke noe særlig.. Problemet er bare at jeg ikke klarer å få han ut av hodet.. Jeg tenker hele tiden på han! Fryktelig irriterendes i grunn! :tristbla:

Jeg har det jo bra med kjæresten min, og han er den jeg kan tenke meg å få barn med osv..

Noen som har noen erfaringer/tips å komme med?

Takk for alle svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du mener det seriøst med kjæresten din, så glemmer du "han andre". Du nekter deg selv å tenke på ham. Du fokuserer på han du er sammen med, og lar ikke tankene fly omkring han andre. Det er den eneste muligehten.

En annen ting er at du er 20, og har vært smmen med kjæresten sinde du var 17. De ferreste holder samen med den kjæresten de hadde når de var tenåring. Så ikke knytt deg 100% til å aldri tenke over om det er dette du vil her i livet. Men, noen holder jo sammen for alltid. Det vet man aldri på forhånd.

Men, om du ønsker å gå seriøst innfor det forholdet du har til din kjæreste, så må du tvinge deg selv til å ikke tenke på den andre. Det er de eneste muligheten.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Når man er sammen med noen lenge, vil andre dukke opp i tankene til tider. Men de vil også forsvinne fra tankene dine igjen, hvis du ikke gjør noe med dem. Det har skjedd meg også, og er veldig rart. Et øyeblikk fyller han hele hodet ditt, og man tror ikke det skal gå over, men så har det plutselig gjort det. Særlig når han bor langt unna deg og skal studere på et annet sted tror jeg at det kan løse seg for deg også.

Og så lenge man er i et bra forhold man har lyst til å fortsette å være i, tror jeg man gjør best ved å ikke gjøre noe med disse fantasiene sine...

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel ikke helt unaturlig at man omsider avslutter et forhold innledet da man var 17 år.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det er ens livs kjærlighet så avslutter man ikke forholdet bare fordi man ble sammen som 17-åringer...

Gjest Gjest_Perry_*
Skrevet

Jeg ville testet han nye. Du vet aldri hva som kan skje i framtida, så det kan være lurt å ha noen muligheter åpne. Som en annen her sier, det er sjelden at en holder sammen med kjæresten sin fra før en var 17. Det er selvfølgelig alltid noen som begynner å skrike når en sier sånt, men jeg skriver hva jeg tror er best for deg. Hva som er mest "moralsk" er en annen ting, det gidder jeg ikke tenke på engang. Får du finne ut sjælv.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg anbefaler deg å ikke gå fra kjæresten din bare pga en liten forelskelse.. Og da tenker jeg på hvis dere har et bra forhold! Har du et dårlig forhold er det noe helt annet.. De fleste angrer veldig mye etterpå hvis de forlater et godt forhold og det er ikke sikkert at han tar deg tilbake etter det da..

Skrevet (endret)
Jeg ville testet han nye. Du vet aldri hva som kan skje i framtida, så det kan være lurt å ha noen muligheter åpne. Som en annen her sier, det er sjelden at en holder sammen med kjæresten sin fra før en var 17. Det er selvfølgelig alltid noen som begynner å skrike når en sier sånt, men jeg skriver hva jeg tror er best for deg. Hva som er mest "moralsk" er en annen ting, det gidder jeg ikke tenke på engang. Får du finne ut sjælv.

Hjelp! Er det mulig?

"Han nye":

- "fått øynene opp for"

- "kjenner hverandre ikke noe særlig"

-"bor 60 mil unna og skal studere i en helt annen by "

vs.

Nåværende kjæreste:

-"vært sammen med i 3 år snart.. "

-"har det bra med"

-"kan tenke å få barn med"

Er det noen tvil? :klø: :forvirra:

Alle blir forelska/betatt i ny og ne....det betyr ikke at vi bør gi etter for de følselsene! ...hadde en gjort det ville det jo blitt forhold etter forhold etter forhold...osv...

At de ble sammen når de var 17 år trenger jo ikke å bety noe... Kanskje dere har fått blitt voksne sammen? ;)

Nei, bli hos kjæresten din, du! Følelsene for han nye går over etterhvert! :)

Endret av Jasmin
Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Hvis det er ens livs kjærlighet så avslutter man ikke forholdet bare fordi man ble sammen som 17-åringer...

Enig. Syns det er unødvendig å si at hun bør satse på han nye når hun ikke kjenner han hun er forelsket i noe særlig og de kommer til å bo langt vekk fra hverandre.

Hvis du vil fortsette forholdet til kjæresten din så bør du kutte kontakten med han du er betatt av. Det går nok over etterhvert hvis du ikke gir det næring.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Helt enig med Jasmin forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...