Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 hei..jeg har examen snart og har om temaet prostitusjon..jeg har funnet mye stoff om temaet men jeg mangler en liten ting. hva folket synes om prostitusjon? så da spørr jeg..hva syns dere om prostitusjon? og hva bør vi gjøre med det? Hilsen en 15 årig gutt med skrekk for og stryke
Ciara Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Hvilket fag er det, og på hvilket nivå? Det viktigste er vel ikke hvor mange som er for eller i mot prostitusjon, men at du er klar over at det finnes forskjellige synspunkter om saken.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 kom opp i norsk skriftlig...10.klasse examen.. hvilke synspunkter har dere om saken da?
Mrs. K Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Her er noen av KG-ernes mening om saken. Lykke til med eksamen
Gjest LilSweetie Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Det har akkurat kommet en meningsmåling også, som viste at et flertall i Norge ønsket å kriminalisere kjøp av sex. Den kan du kanskje bruke som en pekepinn, du finner den sikkert hvis du googler litt. Sto nevnt i flere aviser (husker ikke hvilke i farten)
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Vel, det kommer jo ann på hvilken type prostitusjon vi snakker om egentlig. frivillig eller ufrivillig (og hvor frivillg er den frivillige?) Jeg synes generelt at man må få gjøre som man selv vil så lenge dette ikke skader andre. Dersom en jente synes det er bedre å selge sex enn å stå i en butikk, så må hun få gjøre det. Jeg kan selv aldri tenke meg å selge meg for slike grunner, men ønsker ikke å nekte andre. Jeg forsøker å være ikkedømmende mot jenter som velger sex som levebrød, men lykkes ikke helt (og jeg har venninder som har levd som luksusprostiuterte, jeg liker jentene, men liker ikke alt de gjør) Jeg vet at det desverre forekommer slavehandel i norge, hvor jenter (og gutter?) tvinges inn i prostutusjon av hallik. dette liker jeg meget dorlig. Og ønsker at det stoppes. Og så har du grenselandet, de som ikke ser noen annen mulighet for å skaffe seg (nok) penger. Det kan være narkomane, ressurssvake eller andre som i perioder ikke får egnet arbeide. Denne gruppen tvinges også inn i prostitusjon, om enn noe mer gradvis og på en mer usynlig måte. Dette skulle ikke være nødvendig, og jeg støtter arbeide for å minimere dette behovet (samtidig så kan jeg forstå at en narkoman jente synes det er bedre å selge seg enn å stjele- så minimering av dette behovet for å prostiuere seg vil være minimering av mengen narkomane/bedre støtteapparat) Så, måter å begrense prostusjon, vel, se tråd om legalisering. Jeg tror veien å gå er å kriminalisere all prostitusjon som ikke foregår på godkjente bordell (dette burde gjøre det vanskligere å drive med slavehandel). Videre tror jeg man må jobbe aktivt for å sørge for at de som prostituerer seg uten å ønsker det kan få andre alternativ. feks rusbehandling og arbeidstiltak (jobb/jobbtrening med _annstendig_ lønn ikke den luselønna man kan få i dag) Men husk. Dette er til en norskeksamen? Da er det ikke hva du kan som er viktigest, men hvordan du legger det frem! Få frem ulike vinkler, og vær strukturert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå