Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg kjøpte ein ansiktskrem på apoteket idag, men har lest litt rundt her og funne ut at eg ikkje har lyst på den likevel. Har ikkje opna den og det er sånn forsegling på den. Det går vel an å bytte denne inn igjen? Og kan eg få pengane tilbake?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg ville tro at du får byttet den, så lenge pakken er helt uåpnet og du har kvitteringen.

Skrevet

Så lenge den er ordentlig forseglet så tror jeg ikke at det skal være et problem så lenge du har kvitteringen og sånn. Men om du får tilbake pengene, eller må bytte i et annet produkt aner jeg ikke.

Jeg fikk ikke byttet en helt vanlig hudkrem på apoteket der for noen år tilbake, men det var kun fordi den ikke var ordentlig forseglet.

Gjest gjesta
Skrevet

Har også opplevd at de kan være noe vanskelige i forhold til bytting på apotek. Men det er jo uansett bare å prøve?

Skrevet

Såfremt det ikke er noe GALT med produktet har du vel ikke etter kjøpsloven rett til å bytte det du har kjøpt, men det går på sedvane at butikkene har lagt seg på at det er greit så lenge du kan vise ubrukt produkt og kvitteringen.

Såvidt jeg vet?

Gjest Gjest
Skrevet

svært få av apotekets produkter er forseglet. det syns jeg er dårlig og uhygiensk av dem.

Gjest gjesta
Skrevet

Hvordan gikk det ? Fikk du byttet kremen?

Skrevet
Hvordan gikk det ? Fikk du byttet kremen?

Har ikkje vore i form idag, men skal prøve å få bytta den i morgon. Skal informera om korleis det går med byttinga :)

Skrevet (endret)

Ja, då fekk eg tatt ein tur på apoteket. Det var ikkje heilt enkelt å få bytta ansiktskremen. Det sat ein person i kassen som ikkje var heilt sikker på byttereglane, og han/ho sa at dersom vara hadde vore ute frå apoteket i meir enn 4 dagar så var det litt vanskeleg å få bytta det (sjølv om det var forsegling på).

Men når eg sa at grunnen til at eg ville bytte kremen var at personen eg hadde kjøpt kremen til ( :ler: ) ikkje tålte Vichy-produkt, så fekk eg pengane tilbake. (Sa ikkje at det var til meg ansiktskremen var, sidan det var litt teit at eg i utgangspunktet hadde kjøpt ein krem eg reagerte på. Men sanninga er at det var ein anna krem i Vichy-serien eg reagerte kraftig på, og eg bestemte meg for ikkje å bruke dette produktet likevel når eg las at andre her på KG også hadde reagert på nettopp denne eg hadde kjøpt). Er litt usikker på kva reglar som faktisk gjaldt ved bytting...men det er altså ikkje så heilt enkelt :forvirret:

Endret av Årolilja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...