AlmaCity Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Er det flere der ute som har kjempelyst til å reise, f.eks etter jul, men som ikke har noen å reise med? Jeg har kjempelyst til å reise noen måneder i asia eller mellom-amerika. De aller fleste som har lyst er opptatt er med studier eller jobb, og jeg vil ikke la det stoppe meg. Vet ikke om dette er rett plass, men prøver alikavel. Noen andre plasser å anbefale?
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Kan ikkje hjelpe deg med noko anna enn å seie at det FINST nettstadar der folk søkjer etter andre å reise med, backpackarar. Eg har sjølv vore innom slike sider for nokre år sidan, men hugsar ikkje namna. Google litt rundt, så finn du nok fram til slutt.
Gjest gjesta Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Vagabond har formidling under "reisevenn" til venstre.
AlmaCity Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2006 Takk skal dere ha, nå skal jeg ut på tur
Gjest Gjesten Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Vil berre poppe innom og anbefale det å reise aleine. Eg har gjort det, og har vel på mine 6 mnd på loffen vore aleine max ein dag. Du møter supermange folk, og når du går lei er det berre å reise vidare. Du slepp å forholde deg til nokon du knapt nok kjenner, eller som vil andre ting enn deg. Eg har i alle fall halde fram med å reise aleine så ofte eg kan i alle år etter "debuten".
AlmaCity Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2006 Ja, jeg har lest om flere som har reist alene, men synes det virker så skummelt, spesielt siden jeg aldri har reist på sånn type reise før. Hvor treffer du på alle disse folkene forresten? På herberger og sånt? Man må vel gjerne være veldig utadvent og kontaktsøkende da? Jeg er riktignok kontaktsøkende og relativt utadvent, men å reise alene virker som siste utvei for meg. Men å ha frihet til å gjøre akkurat som man vil uten å måtte ta hensyn til andres ønsker virker jo greit. Vil du ikke fortelle litt mer om hva du gjorde, hvor mye penger du hadde og generelt tips?
Samantha Skrevet 23. mai 2006 #7 Skrevet 23. mai 2006 Nettstadar du kan finne reisevennar og andre tips: Reiseliv Backpacker (Dansk) Reisefeber Fins mange, mange fleire og, men dette er dei eg hadde lagra på favorittane mine. Ellers er eg glad i desse sidene med reisedagbøker (mange gode tips og hente): Packsac Resdagboken (svensk)
Gjest Gjesten Skrevet 24. mai 2006 #8 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Eg treff folk på hostels ja, dei fleste er ganske utadvendte og pratsomme, så dersom ein berre bevegar seg inn på fellesromma så møter ein folk. Eg er ei veldig fri sjel då som ein seier, så eg held på å klikke når eg må gjere ting eg ikkje er interessert i og reise stader eg ikkje vil berre fordi andre vil det. Når eg er på ferie er eg på ferie. Og då tar eg ting som dei kjem nett når dei kjem. Eg planlegg aldri eigentleg... Så for meg fungerer opne flybillettar veldig greit! Kilroy er gode på det. Sist eg reiste på skikkeleg tur utanfor Europa- ikkje berre ferie liksom- var i 1997, eg er nemleg vaksen no, med fast jobb og alt det der, så eg kan ikkje reise ut på den måten i fleire månader lenger. Men då brukte eg 20 000 på tre månader, inkludert reise og vaksinar og alt eigentleg. Mens i sommar, då eg surra rundt i austeuropa i 4 veker og ikkje hadde billettar til noko brukte eg vel skkert omlag det same ja... Økonomien er litt ansleis no kan du sei, og eg brukar no som regel det eg har. Det viktigaste for meg å ta med er: Mørk sarong, lommelykt, sov i ro, lommekniv med saks og minst tre blad, våtserviettar (pengane var det ein fekk magesjau av der), visakort og nokre reisesjekkar samt litt cash stappa rundt i ulike plagg (sydd inn i linninga). Resten kan du som regel kjøpe. Jo, forresten; gode sko! Have fun Endret 24. mai 2006 av attegløyma
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 Jeg kan også anbefale å reise alene. Selv om jeg ikke er så veldig utadvendt, har jeg alltid blitt kjent med folk på hostels og også andre steder. Veldig greit å ikke måtte forholde seg til folk som vil helt andre ting og som jeg ofte ender opp med å passe på i tillegg hvis jeg reiser sammen med noen.
AlmaCity Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2006 Men, reiste dere alene første gangen dere drar på en slik tur? Jeg tror nok jeg kan greie å reise alene, men kunne sikkert vært lurt å være flere om det siden jeg har null erfaring med backpacking. Er det noen av dere som har truffet folk gjennom "reisevenn" annonser, og kan fortelle litt om åssen det var? Jeg synes det er kjempespennende å lese om åssen dere har hatt det forresten Noen som vet hvor mye det vil koste (sånn ca) for tre måneder i Asia, både fly, mat og lommepenger?
Samantha Skrevet 25. mai 2006 #11 Skrevet 25. mai 2006 Eg reiste "aleine" første gangen. Fann ein fyr i ei annonse på ei reiseside, tok kontakt med han og hekta meg på hans reiseplanar. Eg prata ikkje ein gong med han i tlf før vi møttest i Bangkok. (Mamma var ikkje heilt i vater då!) Han hadde igjen blitt kjent med andre på reisesider, så vi var 5 stk til sammen. Du kan lese om turen min her . Spør om du lurer på noko, har litt dårlig tid no, så eg kan ikkje skrive meir.
Gjest Gjesten Skrevet 25. mai 2006 #12 Skrevet 25. mai 2006 Eg reiste aleine første gongen ja, var 21 år og reiste til Aust- Afrika. Ingen problem, berre kjekt. Men mor mi var heller ikkje heilt i vater nei...
AlmaCity Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #13 Skrevet 25. mai 2006 Samantha, jeg leste reisedagboken din. Vittig:) Og ikke minst inspirerende! Hvor mye kostet turen forresten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå