Plonk Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Jeg har hørt tidvis summing på kjøkkenet i noen uker. I begynnelsen trodde jeg det var humler utenfor som kom litt nærmt ventilen sånn at vi kunne høre dem helt inn, men nå har jeg funnet ut at det må være veps som er inne i røret som går fra kjøkkenviften og ut gjennom veggen. Vifteåpningen ute er dekket med noe som ligner hønsenetting, så her har de nok hatt en lett vei inn. Men hva skal vi gjøre? Foreløpig virker det jo som om det er tett, så jeg håper at de ikke plutselig begynner å svirre inne på kjøkkenet. Men hvis de bygger bol blir det vel mye mer bråk og summing om en stund? Noen som vet noe om vepsens formering..? Det er dyrt å bruke skadedyrsbyrå, så det vil jeg helst unngå, men jeg aner i grunnen ikke om vi kan få dem vekk på egen hånd? Er det noen lukter veps hater? For da kan jeg eventuelt holde det under viften og sette den på fullt
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Kjøp en insektspray, f.eks mygion, kle deg godt(dekk mest mulig av kropp og ansikt/hals, gjerne regntøy), og spray inn i røret fra utsiden hvis du kommer til. Gjerne to tre dager på rad, så kan du ta vekk nettingen og fiske ut bolet, også da godt kledd for sikkerhetskyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå