Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Hei! Jeg å min samboer kjøpte ett billig hus for to år siden måtte betale 200 000kr fikk lånt 190 000kr. huset er fra 50 tallet å har hatt lite vedlikehold siden 80 tallet. så det meste må renoveres. Men det har vi ikke nok penger til... Så det jeg tenkte på var å pusse opp for ca 500 000kr. Å vi klare kansje å skrape sammen 100 000kr til neste sommer. Så jeg lurer på hvilket lån jeg skal spørre etter for å komme best mulig ut av det. Hvis jeg får lån da... Mvh. Meg
Bertha Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Få en salgstakst på huset slik det er i dag, så kan du be om å få "låne på huset" dersom det er mer verdt enn da dere kjøpte det. Altså utvide huslånet. Det er det rimeligste lånet dere kan få. Dersom dere kjenner noen som kan stille som kausjonist for dere, så kan dere også få redusert renta på det resterende lånebeløpet.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 mange banker gir lån til dette på huslånet. de regner med at boligen stiger minst like mye i verdi som det dere pusser opp for, og tar sikkerheten der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå